Holivuda 1945. gadā M. Klifts pārcēlās uz Holivudu, taču, lai saglabāto radošo brīvību, nenoslēdza ilggadīgu līgumu ne ar vienu no studijām. 1946. gadā nofilmēja, bet tikai 1948. gadā kinoteātros izlaida vesternu “Sarkanā upe” (Red River, režisors Hovards Haukss, Howard Hawks) ar žanra leģendu Džonu Veinu (John Wayne) galvenajā lomā. Tirāniskā lopu pārdzinēja Dansona (Dž. Veins) darba stilu izaicina viņa adoptētais dēls Mets (M. Klifts), abu sarežģītās attiecības izceļ dramatiskās ainavas, precīzie otrā plāna varoņi un nicinājums, ko pret debitantu neslēpa Dž. Veins. Epizode – M. Klifta un Džona Airlenda (John Ireland) varoņu ieroču salīdzināšana – izslīdēja caur cenzūrai un tiek apskatīta kā homoseksualitātes apliecinājums, filma atzīta par vienu no žanra šedevriem, un 1990. gadā to savā sarakstā iekļāva Nacionālais filmu reģistrs (National Film Registry).

Džons Veins un Montgomerijs Klifts filmā "Sarkanā upe", 1948. gads.
Avots: United Artists/Getty Images, 159840896.
Arī ASV un Šveices kopražojuma drāma “Meklējumi” (The Search, režisors Freds Cinnemans, Fred Zinneman) kinoteātros nonāca 1948. gadā, taču M. Klifts nebija apmierināts ar galarezultātu. Amerikas Kinoakadēmijas (Academy of Motion Picture Arts and Sciences, AMPAS) biedri bija citās domās un izvirzīja viņu balvai "Oskars" (Oscar) kategorijā “Labākais aktieris”. Filmas centrā ir amerikāņu kareivja Stīva un no Aušvicas izglābtā zēna Karela attiecības. Amerikas Kinoakadēmija Karela lomas atveidotājam Ivanam Jandlam (Ivan Jandl) piešķīra īpašo balvu, ko saņēma F. Cinnemans, jo Čehoslovakiju jau bija okupējusi Padomju Savienība un I. Jandlu no valsts neizlaida. Amerikā viens pēc otras radās M. Klifta fanu klubi, taču viņš atteicās piedalīties Holivudas glamūrajos pasākumos, nesniedza intervijas un nerunāja par privāto dzīvi.
M. Klifta nākamā loma ir pēc Henrija Džeimsa (Henry James) romāna “Vašingtona laukums” (Washington Square, 1880) motīviem tapušas lugas ekranizācija “Mantiniece” (The Heiress, režisors Viljams Vailers, William Wyler, 1949). Vēlēdamies paplašināt talanta robežas, M. Klifts nonāca neapskaužamā situācijā – Brodvejas aktieris saprata, cik primitīvi strādā Holivudā, turklāt filmas publicitātes materiālos tika nodēvēts par seksa simbolu. Pirmizrādi M. Klifts pameta, filmu nenoskatījies līdz galam, “Mantiniece” tika novērtēta ar četrām “Oskara” balvām – to saņēma arī titullomas atveidotāja Olīvija de Hevilenda (Olivia de Havilland) –, un 1996. gadā to iekļāva Nacionālajā filmu reģistrā.
M. Klifts nospēlēja seržantu Deniju pseidodokumentālajā lentē “Lielā pārvešana” (The Big Lift) un filmējās drāmā “Vieta zem saules” (A Place in the Sun, režisors Džordžs Stīvenss, George Stevens, 1951), kuras scenārijs veidots pēc Teodora Dreizera (Theodore Dreiser) romāna “Amerikāņu traģēdija” (An American Tragedy, 1926) motīviem. Džordža (M. Klifts) attiecības ar Alisi (Šellija Vintersa, Shelley Winters) un Andželu (Elizabete Teilore, Elizabeth Taylor) veido traģisku sižetisko ietvaru komerciāli ļoti ienesīgajai lentei, kas saņēma sešas “Oskara” balvas (arī par režiju un scenāriju), bet M. Klifts bija nominēts kā labākais aktieris. 1991. gadā filmu iekļāva Nacionālajā filmu reģistrā. Filmēšanas laukumā aizsākās M. Klifta un tobrīd vien 18 gadu vecās E. Teilores draudzība – viņus pat dēvēja par visskaistāko pāri Holivudā –, un “Vieta zem saules” ir pirmā no filmām, kurā abi spēlē.

