R. Bultmana teoloģiskos uzskatus iespaidoja filozofs Martins Heidegers (Martin Heidegger), kurš pasniedza Marburgas Universitātē no 1923. līdz 1928. gadam un ar kuru R. Bultmanam izveidojās draudzīgas attiecības. Abi kopā vadīja studiju semināru, un M. Heidegers regulāri apmeklēja R. Bultmana Graeca – iknedēļas pulcēšanos. Tās dalībnieki kopā lasīja sengrieķu tekstus (gan filozofu, gan baznīcu tēvu darbus). M. Heidegera fenomenoloģija palīdzēja R. Bultmanam saistīt Jaunās Derības tekstus ar eksistenciāliem jautājumiem. Sava pasniedzēja Vilhelma Hermana (Johann Georg Wilhelm Herrmann) ietekmē viņš vairāk bija ieinteresēts cilvēka pieredzē nekā doktrīnās. Vēl pirms M. Heidegera ierašanās Marburgā R. Bultmans postulēja, ka “teoloģija runā par Dievu tādā mērā, kādā tā runā par cilvēku, kas stāv Dieva priekšā”. Līdzīgi vēlāk, 1926. gadā, R. Bultmans darbā “Jēzus” (Jesus) rakstīja, ka cenšas “uztvert Jēzu kā vēstures fragmentu, kurā mēs balstām mūsu eksistenci vai ar kuru mums ir kritiskas attiecības”. Vēsturiska analīze, lai arī svarīga, viņaprāt, pati par sevi nevar sniegt lasītājam reliģisku nozīmi. R. Bultmans bija skeptisks par to, kādā mērā evaņģēliju teksti uzskatāmi par vēsturiski faktoloģiskiem tekstiem, taču tas viņa skatījumā nemazināja to vērtību, jo ticība nebalstās pierādāmos faktos, bet gan lēmumā sekot Kristum. Šis lēmums sniedz mums iespēju dzīvot autentisku dzīvi. Vēsturiskā Jēzus meklējumi, viņaprāt, ir nevajadzīgi un neiespējami, būtiskākais ir pats Jēzus eksistences fakts. R. Bultmans lietoja jēdzienu “demitoloģizācija”, kura saturs gan bija pazīstams daudz agrāk. 17. gs. Portugāles ebreju izcelsmes filozofs Baruhs Spinoza (Baruch Spinoza) rakstīja, ka tad, kad Bībeles teksti runā pretī dabas likumiem, tie jāskaidro alegoriski. R. Bultmans uzskatīja, ka demitoloģizācijas aizmetņi ir saskatāmi jau pašā Bībelē. Piemēram, pastarās tiesas un augšāmcelšanās skaidrojumi Jaunās Derības tekstos mainās, ja salīdzinām sinoptiskos evaņģēlijus ar Jāņa evaņģēliju un Pāvila vēstulēm. R. Bultmans noraidīja Kristus augšāmcelšanās vēsturiskumu, bet ne tās nozīmi. Viņaprāt, Lieldienas vēsta nevis par to, kas notika Jēzus dzīvē, bet par to, kas mainījās Jēzus sekotāju dzīvēs, kurās viņš bija un ir klātesošs. Pēdējā (pastarā) tiesa R. Bultmana skatījumā nav nākotnē gaidāms globāls notikums, bet gan notiek cilvēka dzīvē, kad viņš vai viņa atsaucas Dieva aicinājumam.
Līdz ar to R. Bultmans nenoraidīja mītisko (kā to darīja daudzi viņa priekšgājēji, piemēram, 19. gs. vācu teologs Dāvids Štrauss, David Friedrich Strauss) Bībeles tekstos, bet sniedza tam mūsdienīgu skaidrojumu. Tas bija apoloģētisks uzdevums, kas kristietību darītu saprotamu un aktuālu R. Bultmana laika cilvēkiem.
R. Bultmana pirmais būtiskais darbs bija “Sinoptiskās tradīcijas vēsture” (Die Geschichte der synoptischen Tradition, 1921), ar kuru viņš pētniecībā pieteica sevi kā viens no formu kritikas dibinātājiem (otrs nozīmīgs autors šajā jomā vēl pirms Pirmā pasaules kara bija viņa skolotājs J. Veiss). Vēlāk R. Bultmans veica pētījumu par Jāņa evaņģēliju (Das Evangelium des Johannes, 1941). Pazīstams ir arī viņa darbs “Jaunās Derības teoloģija” (Theologie des Neuen Testaments, 1948–1953). Pēc Otrā pasaules kara R. Bultmans savas demitoloģizācijas pieeju kristalizēja darbā “Kerigma un mīts” divos sējumos (Kerygma und Mythos, 1948, 1952). R. Bultmana 1955. gada vieslekcijas Edinburgas Universitātē (University of Edinburgh) 1957. gadā tika publicētas grāmatā “Vēsture un eshatoloģija: 1955. gada Giforda lekcijas” (History and Eschatology: The Gifford Lectures, 1955). Kerigma viņa teoloģijā ir pasludinājums, ka Jēzus vēsts nepieder pagātnei, bet tai ir nozīme tagadnē: nevis vienkārši tāpēc, ka viņa mācekļi uzturēja dzīvas atmiņas par savu skolotāju, bet tāpēc, ka kerigma ir Dieva iniciatīva.