20. gs. pirmajā pusē tika sacerēti skaņdarbi, kas kļuvuši par pasaules stīgu orķestru pamatrepertuāru – Parīzē dzīvojošā krievu komponista Igora Stravinska (Игорь Фёдорович Стравuнский) balets “Apolons” (Apollon musagète, 1927) stīgu orķestrim; trīs angļu komponista Bendžamina Britena (Edward Benjamin Britten, Baron Britten of Aldeburgh) opusi – Vienkāršā simfonija op. 4 (Simple Symphony, 1934), “Variācijas par Frenka Bridža tēmu op. 10” (Variations on a Theme of Frank Bridge, 1937) un “Prelūdija un fūga 18 stīgām op. 29” (Prelude and Fugue for 18 strings, 1943), ungāru autora Bēlas Bartoka (Béla Viktor János Bartók) “Mūzika stīgām, perkusijām un čelestai” (ungāru Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára, vācu Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug und Celesta, 1936) un Divertisments stīgu orķestrim (Divertimento, 1939). Slavenā itāļu diriģenta Artūro Toskanīni (Arturo Toscanini) vadībā 1938. gadā Ņujorkā tika pirmatskaņots amerikāņu komponista Semjuela Bārbera (Samuel Osborne Barber II) Adadžo stīgām (Adagio for Strings, 1936).

Maskavas kamerorķestris "Gadalaiki" (Времена года), diriģents Dmitrijs Logvins (Дмитрий Гарриевич Логвин). Dņepra, Ukraina, 06.06.2016.
Fotogrāfs Igor Bulgarin. Avots: Shutterstock.com.