Personas profesionālā un radošā darbība A. Julla visu mūžu aktīvi darbojās kā skolotājs un skolu dzīves organizators, sabiedrisks darbinieks un mākslinieks. Viņš no 1893. līdz 1896. gadam strādāja Lubānas tautskolā, no 1896. līdz 1898. gadam – Alūksnes draudzes skolā. 1895. gadā piedalījās Jelgavā notikušajos IV Vispārējos dziesmu svētkos un pirmajā visas Latvijas Lauksaimniecības, amatniecības un rūpniecības izstādē ar gleznu “Lielā Ellīte”.
No 1904. līdz 1907. gadam A. Julla apmeklēja Vidzemes amatnieku sētas, pētīja amatnieku darba paņēmienus un paražas, zīmēja viņu darba rīkus un gatavo produkciju. Viņu interesēja pītie meldru krēsli, koka trauki un keramika. Ar iegūtajām atziņām viņš vairākkārt dalījās Rīgas Latviešu biedrības Rūpniecības nodaļas sapulcēs, publicēja rakstus žurnālā “Austrums” (1903, 1905–1906), laikrakstā “Latvija” (1907), žurnālā “Izglītības Ministrijas Mēnešraksts” (1923).
Ar māla kā materiāla īpašībām A. Julla iepazinās, jau strādājot tēva ķieģeļu ceplī; bērnībā viņš mālā veidoja dzīvniekus. Viņa pirmais zināmais, bet nesaglabājies keramikas darbs ir dārza vāze (1905). Pēc tēva nāves 1912. gadā viņš izmaksāja saviem radiniekiem viņu mantojuma daļas un ķieģeļu ceplī ierīkoja keramikas darbnīcu, darbojās tur 20. gs. 20. gados; materiālo apstākļu dēļ to slēdza. Vēlāk viņš darbojās tēlniecībā un glezniecībā.
20. gs. sākumā aktīvi darbojās Rīgas Latviešu biedrībā. Šajā laikā viņš darināja zīmējumus atklātnēm, metus karogiem, altāra segām, zīmēja vinjetes žurnāliem “Austrums” un “Vārds”. Jāņa Ozola izdevniecība Cēsīs izdeva literātu un kultūras darbinieku portretu sēriju pastkartes formātā; tām A. Julla zīmēja vinjetes.
No 1913. līdz 1914. gadam A. Julla piedalījās Latviešu mākslas veicināšanas biedrības izstādēs, kā arī strādāja par pasniedzēju Cēsu amatnieku biedrības vakara kursos un M. Milleres pamatskolā un vidusskolā Rīgā. Šajā laikā vadīja sava pagasta kori, prata spēlēt vijoli, vēlāk darbojās arī amatierteātrī.
Sākoties Pirmajam pasaules karam, A. Julla pārcēlās uz Rīgu, darbojās latviešu strēlnieku bataljonu organizācijas komitejā, bija sevišķu uzdevumu ierēdnis. Krītot Rīgai, A. Julla pārcēlās atpakaļ uz Vidzemi. 1916. gadā viņa darbi bija eksponēti latviešu mākslas izstādē Lemersjē galerijā (Галерея Лемерсье) Maskavā.
No 1916. gada līdz 1918. gadam viņš bija skolotājs Latviešu Izglītības biedrības vidusskolā un M. Milleres pamatskolā un vidusskolā. 1919. gadā A. Julla nodibināja Cēsu Rūpniecības biedrību, Liepas pagasta kooperatīvu, Cēsīs nodibināja amatniecības vakara kursus, kurus 1920. gada janvārī pārveidoja par Latvijā pirmo amatniecības skolu – Cēsu Valsts amatniecības skolu (mūsdienās Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums), no 1920. līdz 1923. gadam bija tās vadītājs. Viņš vēlējās skolu izveidot par modernu mācību iestādi, kurā apvienotu amatu un mākslas izglītību; iecere līdz galam netika realizēta. Par pedagogiem viņš uzaicināja Kārli Brencēnu un Kārli Baltgaili. Skolā A. Julla turpināja strādāt kā skolotājs līdz 1936. gadam. Viņa skolnieks Vilis Vasariņš mācības turpināja Latvijas Mākslas akadēmijas Keramikas meistardarbnīcā pie Rūdolfa Pelšes. Skolā mācījās arī Arturs Dronis, Jānis Rozenbergs, Arnolds Vilkins un citi.
1919. gada 1. maijā, atzīmējot padomju varas valdīšanas pusgadu, A. Julla izveidoja svētku dekoru Cēsīs, Konventa laukumā (mūsdienās Vienības laukums) – ap 7 m augstu īslaicīgu pieminekli, kas atveidoja baltakmens piramīdu, kuru šķeļ sarkans ķīlis. 20. gs. 20. gados A. Julla bija Cēsu pilsētas domnieks, darbojās Izglītības ministrijas skolu programmu komisijā, Latviešu strēlnieku komitejā, Liepas pagasta padomē, dibināja “Amatas elektrības akciju sabiedrību” Cēsīs. 1936. gadā A. Julla pensionējās un pārtrauca skolotāja darbu.
Viņš apprecējās 1940. gadā, sieva Milda Julla (dzimusi Kalniņa). Otrā pasaules kara laikā ģimene Jullās nodarbojās ar lauksaimniecību.
1946. gadā A. Jullam kā saimniecības īpašniekam par nodokļu nenomaksāšanu tika piespriesti divi gadi cietumā ar daļēju mantas konfiskāciju.
1949. gada 25. martā A. Jullu ar dzīvesbiedri Mildu izsūtīja uz Sibīriju, Tomskas apgabala Čainskas rajona Kolominskije Grivi ciemu. Pazušanā gāja ne tikai vairākās paaudzēs iekoptā saimniecība, bet arī mākslinieka darbi. Izsūtījumā dzīvodams, viņš kļuva depresīvs, skuma pēc dzimtenes, sieva strādāja par labības svērēju un mājkalpotāju un viņu atbalstīja un uzturēja. Izsūtījumā viņš sacerēja dzejojumu “Liepas kalna folklora” (pieejams Cēsu Centrālajā bibliotēkā).
A. Jullas ģimene no Sibīrijas atgriezās 1956. gada rudenī, taču dzimtajās mājas dzīvot nevarēja, jo tur jau bija citi iemītnieki. Atlikušo dzīves daļu viņš pavadīja Raunā, Baižkalna Mūros pie sievas brāļa Pētera Kalniņa.
Dzīves laikā A. Jullam personālizstāžu nebija. Viņa 150. jubilejas izstāde “Augusts Julla – dižākais no liepēniešiem” notika Cēsu Izstāžu namā no 27.12.2022. līdz 19.03.2023.
2022. gada vasarā tika atklāta izstāde Liepā “Kas tu esi, August Julla?”.