Pēc zināšanu papildināšanas ārzemēs Dž. Armitsteds 1869. gadā sāka strādāt dzelzceļa būves inženiera amatā. Piedalījās dzelzceļa līnijas izbūvē starp Smoļensku un Brjansku. Darbs ar dzelzceļu saistītā jomā kulmināciju sasniedza 1892.–1994. gadā, kad Dž. Armitsteds bija Dinaburgas (tagad Daugavpils)–Vitebskas dzelzceļa līnijas izbūves direktors. Aktīvi nodarbojās arī ar personīgo komerciju. Bija ķieģeļu cepļa īpašnieks un vadītājs Volgundē, kopš 1880. gada daļēji viņa īpašumā nonāca Rīgas kaulu miltu fabrika. 1896.–1901. gadā Dž. Armitsteds bija Baltijas celulozes fabrikas direktors Slokā.
Līdztekus darbam profesijā aktīvi iesaistījās Rīgas sabiedriskajā dzīvē. 19. gs. 80.–90. gados Rīgā organizēja lauksaimnieciskās izstādes, kurām bija liela reģionālā nozīme.
Līdz 20. gs. sākumam Dž. Armitsteds centās izvairīties no politiskām aktivitātēm. 1901. gadā veselības problēmu dēļ no amata aizgāja Rīgas galva Ludvigs Kerkoviuss (Ludwig Wilhelm Kerkovius); šim amatam tika izvirzīta Dž. Armitsteda kandidatūra, ko apstiprināja vienbalsīgi.
Rīgas pilsētas galvas amatā Dž. Armitsteds drīz ieguva plašu atzinību ar pilsētas attīstības infrastruktūras veicināšanu. Viņa vadības laikā 1904. gadā Rīgā pieņēma jaunus būvnormatīvus, kas veicināja mākslinieciski augstvērtīgu būvniecību, līdz ar to uzplauka sabiedrisko ēku un īres namu būvniecība. Ļoti daudz šo namu tapa ar izcilu fasāžu dekorāciju jūgendstila manierē (būvnormatīvi īpaši regulēja fasāžu arhitektūru un dekoratīvo izpildījumu).
Katru gadu Rīgā uzbūvēja apmēram 150 jaunu ēku, daudzas no tām bija sabiedriski nozīmīgas. Dž. Armitsteds vēlējās panākt, lai skolas Rīgā visiem būtu bezmaksas, un izglītības jomai piešķīra lielu vērību, tādējādi 1908.–1912. gadā Rīgā atklāja rekorddaudz – 14 – jaunas skolas. Šajā laikā aktīvi būvēja sabiedriski nozīmīgas ēkas, piemēram, 1902. gadā atklāja Rīgas 2. pilsētas teātri (tagadējā Latvijas Nacionālā teātra ēka), 1905.gadā – Rīgas Pilsētas mākslas muzeju (tagad Latvijas Nacionālais mākslas muzejs). 1905. gadā Andrejsalā atklāja pilsētas elektrostaciju, kas atrisināja elektroapgādes problēmu pilsētā un ļāva iekārtot elektriskā tramvaja maršrutu; būvēja citas specializētās sabiedriskas nozīmes būves – slimnīcas, ugunsdzēsēju depo, ūdenstorņus utt. Būvniecības un rūpniecības attīstība pievilināja iedzīvotājus, un šajā laikā Rīgā bija novērojams arī straujš iedzīvotāju skaita kāpums. Pilsētas straujo izplešanos ārpus kādreizējām robežām raksturoja arī pirmā viadukta pār dzelzceļu atklāšana Rīgā 1906. gadā (Gaisa tilts jeb Aleksandra viadukts), kas tika uzbūvēts toreizējā Aleksandra, tagadējā Brīvības ielā. Dž. Armitsteds bija sajūsmināts tehniskā progresa piekritējs, viņa vadības laikā Rīgā sāka darboties elektriskais tramvajs. Dž. Armitsteds sekmēja Rīgas kļūšanu par tā laika Krievijas Impērijas autobūves centru. 1909. gadā Krievijas-Baltijas vagonu rūpnīca “Russo-Balt” (vācu Russisch-Baltische Waggonfabrik, krievu Русско-Балтийский вагонный завод) sāka sērijveidā ražot automobiļus.
Dž. Armitsteda vadības laikā Rīgu piemeklēja arī nebijis politisks satricinājums – 1905. gada revolūcija, tostarp sadursme starp demonstrantiem un varas struktūru pārstāvjiem pilsētas centra apkārtnē 13.01.1905., kuras rezultātā tika nošauti un ievainoti ap 150 iesaistīto cilvēku. 1912. gadā, joprojām pildot pilsētas galvas pienākumus, Dž. Armitsteds ilgstoši slimoja un vairs neizveseļojās. Viņa bēru organizēšanā iesaistījās Rīgas dome, un tās bija iepriekš neredzēti plaši apmeklētas. Dž. Armitstedu apglabāja 21.11.1912. Rīgas Lielo kapu Miera draudzes sektorā.