Traģēdijas žanrs attīstījās Senajā Grieķijā; 5. gs. p. m. ē. nozīmīgākie dramaturgi bija Aishils (Αἰσχύλος), Sofokls (Σοφοκλῆς) un Eurīpids (Εὐριπίδης), kuri radīja klasiskās traģēdijas žanra paraugus. Aishila “Oresteja” (Ὀρέστεια, 458. gads p. m. ē.) ir vienīgā līdz mūsdienām saglabājusies antīko traģēdiju triloģija. Sofokla traģēdijas, piemēram, “Antigone” (Ἀντιγόνη, ap 442.–441. gadu p. m. ē.) un “Valdnieks Oidips” (Οἰδίπους Τύραννος, 429. gads p. m. ē.) atklāj nepieciešamību ievērot likumīgo kārtību, saskaņojot to ar indivīda vēlmēm. Atšķirīgo mērķu savienojuma neiespējamība rada indivīda traģisko vainu, kas kļūst par viņa bojāejas cēloni. Eiripīda traģēdija “Mēdeja” (Μήδεια, 431. gads p. m. ē.) u. c. darbi atklāj personisko kaislību būtisko lomu cilvēka liktenī. Romas impērijas perioda nozīmīgs traģēdiju autors ir filozofs Lūcijs Annejs Seneka (Lucius Annaeus Seneca), kura lugas paredzētas arī lasīšanai. Renesanses periodā, atspoguļojot straujo teātra attīstību Anglijā, izcilu virsotni iezīmē Viljama Šekspīra (William Shakespeare) traģēdijas, piemēram, “Romeo un Džuljeta” (Romeo and Juliet, 1595), “Hamlets” (Hamlet, 1601), “Otello” (Othello, 1604) un “Karalis Līrs” (King Lear, 1605). V. Šekspīra darbi atklāj tik pārsteidzošu raksturu un poētisko stilu daudzveidību, ka ticis daudz diskutēts par to īsto autorību. Spāņu baroka laikmeta nozīmīgākais traģēdiju autors ir Pedro Kalderons de la Barka (Pedro Calderón de la Barca), kura darbos, piemēram, "Dzīve sapnis” (La vida es sueño, 1635), liela nozīme ir arī reliģiskajiem elementiem. Franču klasicisma nozīmīgākie dramaturgi ir Pjērs Kornejs (Pierre Corneille), kura luga "Sids” (Le Cid, 1636) žanriski nodēvēta par traģikomēdiju, tādējādi paplašinot traģēdijas stilistisko potenciālu, un Žans Rasins (Jean Racine), kurš savās traģēdijās, piemēram, "Andromahe” (Andromaque), stingri turējies pie klasiskajiem struktūras principiem un bieži izmantojis antīkos sižetus. Dramaturģijas attīstībā 19. gs. traģēdijas žanrs izmantots arī reālisma un agrīnā modernisma dramaturģijā. Par vienu no šī laikmeta traģēdijas paraugiem bieži minēta norvēģu rakstnieka Henrika Ibsena (Henrik Johan Ibsen) luga “Spoki” (Gengangere, 1881). Traģēdijas žanra aktualizācija 20. gs. galvenokārt saistīta ar problēmu saasinājuma un pavērsiena punktiem sabiedrības attīstībā. Spānijas sociālās krīzes un pilsoņu kara apstākļos savus darbus radīja Federiko Garsija Lorka (Federico del Sagrado Corazón de Jesús García Lorca), to vidū izceļamas lugas "Asins kāzas” (Bodas de sangre, 1933) un "Bernardas Albas māja” (La casa de Bernarda Alba, 1945). Franču eksistenciālisma dramaturģijā Otrā pasaules kara gados uzplaukst klasisko sižetu transformācija. Nozīmīgi šī virziena darbi ir franču dramaturga un filozofa Žana Pola Sartra (Jean-Paul Sartre) traģēdija “Mušas” (Les Mouches, 1943) un Žana Anuija (Jean Anouilh) "Antigone” (Antigone, 1944). Amerikāņu dramaturgi, īpaši Jūdžins O’Nīls (Eugene Gladstone O’Neill), Arturs Millers (Arthur Miller) un Tenesijs Viljamss (Tennessee Williams), traģēdijās atainoja ikdienas situācijas. Laikmetīgās traģēdijas piemēri ir J. O’Nīla lugas "Mīla zem gobām” (Desire Under the Elms, 1924) un "Garās dienas ceļš uz nakti” (Long Day’s Journey into Night, 1956), A. Millera luga “Ceļojošā komija gals” (Death of a Salesman, 1949) un T. Viljamsa “Ilgu tramvajs” (A Streetcar Named Desire, 1947).