Līdzās četrām paša M. Džeksona sacerētām dziesmām, Thriller dzirdami arī pieci citu autoru skaņdarbi – t. sk. trīs dziesmas, kuru autors ir Rods Tempertons (Rod Temperton), kurš sarakstījis arī vairākus Off the Wall hitus. Thriller turpina Off the Wall aizsākto diskosoula un popfanka stilistiku, taču, rēķinoties ar ASV stipri izteikto rokmūzikas cienītāju anti-disko noskaņojumu, mūzikā vairāk akcentētas soula (Baby Be Mine), R&B (Human Nature; The Lady in My Life) un fanka (Wanna Be Startin’ Somethin’; P.Y.T. (Pretty Young Thing); Thriller) iezīmes.
Savukārt dziesmās The Girl Is Mine un Beat It apvienotas t. s. melnās (fanks, R&B, souls) un baltās mūzikas (pops un roks) tradīcijas. Centienus ignorēt rasu aizspriedumus netieši apliecina arī P. Makartnija izvēle par dueta partneri dziesmā The Girl Is Mine, kā arī šīs, LP kopējo stilistiku visnepilnīgāk reprezentējošās popbalādes izvēle Thriller pirmajam singlam, kas tika izdots vēl pirms albuma iznākšanas. Jāpiebilst, ka P. Makartnijs, būdams viens no vairāku paaudžu iecienītākajiem baltajiem mūziķiem, 1982. gadā jau bija ar Stīviju Vonderu (Stevie Wonder) ieskaņojis Ebony and Ivory – vienu no pirmajiem dažādu ādas krāsu dziedātāju duetiem, kas kļuva par globālu hitu.
Plašu ievērību guvušas gandrīz visas albuma dziesmas, taču pazīstamākās ir roka un fanka hibrīdkompozīcija Beat It ar populārā ģitārista Edija van Heilena (Eddie Van Halen) spēlētu smagā metāla ģitāras solo (metāla elementu integrācija afroamerikāņu mūzikā vēl bija retums) un vardarbīgu ielu bandu mentalitāti analizējošu tekstu, kā arī diskofanka hits Billie Jean, kas stāsta par uzmācīgu iedomu vajātas sievietes centieniem tiesas ceļā panākt, lai dziesmas varonis atzīst viņas bērna paternitāti. Kaut arī autobiogrāfijā “Mēnesgājējs” (Moonwalk, 1988) M. Džeksons noliedzis, ka Billy Jean pamatā būtu konkrēts incidents, K. Džounss un vairāki citi Thriller sesiju dalībnieki, kā arī dziedātāja biogrāfs Dž. Rendijs Taraborelli (John Randall Anthony Taraborrelli) apgalvojuši, ka tajā runāts par reālu gadījumu ar garīgi nelīdzsvarotu M. Džeksona fani. Atspoguļojot paša M. Džeksona psihoemocionālo stāvokli, arī vairāku citu Thriller dziesmu tekstos sastopami slavas veicinātas vientulības, sociālas izolētības un depresijas motīvi, kā arī interese par pārdabiskiem spēkiem, ko visizteiktāk demonstrē R. Tempertona sacerētā tituldziesma ar šausmu filmu aktiera Vinsenta Praisa (Vincent Price) ierunātu tekstu.
Maikls Džeksons – Thriller.