Panta forma sengrieķu aioliskajā dzejā bija pazīstama arī senāk, bet to saista ar sengrieķu dzejnieku Asklepiādu. Viņš 3. gs. p.m.ē. dzīvoja Samas (Σάμος) salā Grieķijā un piederēja pie aleksandriešu dzejniekiem. Līdzīgi kā Sapfo strofa veidota no Sapfo rindas un Alkaja strofa – no Alkaja rindas, arī Asklepiāda strofas pamatā ir Asklepiāda rinda. Izšķir divus Asklepiāda rindu veidus – Lielo un Mazo. Lielā Asklepiāda rinda ir Mazās paplašinājums.
Mazā Askelpiāda rinda x x – U U – || – U U – U x
Lielā Asklepiāda rinda x x – U U – || – U U – || – U U – U x
(x ir ancepss, t. i. gara vai īsa zilbe; – ir gara zilbe; U ir īsa zilbe)
Sengrieķu dzejā Asklepiāda rindai nebija raksturīga noteikta cezūra. Romiešu dzejnieks Kvints Horācijs Flaks (Quintus Horatius Flaccus) ieviesa fiksētas cezūras – mediālo diairesi Mazajā Asklepiāda rindā un diairesi pēc sestās un desmitās zilbes Lielajā Asklepiāda rindā. Horācijs asklepiādus izmantoja 34 odās, nostiprinot piecas strofas variācijas, kuras mūsdienās pazīstamas Eiropas dzejā. Pirms Horācija romiešu dzejā Asklepiāda V strofu lietojis Gajs Valērijs Katulls (Gaius Valerius Catullus) 30. dzejolī un pēc Horācija paraugiem pārņēmis Lūcijs Annejs Seneka (Lucius Annaeus Seneca) traģēdijās. No Horācija aizgūtās panta formas lietoja arī viduslaiku dzejnieki un vēlāk tās ienāca Eiropas nacionālo valodu dzejā. Līdzīgi kā citas antīkās strofas, arī Asklepiāda strofa viduslaikos ieguva atskaņas.