A. Petrovs gleznoja reālisma manierē ar noslieci uz zināmu naturālismu. Atsevišķās gleznās ir saredzami daži impresionisma elementi, tomēr visvairāk mākslinieka ģenealoģija sakņojas peredvižņiku reālistiskās ainavas glezniecības meistaru pieredzē. A. Petrovam gleznu tapšanas process bija ātrs, visbiežāk pie viena mākslas darba mākslinieks strādāja vienā plenēra seansā. Gleznām piemita pamatīga pieeja glezniecības tehniskajām niansēm.
A. Petrovs bija pazīstams Valmieras, apkārtnes lauku, Gaujas un jūras ainavu lirisku motīvu un noskaņu gleznotājs. Mākslinieka darbiem ir raksturīga uzsvērti izteikta stilistiska viengabalainība un nemainīgi motīvi, attēlojot ikdienas novērojumus. Viņš vairākkārt gleznoja vienu un to pašu motīvu; tā radās priekšnoteikumi īpaši kvalitatīvam gala rezultātam. Augstvērtīgākais piemērs, kas atklāj mākslinieka gleznotāja prasmes, ir glezna “Vētraina jūra pie Ainažiem” (1952, Valmieras muzejs). Šim audeklam meistars darinājis ap desmit variantu. Katrs no variantiem ir kvalitatīva glezna, kurā atrodama dziļa dabas izpratne niansētā kolorītā. A. Petrova marīnu galvenā tematika ir noskaņu ainava, kurā uz cilvēka klātbūtni netieši norāda krastmalā iegleznota vientuļa buru laiva vai krastā atstātā uz vieniem sāniem sašķiebusies zvejas laiva. Būtiski kompozīciju saturoši objekti ir arī lielāki un mazāki akmeņi, pret kuriem triecas jūras viļņi, sīkstās jūrmalas priedes, pamesta boja (“Noenkurotā laiva”, bez datējuma, privātkolekcijā; “Akmeņi jūras krastā”, bez datējuma, LNMM). Visvairāk gleznotāju interesēja vētraina jūra, šie viņa gleznojumi rada apbrīnojami svaigu un izjustu iespaidu. Vairākkārt mākslinieka darbos ar jūras ainavu fonā ir gleznots dzīvesbiedres Zelmas portrets (“Sievas Zelmas portrets”, 1912, Valmieras muzejs). Atmosfēras atveidojumam Valmieras stāvo krastu ainavās (“Stāvie krasti miglā”, bez datējuma, privātkolekcijā) galvenā vērība bieži ir mainīgajās kolorīta niansēs.