Iesaistītās puses bija Rietumu lielvalstis, galvenokārt ASV un Lielbritānija, no vienas puses un PSRS no otras puses. Rietumu stratēģiskie mērķi pirms blokādes bija integrēt Sabiedroto okupācijas zonas vienotā veselumā un integrēt Vācijas rietumu daļu Eiropas ekonomiskajā sistēmā.
PSRS mērķi ilgstoši nebija pilnībā skaidri. Josifa Staļina (krievu Иосиф Виссарионович Джугашвили/Сталин, gruzīnu იოსებ სტალინი) mērķis varēja būt izspiest Sabiedrotos no Rietumberlīnes vai aizkavēt triju Vācijas okupācijas zonu integrācijas procesu demokrātiskā Vācijas valstī. Mūsdienās valda uzskats, ka PSRS mērķis bija izspiest Rietumu sabiedrotos no Berlīnes. 1948. gada martā J. Staļins, tiekoties ar Vācijas Demokrātiskās Republikas (VDR) vadītājiem, bija izteicies, ka varbūt izdosies panākt, ka Rietumu sabiedrotie atstāj Berlīni.
Rietumu sabiedrotie uztvēra notiekošo kā tālākas ekspansijas centienus Eiropā, kas bija jāskata kontekstā ar PSRS okupēto Austrumeiropas valstu sovetizācijas procesu, piemēram, komunistu apvērsumu Čehoslovākijā 1948. gada janvārī. Tika uzskatīts, ka piekāpšanās Berlīnē novedīs pie tālākām prasībām. Atkāpjoties no Berlīnes, uzvarētājas lielvalstis zaudētu prestižu Vācijā, vācu tautas acīs, kā arī Rietumeiropā kopumā.
Rietumu sabiedrotie, vispirms prezidenta Harija Trūmena (Harry S. Truman) administrācija, nolēma organizēt Berlīnes apgādi ar gaisa tilta (airlift) palīdzību. Šis uzdevums bija grandiozs, Berlīnei bija nepieciešamas pilns apgādes spektrs, ieskaitot kurināmo, pārtiku, sadzīves preces. Par mezgla punktu kļuva Tempelhofas lidosta (Flughafen Berlin-Tempelhof), kuru krīzes laikā ievērojami paplašināja. Šis bija sarežģīts uzdevums no loģistikas viedokļa, jo kravu apjoms bija milzīgs, sākumā trūka transportlidmašīnu. Vēlāk Rietumu puse lepojās, ka gaisa tilts nodrošinājis Berlīnē augstāku dzīves līmeni nekā PSRS okupācijas zonā Berlīnes austrumu daļā.
Gaisa tiltu īstenoja ASV gaisa spēki un Lielbritānijas Karaliskie gaisa spēki, piedaloties vairāku valstu pilotiem. Gaisa tilts kopumā nodrošināja kravu piegādi apmēram 2,3 miljonu tonnu apjomā. Izmantojot transportlidmašīnas C-47 Skytrain un C-54 Skymaster, tika nodrošinātas kravas vairāku tūkstošu tonnu apmērā diennaktī, lidmašīnas nosēdās lidostā ar vienas līdz divu minūšu intervālu.
Pastāvēja bažas par militāras konfrontācijas paplašināšanos, piemēram, Sabiedroto lidmašīnu notriekšanas gadījumā. Rietumos tika ierosināti, bet netika nopietni izskatīti plāni par Berlīnes blokādes izbeigšanu ar militāru spēku. Baidoties no krīzes saasināšanās, prezidents H. Trūmens pavēlēja pārdislocēt uz Lielbritāniju bumbvedējus B-29, kas bija spējīgi nest kodolieročus.
1949. gada aprīļa vidū, PSRS piekāpjoties, sākās sarunas, kas noveda pie vienošanās par blokādes izbeigšanu 1949. gada 12. maijā. Šajā datumā ieradās pirmais vilciens no Rietumvācijas. Gaisa tilts oficiāli beidza pastāvēt 1949. gada 30. septembrī.