Rakstnieks lugā tēlojis četrus cilvēkus – Juri, viņa māti Rasmu, pusmūža vīrieti Vidvudu un jaunu sievieti Lindu. Katram no viņiem lugā ir individuāla biogrāfija, kas atklāj laikmetam tipiskas iezīmes, turklāt visi tēli ir neapmierināti ar esošo situāciju, saistot to ar neveiksmēm dzīves ritējumā. Lugas sižeta centrā ir Juris, kurš atkopjas no smagas fiziskas traumas un mokās sirdsapziņas pārmetumos, kuru iemesls ir viņa izraisītā katastrofa. Juris ir pārtikušu vecāku atvase, un viņam tikuši nodrošināti labi dzīves apstākļi, taču viņš izaudzis bez dziļākām interesēm un arī bez pietiekamas vecāku uzmanības. Jura jaunības gadi pavadīti bezmērķīgi, tā ir bijusi dzīve, kas virzās uz nekurieni. Tikai pēc notikušās katastrofas ir sācies pagātnes pārvērtējums. Drāma aizsākas ar konkrētu šī pārvērtējuma liecību, kad Jurim māte atgādā Krišjāņa Barona sastādītos “Latvju dainu” sējumus, kuri pēc viņa lūguma ir atsūtīti uz Gagru. Jura vēlme ir atrast šajos sējumos dziesmas par zilajām govīm, jo, kā atklājas notikumu gaitā, īsi pirms katastrofas ceļa malā redzētā govs likusi viņam it kā no malas pavisam citādi paraudzīties gan uz savu, gan savu tuvinieku eksistenci. Plašākā nozīmē interese par folkloru atklāj Jura vēlmi tuvoties dziļākiem atmiņas slāņiem, atgriezties pie vērtībām, kuras viņš savā un arī savu tuvāko cilvēku dzīvē sācis apzināties kā zudušas. Tomēr sižeta risinājumā atklājas, ka šie meklējumi citiem nav īsti saprotami un uztverami. Jura dzīve pēc strīda ar māti beidzas traģiski, kad viņš cenšas saņemties patstāvīgai rīcībai, kam fiziski tomēr vēl nav gatavs. Sarežģīts un niansēti veidots ir Jura mātes Rasmas raksturs. Būdama pēc dabas enerģiska un darbīga, Rasma savas aktivitātes galvenokārt virzījusi, lai ģimenei būtu materiāli nodrošināta dzīve. Viņas kopdzīve ar vīru tāpat balstījusies savstarpējā sapratnē, kam pamatā bijis visu vajadzību nodrošinājums un augstāks labklājības līmenis, salīdzinot to ar apkārtējiem. Iespēju robežās Rasma ar vīru ceļojusi un izmantojusi citas iespējas, ko sniegusi pārticība. Tomēr kaut kā būtiska ģimenes attiecībās ir pietrūcis, un to viņa lugas sižeta risinājumā skaidro ar neveiksmi dēla audzināšanā. Rasmas raksturs parādās atšķirīgās izpausmēs attieksmē pret Juri, kā arī pret Gagrā sastapto Vidvudu un Lindu. Dialogos atklājas gan viņas pārdzīvojumi, gan netieši arī vainas apziņa, tajā pašā laikā dzīves alkas, kas nav radušas pilnvērtīgu izpausmi, neraugoties uz viņas šķietami veiksmīgo laulību. Laikmeta problemātiku atklāj arī Vidvuda tēls, kurš uztur priekšstatu par sevi kā sekmīgu un sabiedrībā atzinību ieguvušu cilvēku, tomēr viņa drošā un sākotnēji pat bravūrīgā izturēšanās slēpj iekšēju nemieru un šaubas par savas eksistences patieso vērtību. Jura draudzene Linda, kura ieradusies Gagrā kopā ar Vidvudu, lai gan viņus nesaista nopietnas attiecības, atklājas kā jauna sieviete, kura nākusi no vienkāršām aprindām un kurai jūtami pietrūkst inteliģences, kā arī nav skaidru mērķu dzīvē. Viens no motīviem, kas nosaka viņas rīcību, ir panākt tādus apstākļus, kas nodrošinātu viņas dēla audzināšanu. G. Priedes lugā niansēti atklājas gan paaudžu attiecības un konflikti, gan dzīves strupceļš, ko autors tiecies atklāt, pretstatot tēloto personu mokošos centienus izprast pašiem sevi un šķietami harmonisko apkārtējo dzīvi, kas atklāta fragmentāri iezīmēto kaimiņu ikdienā.