Spilgta Dž. Samervila talanta īpašība, kas gan Bronski Beat, gan Communards sniedza individuālu, no 20. gs. 80. gadu sintpopa vairuma atšķirīgu skanējumu un ļāva radīt vairākus arī 21. gs. bieži atskaņotus hitus, ir izteiksmīgais kontrtenora dziedājums. Tomēr viņa nozīmīgākais ieguldījums populārajā kultūrā saistīts ar seksuālo minoritāšu problemātikas aktualizēšanu.
Seksualitāte un dažādas tās izpausmes, tostarp viendzimuma attiecības, bija nozīmīga populārās mūzikas un tās procesa sastāvdaļa jau ilgi pirms sintpopa paaudzes, bet 80. gadu sākumā tā dēvētā jaunā popa apritē ienāca arvien vairāk mūziķu (Soft Cell; Culture Club; Pet Shop Boys un citi), kuru vizuālajā tēlā, dziesmās un priekšnesumā arvien uzskatāmākas bija atkāpes no agrāk mūzikas industrijā publiski dominējušās heteroseksuālās identitātes. Tomēr pat šajā kontekstā Bronski Beat un pēc tam arī Communards bija starp pirmajiem, kas savu orientāciju atklāja nepārprotami tieši, bet Dž. Samervils bija viens no pirmajiem aktīvajiem geju un lesbiešu tiesību aizstāvjiem un, izmantojot savu publisko statusu, konsekventi vērsās pret šo sociālo grupu marginalizāciju.
Dž. Samervila publiskajam tēlam un jaunradei nepiemita ar LGBTQ vidi bieži asociētās kempa (camp) estētikas ārišķīgums un sensacionālisms, ar ko izcēlās, piemēram, grupa Frankie Goes to Hollywood, kuras slavenais un geju kultūrā nozīmīgais debijas albums Welcome to the Pleasuredome (1984) iznāca gandrīz vienlaikus ar The Age of Consent. Epatāžas un zemtekstos slēpta patosa vai koķetērijas vietā Dž. Samervilam raksturīga ikdienišķi vienkārša āriene un reālistiski, empātijas caurstrāvoti dziesmu teksti, ko viņš pats skaidrojis ar vēlmi “dot balsi kopienai, kurai savas balss nebija”. The Age of Consent papildinātā izdevuma (2018) priekšvārdā dziedātājs raksta, ka nav vēlējies kļūt par popzvaigzni, bet gan par nemiera cēlēju: “Mans mērķis bija patiesība. Manas emocijas, manas tieksmes, cerības, seksualitāte, mana dzīve. Un [mūzika] man deva lielisku platformu tās paušanai.”.