N. Loskis norādīja, ka viņa mācību var dēvēt arī par personālismu. Ietekmējoties no vācu filozofa Gotfrīda Vilhelma Leibnica (Gottfried Wilhelm Leibniz) un krievu filozofa Alekseja Kozlova (Алексей Александрович Козлов), N. Loskis skaidroja, ka personālisma pasaules uzskats ietver atziņu, ka pasaule sastāv no potencionālām un darbīgām personām. Potencionālās personas ir vienības, kuras laika gaitā var attīstīties un kļūt par pilnvērtīgām personām.
Katrai mazākajai vienībai (arī, piemēram, elektronam) piemīt jaunrades spēks, un šī vienība īsteno mērķtiecīgas darbības, tiecoties pēc kāda labuma. N. Loskis skaidroja, ka jaunrades tendence ir evolūcijas priekšnosacījums visā organiskajā dabā, substancēm tiecoties pacelties līdz saprāta līmenim. Substance savā tiecībā uz dievišķo lūko atbrīvoties no egoistiskajām vēlmēm. Dievs ir apveltījis katru atsevišķo substanci ar gribas brīvību, taču vienlaikus Dievs katras substances individuālajā pieredzē atklāj tai ceļu uz pestīšanu. Darbā “Dievs un pasaules ļaunums” (Бог и мировое зло, 1941) N. Loskis akcentēja, ka Dievs kā ideāls ir apslēpts katras substances neapzinātajā sfērā, nosakot substances teleoloģisko virzību. Dievs cilvēkam atklājas mistiskajā intuīcijā, kas veido reliģiskās pieredzes pamatu un ir tikpat īstena kā jutekliskie uztvērumi. Tomēr šī pieredze vēl neatklāj Dieva īsteno būtību. Dievišķos un profānos esības līmeņus šķir grūti pārvarams atstatums, tāpēc N. Loskis uzskatīja, ka eksistē vairākas pakāpes, kas iezīmē šo atstatumu. Viens no līmeņiem ir sociālā esamība, kurā nācija ir viena no variācijām. Nāciju N. Loskis raksturoja kā personību, kas atrodas augstākā attīstības stadijā nekā atsevišķs indivīds. Nācijas gars apvieno individuālās vienības vienotā veselumā, līdzīgi kā darbīgā substance apvieno sava ķermeņa daļas. Nācijas gara nolūks ir rūpēties par sociālo un kultūras dzīvi.