Hidrotehnisko un fortifikācijas būvju kompleksu Daugavas grīvā no 18. gs. 60. gadu vidus sākotnēji projektēja un īstenoja vācbaltiešu izcelsmes Krievijas Impērijas armijas militārais inženieris Gustavs Emanuels Veismans fon Veisenšteins (vācu Gustav Emanuel Weißmann von Weissenstein, krievu Густав-Эммануэль Вейсман фон Вейсенштейн). 18. gs. 70. gadu beigās Rīgas rāte informēja Krievijas Impērijas valdību par to, ka Daugavas grīvas rietumu daļas hidrotehniskās būves bija sliktā tehniskajā stāvoklī un vairs nepildīja savas sākotnējās funkcijas. 1781. gadā Daugavas grīvā ievērojami samazinājās dziļums – līdz 7 pēdām (apmēram 2,13 metriem), kā rezultātā daudzi kuģi vairs nevarēja iebraukt Rīgas ostā. G. E. Veismanu fon Veisenšteinu atcēla no turpmāko darbu vadīšanas un 1782. gadā viņa vietā iecēla citu militāro inženieri ģenerālleitnantu Frīdrihs Vilhelms Bauers (vācu Friedrich Wilhelm Bauer, krievu Фёдор Виллимович Бауер), kura projektu apstiprināja imperatore Katrīna II Lielā (krievu Екатерина II Великая), norādot, ka darbu veikšanai valsts ikgadēji piešķirs 100 000, bet Rīgas pilsēta – 50 000 rubļu. Izbūves darbi tika uzsākti 1782. gadā, taču projekta vadītājs F. V. Brauers drīz mira un viņa amatu ieņēma pulkvedis Johans Konrāds Gerhards (vācu Johann Conrad Gerhard, krievu Иван Кондратьевич Герард), kura vadībā galvenie izbūves posmi tika pabeigti 1788. gadā. Hidrotehniskā būve izrādījās samērā kvalitatīva, un Daugavas grīvas kuģu ceļš sākotnēji ievērojami uzlabojās, jo Komētforta dambja ietekmē Daugavas straume tika virzīta ziemeļu virzienā, neļaujot grīvai aizsērēt. Dabas apstākļu ietekmē Daugavas lejteces galējā posmā pakāpeniski izveidojās sēklis, kura sākums bija iepretim Daugavgrīvas cietoksnim un tas stiepās līdz Komētfortam. Ar laiku sēklis sadalīja kuģu ceļu divos atzarojumos un turpināja izplesties. Ap 1813. gadu sēklis jau sniedzās jūrā aiz Komētforta dambja gala. Tika uzsākti mēģinājumi sēkli likvidēt, izmantojot liela izmēra dzelzs grābekļus, taču noteicošais faktors bija kārtējie pavasara plūdi, kuru ietekmē kuģu ceļš Daugavas grīvā padziļinājās līdz aptuveni 12,5 pēdām (apmēram 3,8 metriem). Jūras krasts pie Daugavas grīvas turpināja aizsērēt, tā ietekmē Daugavas kreisajā krastā radās vēl viens apjomīgs sēklis, kas savienoja Komētforta dambi ar sauszemi. Tā rezultātā izveidojās norobežota ūdenstilpe, kas 19. gs. vidū tika padziļināta, un 1851. gadā, demontējot daļu no Komētforta dambja, tajā tika ierīkota Ziemas osta. Krimas kara laikā (1853–1856) Lielbritānijas kara flote veica Krievijas Impērijas Baltijas jūras ostu blokādi, kuras ietvaros vairākkārt apšaudīja arī mērķus Daugavgrīvā, tostarp Komētforta dambja apkārtni. Pirmā pasaules kara laikā Komētforts un Komētforta dambis bija ļoti nozīmīgs Krievijas Impērijas militārās loģistikas atbalsta punkts. Latvijas Neatkarības kara ietvaros 1919. gada rudenī, tostarp Komētforta dambja apkārtnē, norisinājās Latvijas armijas desanta operācija Daugavgrīvā, kurai bija izšķiroša nozīme Rīgas aizstāvēšanā pret Rietumu brīvprātīgo armiju. Starpkaru periodā Komētforta dambja apkārtnē dienesta uzdevumus pildīja Latvijas armijas Sapieru bataljona (no 1927. gada pulka) un Daugavgrīvas artilērijas (no 1935. gada Krasta artilērijas pulka) karavīri. Padomju otrreizējās okupācijas periodā Komētforta dambja apkārtne tika izmantota kā militāras un rūpnieciskas nozīmes zona.
21. gs. sākumā Komētforta un Komētforta dambja pastāvēšanai nopietnu apdraudējumu radīja SIA “Baltic Oil Terminal” attīstības plāni, taču, iesaistoties Vides aizsardzības klubam, tika veikta izpēte, kuras rezultātā 2002. gadā apkārtnei tika noteikts jaunatklāta kultūras pieminekļa statuss, un 2003. gadā stājās spēkā Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa statuss.