No 08.1910. jaunākais virsnieks (podporučiks) 13. sapieru bataljonā Smoļenskā, no 10.1912. – 7. gaiskuģniecības rotā Kijevā, gaiskuģniecības klases apmācošais virsnieks. Pēc Virsnieku gaiskuģniecības skolas beigšanas 1913. gadā kara lidotājs, uz gadu piekomandēts šai skolai, rotas jaunākais virsnieks. Poručiks (10.1913.), štābkapteinis (07.1915.), kapteinis (10.1916.), apakšpulkvedis (06.1917.), pulkvedis (08.1917.). No 04.1914. virsnieks Kauņas cietokšņa gaiskuģniecības rotā, vadāmā aerostata “Jastreb” komandiera palīgs. Sākoties Pirmajam pasaules karam, 07.1914. iecelts par 13. gaiskuģniecības rotas signālstacijas priekšnieku, 10.1914. piekomandēts gaisa kuģu eskadriļai iecelšanai amatā kādā no gaisa kuģa “Iļja Muromec” komandām un 10.1914. iecelts par gaisa kuģa “Iļja Muromec Kijevskij” komandiera palīgu. No 26.12.1914. eskadriļa darbojās 1. un 2. armijas frontē pret Vācijas armiju Polijā ar bāzi Jablonnā. 04.1915. iecelts par gaisa kuģa komandiera vietas izpildītāju (apstiprināts amatā 06.1915.), 05.1915. veica pārlidojumu no Jablonnas uz jauno kaujas bāzi uz laiku ieņemtajā Ļvovā, līdz 07.1915. darbojās 3. armijas frontē. 18.07.1915. gaisa kaujā ar trim ienaidnieka lidmašīnām ievainots labajos deniņos, labajā ausī un labajā celī, 24.07.1915. evakuēts ārstēšanai uz Petrogradu. 09.1915. atgriezās karaspēka daļā Lidā. 13.10.1915.–21.10.1915. ar gaisa kuģi atradās Ziemeļu frontes Rīgas sektorā (12. armijas sastāvā), kur kaujas bāze bija Siguldā. 12.1915. iedalīts Gaisa kuģu eskadriļas 1. kaujas vienībā 7. armijas frontē, 17.04.1916. iecelts par eskadriļas 3. kaujas vienības priekšnieku, bet 20.04.1916. paceļoties cieta avārijā un guva smadzeņu satricinājumu un ķermeņa kontūzijas. 06.1916.–04.1917. vienības sastāvā piedalījās kaujā Rietumu frontē. Kopumā Krievijas armijā veica 81 kaujas lidojumu. 3. kaujas vienības karavīru kopsapulcē 01.1918. ievēlēts par nodaļas priekšnieku un vienlaikus par aeroplāna “Iļja Muromec Kijevskij” komandieri. 20.02.1918. veica pārlidojumu no Staņkovas uz Babrujsku, bet 21.02.1918., Krievijas armijas daļām vispārējā haosā bēgot no Baltkrievijas teritorijas sakarā ar Vācijas armijas tuvošanos, nosēdās 1. poļu korpusa kontrolētajā teritorijā, ieskaitīts korpusā, kur bija lidotājs. 23.05.1918., sākoties vācu karaspēka veiktajai korpusa atbruņošanai, kopā ar vairākiem poļu virsniekiem lidmašīnā bēga uz Krieviju un pēc piecu stundu lidojuma cieta avāriju Juhnovas apriņķī Smoļenskas guberņā, piedzīvojot vispārēju ķermeņa kontūziju. Vietējo varasiestāžu arestēts kā “spiegs”, 01.06.1918. aizvests uz Maskavu, kur pēc mēneša atbrīvots kā “virsnieks ar strādnieku un zemnieku izcelsmi”. 08.07.1918. iecelts par Sarkanās armijas gaisa kuģu Ziemeļu grupas pavēlnieku, 09.1918. uzsāka tās formēšanu. 11.1918. Aviācijas grupas sastāvā devās uz fronti, iecelts par lidotāju instruktoru, līdz 02.1919. arī grupas komandiera amatā. 04.1919. grupa pārdēvēta par gaisa kuģu “Iļja Muromec” divizionu, 08.1919.–10.1919. vienības komandieris Dienvidu frontē, pēc tam atgriezās divizionā, no 01.1920. diviziona tehniskās daļas priekšnieks. No 11.1919. arī aeronavigācijas pasniedzējs Aviācijas skolā. 05.1921. Stavropolē atvaļināts kā Latvijas pilsonis.
23.06.1921. ar ģimeni atgriezās Latvijā. No 22.07.1921. Latvijas armijā bija Aviācijas diviziona Aviācijas skolas brīva līguma teorijas instruktors. No 09.10.1921. atradās aktīvajā karadienestā (pulkvedis), bija Aviācijas diviziona tehniskās nozares vadītājs. No 16.03.1923. bija Aviācijas diviziona komandieris (29.09.1926. divizions pārdēvēts par pulku). 17.09.1929. iecelts par Tehniskās divīzijas štāba priekšnieku un aviācijas inspektora vietas izpildītāju, 27.11.1933.–01.02.1935. bija Elektrotehniskā diviziona komandiera vietas izpildītājs. No 01.02.1935. atkal Tehniskās divīzijas štāba priekšnieks, un no 05.10.1937. bija Sakaru bataljona komandiera vietas izpildītājs. 18.02.1938. iecelts par armijas aviācijas priekšnieku. Ģenerālis (10.05.1940.). Daudzkārt bijis dienesta komandējumos Polijā, Anglijā, Itālijā, Igaunijā, Čehoslovākijā, Francijā (t. sk. pārlidojumi). 10.1939. iecelts par komisijas locekli 05.10.1939. noslēgtajā Savstarpējā palīdzības paktā starp Latvijas Republiku un Padomju Sociālistisko Republiku Savienību paredzētajām sarunām kā militāro jautājumu speciālists. Bija militāro mācību iestāžu pasniedzējs, 1931.–1932. gadā militāri zinātnisku rakstu krājuma “Tehnikas Apskats”, 1935. gadā mēnešraksta “Militārais Apskats” redakcijas loceklis, 1934.–1935. gadā aviācijas veicināšanas žurnāla “Spārnotā Latvija” redakcijas vadītājs. Darbojās arī kā Aviācijas veicināšanas biedrības centrālās valdes priekšsēdētājs. Daudzu aviācijas jautājumiem veltītu rakstu autors presē.

Latvijas armijas Aviācijas pulka virsnieki un viesi. Otrajā rindā trešais no labās – pulkvedis Jezups Baško. 20. gs. 30. gadi.
Fotogrāfs nezināms. Avots: Latvijas Kara muzejs.
Pēc Latvijas okupācijas 13.08.1940. atvaļināts slimības dēļ. Pārcēlās no Rīgas uz Latgali, dzīvoja savā saimniecībā Aizkalnes pagasta “Dienās”, nodarbojās ar lauksaimniecību un dārzkopību. 1943. gadā daļēji zaudēja redzi (ievainojumu un kontūziju sekas).