Pjeretas lomā, divdejā ar Voldemāru Komisāru komponista Rikardo Drigo (Riccardo Eugenio Drigo) “Arlekinādē” (Arlekinada, 1927) viņa izcēlās ar apbrīnojamām, graciozām un izteiksmīgām kustībām. Spāņu dejā P. Čaikovska “Riekstkodī” (Щелкунчик, 1928) māksliniece soļos un kustībās izcēla tautas dejas raksturīgās īpatnības un temperamentu. Svanilda L. Delība “Kopēlijā” (Coppélia, 1928) bija viņas pirmā lielākā loma, kurā bija redzamas mākslinieces aktiermeistarības spējas. Soliste F. Šopēna “Šopeniāna” (1929) un Polovciešu meitene Aleksandra Borodina (Александр Порфирьевич Бородин) “Polovciešu dejās” no operas “Kņazs Igors” (Князь Игорь, 1929). Šo lomu izpildījumu augsti novērtēja horeogrāfs Mihails Fokins (Михаил Васильевич Фокин) – īpaši viņas apgaroto un dzīvo izteiksmi dejojot polovciešu meiteni.
Solo lomas baletos: soliste dejā “Flirts” Mihaila Gļinkas (Михаил Иванович Глинка), Aleksandra Glazunova (Александр Константинович Глазунов) un L. Delība “Pēc karnevāla” (1928), Soliste Ludviga Minkusa (Ludwig Minkus) “Pahita” (Paquita, 1929), Baltā kaķenīte, feja Kanārijputniņš P. Čaikovska “Apburtā princese” (1929), Mīļotā verdzene Riharda Štrausa (Richard Georg Strauss) “Jāzepa leģenda” (Josephs Legende, 1929), Freska, Princese Č. Punji baletā “Burvju zirdziņš” (1930; 1934), soliste M. Gļinkas “Aragonas hota” (Арагонская хота, 1930), Armīdas draudzene Nikolaja Čerepņina (Николай Николаевич Черепнин) “Armīdas paviljons” (Павильон Армиды, 1930), Šeherezade Nikolaja Rimska-Korsakova (Николай Андреевич Римский-Корсаков) "Šeherezade” (Шехерезада, 1930), Kolombīne, Estrella R. Šūmaņa “Karnevāls” (1931; 1932), Odeta-Odīlija P. Čaikovska “Gulbju ezers” (Лебединое озеро, 1931; 1934), Kitrija, Rozita L. Minkusa “Dons Kihots” (Don Quixote 1931; 1936; 1945), Tao Hoa Reingolda Gliēra (Rейнгольд Морицевич Глиэр) “Sarkanā magone” (Красный мак, 1933), princese Izimkaba N. Čerepņina “Mūmijas romāns” (Роман мумии, 1933), Flora R. Drigo “Floras atmošanās” (Пробуждение Флоры, 1934). Medora Ā. Š. Adāna “Korsārs” (1935), Blondalēna Žana Sibēliusa (Jean Sibelius) “Skaramušs” (1936) un citas.
H. Tangijeva-Birzniece bija pirmā Ainas lomas izpildītāja Jāņa Mediņa baletā “Mīlas uzvara”, ko 1935. gadā iestudēja Osvalds Lēmanis.

Helēna Tangijeva-Birzniece pie spoguļa grimētavā. 20. gs. 30. gadi.
Fotogrāfs nezināms. Avots: Rakstniecības un mūzikas muzejs.