H. Aplociņš izstādēs piedalījās kopš 1920. gada un no 1922. gada bija Neatkarīgo mākslinieku vienības aktīvais biedrs; mākslinieka darbi tika eksponēti Neatkarīgo mākslinieku vienības izstādēs.
H. Aplociņa daiļradē bija vērojama nemitīga formāla un tematiska attīstība. Savās dekoratīvi robusti stilizētajās gleznās viņš stilistiski bagātīgi pārstāv simbolismu, kura vizuālā izteiksmē vērojama bagātīga jūgendstila un dekadences ietekme. H. Aplociņš galvenokārt gleznoja spēkpilnas, veldzējošas un entuziasma piesātinātas lauku sadzīves žanra ainas. Šajos darbos dominē neparasti, bagātas izdomas apgaroti tēli, robusti spraigas kustības. Dekadencei raksturīgā sapņu motīvu un liktenīgo sieviešu tēli, kopā ar dzīvnieku simboliku saskatāma gleznās ar kailu korpulentu sieviešu ķermeņiem un fantastiskiem ragainiem āžiem asās kontūrās. Savukārt lauku darbu tēlojumos dominē saturam pirmatnīgi skarbi zemnieku tēli. Arī šajos darbos mākslinieks uzsver simbolismam raksturīgo vizuālo valodu, lielizmēra akvareļos savijot teiksmaino ar ikdienišķo, piemērām tēlojot Māru pie pļāvējiem. Būdams dievturis H. Aplociņš savos darbos aicina ieraudzīt latvisko pasauli skaistā un satraucošā veidā, dabas Mātes simboliski uzzīmētā likteņa stāstā.