Profesionālā, radošā un sabiedriskā darbība Izstādēs K. Ubāns piedalījās no 1911. gada. 1914. gadā IV Latviešu mākslas veicināšanas biedrības izstādē iepazinās ar Jāzepu Grosvaldu, kurš bija atgriezies no mākslas studijām Parīzē. 1915. gada februārī kopā ar Aleksandru Drēviņu, Kārli Johansonu un Valdemāru Toni nodibināja pulciņu “Zaļā puķe”, lai īstenotu latviešu mākslas ideālus. 1919. gada vasarā K. Ubāns kopā ar Ģedertu Eliasu, Jēkabu Kazaku, Oto Skulmi, Niklāvu Strunki, Romanu Sutu un V. Toni dibināja Ekspresionistu grupu, ko 1920. gadā nosauca par Rīgas mākslinieku grupu. 1924. gadā viņš pārgāja uz Latvijas Mākslas akadēmijas pedagogu apvienību “Sadarbs”, taču 1925. gadā izstājas un 30. gados turpināja piedalīties Rīgas mākslinieku grupas izstādēs.
No 1920. līdz 1925. gadam K. Ubāns strādāja par Latvijas Valsts mākslas muzeja direktora Burkarda Dzeņa palīgu. Rektora V. Purvīša uzaicināts, 1925. gadā kļuva par Latvijas Mākslas akadēmijas glezniecības klases vadītāju (no 1944. gada profesors). 1950. gadā K. Ubāns tika atbrīvots no Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas (LPSR) Mākslas akadēmijas Glezniecības katedras profesora pienākumiem, jo viņa brīvā pasniegšanas metode neatbilda padomju sociālreālisma prasībām; viņš kļuva par glezniecības tehnoloģijas pasniedzēju. 1956. gadā tika atjaunots profesora amatā.
1911. gadā K. Ubāns vienlaicīgi ar draugu A. Drēviņu aizrāvās ar impresionismu, gleznojot saulainus dabasskatus. Taču Pirmā pasaules kara laikā mākslinieka rokrakstā iezīmējās formu vienkāršojums (“Figūra”, 1919), bet 20. gadu sākumā sekoja jaunās lietišķības virziena uzsvērtais reālisms (“Atdusā”, 1923). Atšķirībā no citiem Rīgas mākslinieku grupas biedriem, K. Ubāns atturējās no radikāliem formas eksperimentiem franču kubisma garā. Jau 20. gadu vidū viņa otas raksts gleznieciski kļuva arvien brīvāks un atraisītāks.
Daiļrades sākumā mākslinieks bieži gleznoja portretus. Vīriešu tēlos izteiktāk atspoguļojās katras personības rakstura īpatnības (“Edvarta Virzas portrets”, 1917, “Viktora Eglīša portrets”, 1924, “Antona Austriņa portrets”, 1925–1927, “Jūlija Sproģa portrets”, ap 1927). K. Ubāna modeļu vidū būtisku vietu ieņēma daiļā dzimuma pārstāves, bet īpaši jaunā sieva. No Elīnas portretējumiem strāvo spēcīga sievišķības atklāsme (“Parkā”, 1922–1923, “No rīta”, 1923, “Elīna”, 1925–1928). No astoņpadsmit gadu vecuma līdz pat sirmam vecumam K. Ubāns laiku pa laikam gleznoja pašportretus (“Pašportrets”, 1912, “Pašportrets”, 20. gs. 50. gadi) ne tikai modeļu trūkuma dēļ, jo reti kurš piekrita ilgai pozēšanai, bet arī sevis izzināšanai (“Pašportrets ar dzelteno kaklautu”, 20. gs. 20. gadi).
20. gadu sākumā aizrautību ar plenēra glezniecību mākslinieks piepildīja Pārdaugavā, Māras dīķa apkārtnē (“Saruna”, 1923, “Māras dīķis”, 1923) un Mūkusalā. Radoša cilvēka izteiksmes spēku viņš pauda Pārdaugavas nomaļu ainavās (“Pārdaugava”, 1929, “Iela Rīgā”, 1937). Daudzi no K. Ubāna gleznotajiem skatiem mūsdienās kļuvuši par kultūrvēsturiskām laikmeta liecībām (“Skats no Arkādijas parka”, 1928, “Irbenes iela”, 1932, 1936, “Jaunmoku iela”, 1938, “Marts”, 1955). 20. gadu vidū mākslinieks uzcēla māju vienā no tā laika skaistākajām Latvijas vietām – Koknesē, uzskatot, ka Pērses upes kokiem noaugušajā gravā izbaudījis tik niansētas zaļo toņu pārejas, kā nekur citur Latvijā (“Pērse”, 1926; 1932, “Pērses grava”, 1961). K. Ubāns strādāja aizrautīgi un vienmēr centās gleznu pabeigt dabā, jo nākamajā dienā varēja sagaidīt pavisam citādu apgaismojumu (“Vakara saule”, 1948).
Padomju okupācijas laikā, 1940. gadā, K. Ubāns piedalījās LPSR mākslinieku savienības organizēšanā un iestājas tajā 1944. gadā. 1944. gada oktobrī sieva Elīna ar dēliem devās bēgļu gaitās, no 1950. gada dzīvoja Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV).
1927. gadā K. Ubāns palīdzēja V. Purvītim organizēt latviešu mākslas izstādi Stokholmā un līdz 1939. gadam piedalījās skatēs Oslo, Maskavā, Ļeņingradā, Briselē, Helsinkos, Tallinā, Tartu, Varšavā, Krakovā, Vīnē, Budapeštā, Prāgā, Kauņā, Kopenhāgenā, Parīzē un Londonā. Mākslinieka darbi glabājas Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, Latvijas Mākslinieku savienības kolekcijā, Cēsu, Tukuma un Valmieras muzejos, Valsts Tretjakova galerijā (Государственная Третьяковская Галерея) Maskavā, Krievijā un privātkolekcijās Latvijā, ASV, Zviedrijā.