20. gs. 60. gados saistībā ar postmodernisma filozofiju radās arī postmodernisma teātris, kas atšķirībā no modernisma teātra universālu patiesību meklējumiem uzsvēra realitātes traktējuma subjektivitāti, ierobežotību, nepilnību. Postmodernismam raksturīgā klasisko kanonu noliegšana, dekonstrukcija, fragmentārisms un jaunas teātra valodas meklējumi raksturīgi Roberta Vilsona (Robert Wilson), Tomasa Ostermeiera (Thomas Ostermeier) Kšištofa Varļikovska (Krzysztof Warlikowski) un citu režisoru daiļradei. Viens no tā paveidiem ir postdramatiskais teātris, kas turpina attīstīties līdzās tradicionālajam teātrim. Šis teātris noraida dramatiskā teksta prioritāti, bieži izmantojot teksta dekonstrukciju vai demontāžu un tiecoties radīt jaunu – teātra tekstu, kurā vienlīdz liela nozīme ir runātajam vārdam, kustībai, scenogrāfijai, kostīmiem, mūzikai, skaņai, ritmam, gaismām. Tas izmanto un apvieno dažādus, atšķirīgus teātra stilus, dažkārt atsakās no sižeta vai teksta vispār vai rada šo tekstu izrādes radošās grupas kolektīvā autorībā, īpašu uzmanību pievēršot attiecībām ar skatītāju. Šo teātra modeli pārstāv poļu režisors un scenogrāfs Tadeušs Kantors (Tadeusz Kantor), vācu režisors un dramaturgs Heiners Millers (Heiner Müller), amerikāņu režisori R. Vilsons un Ričards Formens (Richard Foreman), kanādiešu režisors, aktieris un dramaturgs Robērs Lepāžs (Robert Lepage), austriešu dramaturģe Elfrīda Jelineka (Elfiriede Jelinek), tādi teātra kolektīvi kā Vūstera grupa (The Wooster Group, ASV), Forced Entertainment (Apvienotā Karaliste) un citi.