No 1857. līdz 1918. gadam Eiropas vācvalodīgajā daļā tika uzstādīts vairāk nekā 1000 Vilhelmam I veltītu pieminekļu. Pazīstamākais no tiem – “Vācu stūris” (Deutsches Eck) – atrodas Koblencā, pie Mozeles ietekas Reinā. Līdztekus daudzajiem Vilhelmam I veltītajiem mākslinieciski augstvērtīgajiem monumentiem pilsētvidē, muzeju un privātās kolekcijās glabājas plašs klāsts gleznu, kurās dažādās situācijās portretēts Vilhelms I. Vācu autoru gleznas ir dalāmas divās grupās, kur pirmo veido oficiāla rakstura portreti, bet otra grupa ataino Vilhelmu I dažādās ikdienišķās situācijās. Vilhelmu I portretējuši paši ievērojamākie vācu galma, militāro un sadzīves ainu mākslinieki, piemēram, Pauls Bīlovs (Paul Bülow), Emīls Hintens (Emil Hünten), Antons fon Verners (Anton Alexander von Werner). Turpretī citās valstīs, kur nesniedzās vācu cenzūras vara, Vilhelma I personība bieži kariķēta politiskas ievirzes periodiskajos un satīras izdevumos, – Vilhelms I atainots kā despotisks un nežēlīgs valdnieks. Šī tendence, kas īpaši plaši bija novērojama Francijā un Lielbritānijā, turpmāk pārmantota arī attieksmē pret pēdējo Vācu Impērijas ķeizaru Vilhelmu II (Wilhelm II.). Dokumentālajās filmās un spēlfilmās Vilhelms I bieži tēlots kopā ar tā laika vācu kancleru O. fon Bismarku, kura politiskā figūra pirmo Vācu ķeizaru bieži pat aizēno (piemēram, vācu televīzijas kanālā ZDF, Zweites Deutsches Fernsehen, 2008.–2010. gada seriāls “Vācieši”, Die Deutschen, idejas autors Uve Kerskens, Uwe Kersken).