Kaut arī WYWH nepiemīt tik izteikta konceptuāla ievirze kā TDSOTM un grupas vēlākajiem darbiem, LP caurvij prombūtnes – fiziskas, emocionālas un alegoriskas – motīvs. To inspirējusi S. Bareta garīgā saslimšana, grupas senais (1968), bet joprojām sāpīgais lēmums tās dēļ no sākotnējā līdera atteikties, un šā soļa rosināta vainas izjūta, kā arī pretruna starp kādreizējiem centieniem pēc slavas un atzinības un grūtībām iejusties jauniemantotajā superzvaigžņu statusā, tā veicinātu iedvesmas apsīkumu un personīgām problēmām (albuma tapšanas laikā tika šķirtas gan R. Votersa, gan Nika Meisona, Nick Mason, laulības). R. Voterss vēlāk komentēja, ka sesiju sākumā šķitis – studijā atradušies tikai mūziķu fiziskie ķermeņi bez jaunrades enerģijas un garīgas koncentrēšanās spējas, un viņš pats vēlējies atrasties kur citur, tādēļ LP derētu arī nosaukums “Vēlos, lai mēs būtu šeit” (Wish We Were Here).
Albuma tematisko un muzikālo ievirzi visspilgtāk izsaka Shine On You Crazy Diamond – no deviņām daļām sastāvoša kompozīcija, kuras otrajā daļā daudzkārt atkārtojas zīmīga četru nošu ģitāras figūra. Tieši tās šķietami aprautā izskaņa bez klausītāja neviļus gaidītā turpinājuma R. Votersu pamudināja aizdomāties par nepiepildītām cerībām, dažāda veida prombūtni un garīgu atsvešinātību kā vienu no LP idejiskajiem pieturpunktiem. Sākotnēji grupa ar Shine On You Crazy Diamond grasījās aizpildīt skaņuplates pirmo pusi, bet vēlāk izlēma to sadalīt divos blokos, ar piecām pirmajām kompozīcijas daļām albumu sākot, bet ar četrām nākamajām to noslēdzot, un tādējādi uzsverot LP muzikālo un emocionālo vienotību.
Vientulības, ilgu un eksistenciālas neziņas tematika turpinās arī albuma tituldziesmā, kas balstīta D. Gilmora divpadsmitstīgu ģitāras rifā. Dziesmas teksta autors R. Voterss atzinis, ka arī tā uztverama kā veltījums S. Baretam, tomēr vēstījumam piemīt arī personīgs slānis, kurā viņš centies runāt par savu iekšējo attīstību un neatkarības centieniem. 2005. gadā labdarības koncertakcijā Live 8 Londonā, R. Votersa, D. Gilmora, N. Meisona un Rika Raita (Rick Wright) kvartetam sniedzot vienīgo uzstāšanos kopš 1981. gada, Wish You Were Here tika veltīta “visiem, kuru šeit nav, bet jo īpaši Sidam”.
Otra WYWH sižetiskā līnija, kas sarkastiskā tiešumā izskan dziesmās Welcome to the Machine un Have a Cigar, saistīta ar mūzikas industriju, tās manipulatoriskās dabas, naudaskāres un alkatības kritiku. Pirmajai no šīm kompozīcijām piemīt mehāniska, cilvēcīgi atsvešināta muzikāla tēlainība, bet otra ir LP konvencionālākā rokdziesma, kurā, raksturojot industrijas ciniski virspusīgo attieksmi pret mūziķiem, izskan jautājums “Starp citu, kurš no jums ir Pinks?”, ko grupai reiz uzdevis ierakstu kompānijas menedžeris.
LP skanējumā dominē ģitāras (akustiskās un elektriskās), taču, atbilstīgi pašu Pink Floyd iedibinātajām ārtroka tradīcijām, nozīmīga loma ir arī elektroniskām sintezatoru faktūrām un dažādas izcelsmes skaņu efektiem. Par spīti sarežģītajam tapšanas procesam, D. Gilmors un R. Raits WYWH atzinuši par sev tuvāko grupas darbu.
Pink Floyd – Wish You Were Here.