Liepājas laiks E. Līva daiļradē ir visražīgākais – 1962. gadā iznāca pirmais īso stāstu krājums “Selgas vīri”, kam sekoja garais stāsts “Kaptenis Nulle”, stāstu krājumi “Prelūdija” (1964) un “Vecā romantiķu pirts” (1968), romāns “Velnakaula dvīņi”.
Jūrnieku un zvejnieku vides, viņu skarbo raksturu un dzīves dažādo šķautņu pārzināšana deva bagātīgu vielu literārajiem darbiem. Tajos bez izskaistinājuma un romantizācijas tēlota galvenokārt zvejnieku dzīve, viņu smagais fiziskais darbs un attiecības. Prozai raksturīgs tiešs dzīves vērojums, kā arī psiholoģiskā niansētība. Rakstnieks atzinis, ka garo stāstu “Kapteinis Nulle” viņš varējis pabeigt vien tad, kad pats devies reisā uz Ziemeļjūru, iepazīstot visas zvejnieka dzīves fineses. Tādēļ viņa tēlotie raksturi ir tik autentiski, vitāli un kolorīti. Literatūrzinātniece Biruta Gudriķe secinājusi, ka E. Līvs netiecas vienkāršot dzīvi un nogludināt tās asumus, viņš cenšas to tvert visā tās sarežģītībā un pretrunu daudzveidībā. Viņa darbos nav izteikti pozitīvu vai negatīvu varoņu, tie ir dzīvi, vienkārši, ikdienišķi cilvēki ar labām un sliktām īpašībām, nereti ar spēcīgiem un ideāliem uzticīgiem raksturiem.
E. Līva daiļradē nozīmīgākais darbs ir romāns “Velnakaula dvīņi”. Tas ir spilgts vēstījums par nomaļu Kurzemes zvejniekciemu Otrā pasaules kara beigās un neilgi pēc tām. Kara laiks ir tikai fons, uz kura norisinās cilvēciskas kaislības, atklājot stiprus raksturus, kuri pat vissmagāko pārbaudījumu laikā spēj saglabāt cilvēcisko lepnumu, pašcieņu un morālo stāju. Romāns ir būtisks pagrieziena punkts 20. gs. 60. gadu latviešu padomju literārajā procesā – tas ir viens no pirmajiem, kurš atkāpjas no sociālistiskā reālisma shematisma un šabloniem, turpinot 20. gs. 30. gadu latviešu literatūras prozas tradīciju. Romāna centrā vairs nav sabiedrības, bet gan varoņa individuālās intereses (rūpes par bērniem, mīlestība un darbs) un vispārcilvēciskās vērtības. Būtiskas ir arī izmaiņas Otrā pasaules kara interpretācijā. E. Līvs latviešu padomju prozā nacistiskās armijas karavīru nerāda vairs kā ienaidnieku, bet atklāj tā cilvēcīgos vaibstus. Viņa uzmanības centrā ir apolitisks cilvēks, kurš karo, bet nepauž kādas politiskas varas uzskatus.
20. gs. 70. un 80. gados E. Līvs vairāk pievērsās scenāriju veidošanai un sarakstīja vienu stāstu krājumu “Pārnākšana” (1977). Grāmatā iznāca kinoscenārijs “Meldru mežs” (1972) un trīs darbu izlases – “Slieksnis” (1974), “Viena diena uz labās, mīļās zemītes” (1983), “Skumjās rotaļas” (1984). Pēc viņa nāves izdots vēstuļu, piezīmju un dzejoļu krājums “Asteru medus” (2000). Tajā atklājas arī E. Līva sarežģītās attiecības ar okupācijas režīmu.
E. Līvs nodarbojās ar jūrniecības pētniecību. Mūža pēdējos gados iestājās par Latvijas jūrskolas dibināšanu, publicēja rakstus un aprakstus par jūrniekiem, Ainažu jūrskolu, iecerē bija arī romāns par Krišjāni Valdemāru. E. Līvs draudzējās ar latviešu jūrasbraucējiem, apzināja senās latviešu jūrniecības tradīcijas (vāca fotogrāfijas, vēstules, rokrakstus, sarunas ierakstīja magnetofona lentēs). Savāktais materiāls 2014. gadā publicēts grāmatā “Sarunas ar vecajiem jūras vilkiem”.

Rakstnieki Olafs Gūtmanis un Egons Līvs. Jūrmalciems, 1986. gads.
Fotogrāfs Uldis Briedis.