“Mārketings” ir termins, ko lieto, lai aprakstītu dažādas darbības, kas saistītas ar preču un pakalpojumu nodošanu no ražotājiem līdz patērētājiem, preču un pakalpojumu izstrādes, reklāmas un izplatīšanas māksla patērētājiem, kā arī biznesam. Tā ir daudzpusīga, sistemātiska pieeja preču pārdošanai, jebkurā biznesā mēģinot optimizēt organizācijas spēju gūt peļņu. Tas ir interaktīvs process, kas aptver preču, ideju vai pakalpojumu izstrādi, cenu noteikšanu, izvietošanu un reklamēšanu, lai veicinātu apmaiņu starp klientiem un pārdevējiem, lai apmierinātu patērētāju vajadzības un vēlmes, kuras ir mārketinga procesa centrā.
Mārketinga koncepcija pauž ideju, ka uzņēmuma panākumi ir cieši saistīti ar efektivitātes palielināšanu salīdzinājumā ar konkurentiem, ražojot, piegādājot, komunicējot un radot lielāku klienta vērtību mērķa tirgum.
Mārketinga zinātne ir joma, kas veido izpratni par klientu vajadzībām un pieeju uzņēmuma attīstībai, ar kuru klientu vajadzības varētu tikt izpildītas, galvenokārt izmantojot zinātniskas metodes, nevis izmantojot rīkus un paņēmienus, kas kopīgi mākslas vai humanitāro zinātņu pētījumiem. Mārketingu var attīstīt kā zinātni, ja tajā tiek izmantotas zinātniskās izpētes metodes. Mārketinga zinātne ir sistematizētu zināšanu nozare ar atšķirīgu izpētes jomu vai izpētes objektu.
20. gs. pirmajā pusē mārketinga praksi mēdza uzskatīt par radošu industriju, kas ietvēra reklāmu, preču izplatīšanu un pārdošanu. Mūsdienās mārketingā tiek plaši izmantotas sociālās zinātnes, psiholoģija, socioloģija, matemātika, ekonomika, antropoloģija un neirozinātne. Mārketinga zinātne ir izstrādājusi konkrētu procesu, kam var sekot, lai izveidotu mārketinga plānu. Daudzas mārketinga procesa daļas (piemēram, produktu dizains, zīmola vadība, reklāma, ienākošais mārketings, reklāmas tekstu rakstīšana utt.) ietver arī radošās mākslas izmantošanu.