1912. gada rudenī R. Maurs atgriezās Rīgā un mērķtiecīgi strādāja, lai radītie darbi kļūtu atpazīstami. 1912. gadā viņš piedalījās Otrajā latviešu mākslinieku izstādē un kņaza Mihaela Barklaja de Tolli (Michael Andreas Barclay de Tolly) pieminekļa metu konkursā. Pirmā pasaules kara laikā R. Maurs dzīvoja un strādāja Krievijā, Ukrainā un Kaukāzā, bet 1918. gada rudenī atgriezās Rīgā.
1919. gadā R. Maurs bija viens no Neatkarīgo mākslinieku vienības biedriem dibinātājiem. No 1921. gada mākslinieks vadīja dekoratīvās tēlniecības klasi Latvijas kultūras veicināšanas biedrības mākslas skolā. No 20. gs. 20. gadiem viņš savās radošajās izpausmēs ir bijis daudzpusīgs, piemēram, izgatavoja bermontiādē kritušo karavīru maskas, izveidoja Lāčplēša tēlu (1923) Saeimas nama fasādei, nišā, kas pavērsta uz Klostera ielas pusi, ozolkoka griezumus, Latvijas valsts ģerboni un tam abās pusēs, iegravētus Satversmes pirmos pantus (1922) un bronzas rotājumus Saeimas nama iekštelpām. Kā interjera mākslinieks pagatavojis skulptūras un plastiskos rotājumus kino Splendid Palace Rīgā (1924), Gloria Palace Tallinā (1926), Maikapara namam Rīgā (1931) un citos sabiedriskos interjeros. No 1933. gada piedalījās Jelgavas pils interjeru atjaunošanā.
Nozīmīgs tēlnieka veikums ir 1920. gadā uzsāktā plašā latviešu sabiedrisko un kultūras darbinieku portretu galerija: Raiņa portreta cilnis (1920, atrašanās vieta nezināma), Valsts prezidenta Jāņa Čakstes (1923, Latvijas Nacionālais mākslas muzejs, LNMM), Krišjāņa Barona (1924, LNMM), Reiņa Kaudzītes (1935, Piebalgas muzeju apvienība “Orisāre”), rakstnieka Rūdolfa Bērziņa (1934, LNMM), aktiera Gustavs Žibalta (1924, Dailes teātris) un citi. Populārākie bija Raiņa, Rūdolfa Blaumaņa un K. Barona bistu dažādu izmēru atlējumi.
R. Maurs ir pirmais latviešu mākslinieks, kurš veidojis skulpturālu Lāčplēša tēlu (“Lāčplēsis”, 1920, LNMM). Pazīstamākais R. Maura memoriālā žanra darbs ir gleznotāja Eduarda Brencēna piemineklis (1933) Matīsa (senāk Pāvila) kapos.
R. Maurs veidojis blokmāju dekoratīvās tēlniecības ansambļus Rīgā Ausekļa ielā 3 ar skulptūrām “Naktssargs” un “Zilonītis” (1927) un J. Asara ielā (1929) ar dekoratīviem aiļu slēgakmeņu ciļņiem un skulptūru “Ūdenszirgs”.
R. Maurs ir piedalījies Strēlnieku dārza (mūsdienās Kronvalda parks) rekonstrukcijas plāna realizācijā, saskaņā ar kuru dārzu izveidoja kā ainavu parku ar izteiktiem ģeometriskiem elementiem. Simetriskā plānojumā veidoto parka zemāko daļu ar regulāro celiņu tīklu noslēdz baseins ar strūklaku, kas par parka dominanti kļuva 1933. gadā, kad to papildināja mākslīgā akmenī veidotās skulptūras “Sumpurnis”, “Bārenīte” un “Mātesmeita”. Tēlos iemiesojas latviešu tautas pasakas sižets par skaisto sērdienīti un ļauno raganas mātesmeitu ar garu līku degunu, nošļukušām ausīm, lielām lūpām un krunkainiem vaigiem.
1944. gada vasaras beigās R. Maurs devās bēgļa gaitās uz Vāciju. Mauru ģimene nokļuva Rāvensburgā, Vācijas dienvidos, kas pēc Otrā pasaules kara 1945. gadā kļuva par franču okupācijas zonu. Šeit bēgļu gaitās bija nokļuvuši ap 3000 latviešu, kuru vidū bija vairāki Latvijas starpkaru periodā pazīstami mākslinieki. Pēc viņu apzināšanas 18.11.1945. Rāvensburgas koncertzālē notika pirmā trimdas latviešu mākslinieku darbu izstāde. R. Maurs eksponēja trīs gleznas un nelielu koka celmā grieztu madonnu. Izstādes rosināti R. Maurs, Augusts Annuss un Uldis Alberts Rāvensburgā noorganizēja patstāvīgu mākslas salonu “Arss”, kas darbojās neilgi. Ar mākslu nopelnīt iztiku nevarēja, tāpēc R. Maurs pievērsās daiļamatnieka darbam, darinot koka kausus, svečturus, šķīvjus, ģerboņus, leļļu galviņas un neliela izmēra koka skulptūras. Mākslinieks regulāri darināja apaļus koka ciļņus kā sienas dekorus (“Tautumeita”, 1946, Jelgavas vēstures un mākslas muzejs), Latvijas valsts ģerboni (bez datējuma, privātkolekcija). 1951. gadā R. Maurs pārcēlās uz Bostonu, Masačūsetsas pavalstī, ASV. Lielākais notikums bija 1956. gadā sarīkotā personālizstāde Jāņa Porieša mākslas salonā Bostonā, ASV, kurā bija eksponēti 32 veidojumi kokā un ģipsī un 30 gleznas.