T. s. nepatīkamo lugu aizsākums bija 1892. gadā pabeigtā luga “Atraitņa nami”, kas tika izrādīta privātā iestudējumā Londonā un pirmo reizi publicēta 1893. gadā. Lugā tēlota īres namu iemītnieku nežēlīgā ekspluatācija. B. Šovu ietekmēja gan Dublinā vērotais, veicot nodokļu iekasētāja pienākumus, gan angļu rakstnieka Čārlza Dikensa (Charles Dickens) tēlotā Londona, un lugā atklāta visai nepievilcīga dzīves aina. Ar to tiekam iepazīstināti netieši un pamazām, un B. Šova paradoksālo domāšanas veidu atklāj tas, kā pamazām savā starpā ar ekonomiskajām interesēm saistītas izrādās visas lugas personas. Īpaši akcentējama rakstnieka vēlme tēlot sabiedrību kā vienoti funkcionējošu mehānismu, kur katram varonim jau iepriekš paredzēta noteikta loma attiecību ķēdē; argumentu un diskusijas nozīme notikumu izvērtējumā, kas ir daudz svarīgāks par konkrēto attiecību risinājumu; ironiski kritiskā attieksme pret notikumiem un tēliem. Vēl asāks sociālo problēmu centrējums ir trešajā nepatīkamo lugu cikla darbā “Misis Vorenas profesija”. Šo lugu cenzūra sākotnēji aizliedza izrādīt. Tā sarakstīta 1894. gadā un pirmo reizi publicēta 1898. gadā kopkrājumā. Uz skatuves luga parādījās 1902. gadā privātā iestudējumā, savukārt pirmo reizi plašākai publikai pieejamā izrādē Anglijā - tikai 1925. gadā. Šajā darbā aplūkotā sociālā problēma ir prostitūcija. Tēma faktiski ir tikai kā piemērs, pēc B. Šova domām, sabiedrībā valdošo likumu demonstrēšanai. Ar prostitūciju nodarbojas nevis atsevišķas sievietes, tā kļuvusi par organizētu biznesu. Lugas centrālais tēls, misis Vorena, pārvalda plaši izvērstu publisko namu koncernu, kas darbojas virknē Eiropas valstu. Uz skatuves parādīt šī tīkla funkcionēšanu rakstnieka netiecas, tas kļūst vienīgi par diskusijas objektu. Lugu “Pigmalions” (Pygmalion), ko B. Šovs dēvēja par romanci, viņš sarakstīja 1912. gadā. Tās pirmizrāde notika 1913. gadā Vīnes Burgteātrī (Burgtheater) vācu tulkojumā. 1914. gadā luga pirmo reizi izrādīta Londonā. Vēlāk šis darbs pārstrādāts mūzikla versijā ar nosaukumu “Mana skaistā lēdija” (My Fair Lady, 1956). Tās dialogu un dziesmu tekstu autors bija Alans Džejs Lerners (Alan Jay Lerner) un komponists Frederiks Lēvs (Frederick Loewe). Sākotnējos iestudējumos 1956. gadā Ņujorkā un 1958. gadā Londonā galvenās lomas atveidoja Džūlija Endrjūsa (Julie Andrews) un Rekss Herisons (Sir Rex Harrison). 1964. gadā tika uzņemta mākslas filma ar Odriju Hepbernu (Audrey Hepburn) un R. Herisonu galvenajās lomās. B. Šova darba sižeta motīvs rodams mītā par Kipras valdnieku Pigmalionu, kas iemīlējies skaistā sievietes statujā, ko pēc tam par dzīvu būtni pārvērtusi dieviete Afrodīte. Romiešu autora Ovīdija (Ovid) plašās poēmas “Metamorfozes” (Metamorphoses, m. ē. 8. gadā) desmitajā grāmatā valdnieks padarīts par tēlnieku, kas iemīlējies pats savā darinājumā, skaistajā Galatejas statujā. Lugā tēlotas attiecības starp fonētikas profesoru Henriju Higinsu, kura kaislība ir angļu valodas skaņas un formas un kurš ir pārliecināts, ka cilvēka sociālo stāvokli nosaka viņa runas prasme, un puķu pārdevēju Elīzu Dūlitlu, kura pārstāv sabiedrības zemākās aprindas. Higinss noslēdz derības ar savu paziņu, pulkvedi Pikeringu, ka apmācības ceļā spēs sagatavot Elīzu ieiešanai labākajā sabiedrībā. Par eksperimenta cilvēciskajām sekām profesors nedomā, tiklīdz tas būs beidzies, Elīza varēs atgriezties savā iepriekšējā vidē. Jaunā sieviete iztur izšķirošo pārbaudi, tomēr viņa nevar pilnībā iekļauties labākajās aprindās un vairs nespēj pieņemt agrāko dzīvi. B. Šova kritiskais skatījumu uz lugā tēloto eksperimentu darba vēlākajā mūzikla versijā tika aizstāts ar romantisku mīlas stāstu, kura atrisinājums ir laimīgs. Pirmā pasaules kara notikumu iespaidā tapa B. Šova luga “Lauzto siržu nams” (Heartbreak House, 1919). Darbs radies krievu rakstnieka Antona Čehova (Антон Павлович Чехов) lugu, īpaši komēdijas “Ķiršu dārzs” (Вишнёвый сад, 1904), ietekmē. Autors to nodēvējis par “fantāziju krievu manierē par angļu tēmām”. Viens no vērienīgākajiem B. Šova dramaturģijas darbiem bija vēsturiskā hronika “Svētā Žanna” (Saint Joan, 1923), ko ierosināja Žannas d’Arkas (Joan of Arc) kanonizācija 1920. gadā. Lugā viņa traktēta kā iedvesmas pilna jauna laika vēstnese. Materiāls atspoguļo gan vēsturisko notikumu konkrētību un cilvēces attīstības problēmu vispārinājumu, gan skar vīrieša un sievietes tradicionālo lomu maiņu sabiedrībā, izceļot varones ideālismu kā viņas personības svarīgāko iezīmi.