M. Cera nodejoto lomu spektrs bijis ļoti plašs – gan akadēmiski klasikā, gan raksturlomas oriģinālhoreogrāfijās. Pie nozīmīgākajām lomām LNO baletu iestudējumos minams Hosē komponistu Žorža Bizē (Alexandre-César-Léopold Bizet) un Rodiona Sčedrina (Родион Константинович Щедрин) “Karmenā” (1971), kur veidoja tēlu, nepavisam ne lirisku skaistuli un Seviljas čigānu meiteņu sajūsmas objektu, bet vīrieti karavīru, kura vīrišķīgajā kaislē dzīvoja tieksme pēc jauneklīgas tīrības un jūtu patiesīguma. Radniecīgs šim tēlam, vienkāršs un iejūtīgs, bija Pjērs Grenguārs komponistu Čezāres Punji (Cesare Pugni), Rikardo Drigo (Riccardo Eugenio Drigo) un Riharda Glāzupa baletā “Parīzes Dievmātes katedrāle” (Notre-Dame de Paris, 1970). Savukārt Huligāns Dmitrija Šostakoviča (Дмитрий Дмитриевич Шостакович) “Jaunkundzē un huligānā” (Баришня и хулиган, 1968), Bazils Ludviga Minkusa (Ludwig Minkus) “Donā Kihotā” (1971), Inku ieroču nesējs Oļega Barskova “Inku zeltā” (1966) un Vergs Ādolfa Adāna (Adolphe-Charles Adam) “Korsārā” (Le Corsaire, 1975) – tie visi bija spēcīgi un kaisli tēli, kuros varēja iztikt vien ar ārējo spožumu, tomēr viņš spēja tiem iedot tieksmi pēc dvēseles skaidrības un tiešuma attiecībās. Arī akadēmiskajā klasikā M. Cera Zilais putns Pētera Čaikovska (Петр Ильич Чайковский) “Apburtajā princesē” (Спящая красавица, 1967), princis Riekstkodis P. Čaikovska “Riekstkodī” (Щелкунчик, 1968) bija no šīs pasaules, nevis naivi romantiskas pasakas varoņi. Turpretim Sprīdītis Arvīda Žilinska “Sprīdītī” (1967) un Fabricio Sergeja Vasiļenko (Сергей Никифорович Василенко) “Mirandolīnā” (Мирандолина, 1974) bija pavisam puiciski, bet Alēns Lugviga Hertela (Peter Ludwig Hertel) “Veltīgajā uzmanībā” (La Fille mal gardée, 1978) smīdināja skatītājus līdz asarām.
Starp viņa atveidotajiem tēliem bija visdažādākie raksturi: traģiski, komiski, traģikomiski, pastorāli, piemēram, Viktors Heils Jāņa Ķepīša “Turaidas Rozē” (1966), Andris Ādolfa Skultes “Negaisā pavasarī” (1968), Huligāns D. Šostakoviča “Jaunkundzē un huligānā” (Баришня и хулиган, 1968), Nurali Borisa Asafjeva (Борис Владимирович Асафьев) “Bahčisarajas strūklakā” (Бахчисарайский фонтан, 1972), Tibalts Sergeja Prokofjeva (Сергей Сергеевич Прокофьев) baletā “Romeo un Džuljeta” (Ромео и Джульетта, 1982), Antonijs Eduarda Lazareva (Эдуард Леонидович Лазарев) “Antonijā un Kleopatrā” (Антоний и Клеопатра, 1973) un citi.
M. Cers ir filmējies detektīva lomā Rīgas kinostudijas spēlfilmā “Ceplis” (rež. Rolands Kalniņš, 1972), kā arī iestudējis dejas Zigmunda Skujiņa lugā “Jauna cilvēka memuāri” (rež. Jānis Vītoliņš, Latvijas Dailes teātris, 1983).