Elizabete Teilore un Montgomerijs Klifts filmā "Vieta zem saules", 1951. gads.
Avots: John Springer Collection/CORBIS/ Corbis via Getty Images, 526891684.
M. Klifta nākamais darbs ir drāmā “Es atzīstos” (I Confess, režisors Alfreds Hičkoks, Alfred Hitchcock, 1951). Mācītājs Maikls Logans kļūst par aizdomās turamo, jo klusēšanas zvērests viņam liedz atklāt noziedznieka vārdu. Režisora un aktiera attiecības bija saspringtas – A. Hičkoks nesaprata M. Klifta darba stilu –, filmai ASV bija viduvēji panākumi – amerikāņu kritiķi neslēpa savu nepatiku –, taču franču jaunā viļņa režisori filmu “Es atzīstos” uzskatīja par ļoti nozīmīgu lielā ekrāna darbu. 1953. gadā to pārveidoja par radio teātri, un M. Klifta lomu izdzīvoja Kerijs Grānts (Cary Grant). 1995. gadā iznāca filma “Biktskrēsls” (The Confessional, režisors Robērs Lepāžs, Robert Lepage) un vienā tās sižetiskajā līnijā atklāts, kā A. Hičkoks Kvebekā filmēja “Es atzīstos”.
Itāļa Vitorio de Sikas (Vittorio de Sica) melodrāmā “Amerikāņu sievas palaidnības” (Terminal Station, ASV un Itālija, 1953) M. Klifts ir romantiskais varonis. Scenāriju par itāļa Džovanni un precētās amerikānietes Mērijas (Dženifera Džonsa, Jennifer Jones) attiecībām uzrakstīja Čezāre Dzavatīni (Cesare Zavattini), piesaistot arī Trūmenu Kapoti (Truman Capote) un Alberto Morāviju (Alberto Moravia); procesu kontrolēja leģendārais Holivudas producents Deivids O. Selzniks (David O. Selznick). M. Klifts uzskatīja, ka filma ir liela izgāšanās, taču 1998. gadā tapa tās rimeiks. 1954. gadā M. Klifts nospēlēja pēdējo lomu teātrī – Antona Čehova (Антон Павлович Чехов) lugas “Kaija” (Чайка) iestudējumā Fēniksa teātrī (Phoenix Theatre) Ņujorkā, kas arī bija vilšanās.
Ierindnieks Roberts Prūits drāmā “No šejienes līdz mūžībai” (From Here to Eternity, režisors F. Cinnemans, 1953) M. Kliftam sagādāja trešo nomināciju "Oskara" balvai. Džeimsa Džonsa (James Jones) neviennozīmīgi vērtētā un godalgotā romāna ekranizācijā, no kuras izskauda norādes uz homoseksuālismu un kuru pārtaisīja atbilstoši cenzoru standartiem, piedalījās arī Bērts Lankasters (Burt Lancaster), Debora Kera (Deborah Kerr), Frenks Sinatra (Frank Sinatra), Donna Rīda (Donna Reed), un tā atklāj amerikāņu karavīru dzīvi Honolulu armijas bāzē īsi pirms japāņu uzbrukuma Pērlhārborai. Filmas kvalitātes novērtēja gan skatītāji, gan kino profesionāļi, to izvirzīja "Oskara" balvai 13 kategorijās, bet balvas saņēma astoņās. Epizode, kurā B. Lankastera un D. Keras varoņi guļ pludmalē, sen iekļuvusi starp ikoniskākajiem brīžiem kino, un Madžio loma pārdefinēja F. Sinatras kinokarjeru. Šī romāna notikumi divas reizes ekranizēti televīzijā, 2013. gadā Londonā pirmizrādi svinēja mūzikls, un 2002. gadā filmu iekļāva Nacionālajā filmu reģistrā.

Montgomerijs Klifts Roberta Prūita lomā un Frenks Sinatra Andželo Madžio lomā filmā "No šejienes līdz mūžībai", 1953. gads.
Avots: John Springer Collection/CORBIS/Corbis via Getty Images, 526898020.