S. Ladusāns savu kalpojumu raksturoja kā intelektuālo apustulātu jezuītu priestera un filozofa profesijā (latīņu professio ‘aicinājums’). Brazīlijā viņš ieradās 1947. gada februārī un sāka pētniecības un docētāja darbu Novufrīburgas Jezuītu filozofijas fakultātē (Faculdade de Filosofia dos Jesuítas de Novo Friburgo). S. Ladusānam bija izšķiroši nopelni izglītības iestādes pārveidē par valsts atzītu augstskolu un tās zinātniskā potenciāla attīstībā, kā arī jaunas augstskolas – Svētās Dorotejas Filozofijas fakultātes (Faculdade de Filosofia Santa Dorotéia) – izveidē. Pie tās atrodas S. Ladusāna 1951. gadā dibinātā un līdz 1975. gadam vadītā zinātniskā bibliotēka (Biblioteca Padre Vaz), kas joprojām ir viena no labākajām filozofiskās un teoloģiskās literatūras krātuvēm Latīņamerikā. S. Ladusāns 20. gs. 60. gadu beigās turpināja darbu Sanpaulu, uz kurieni ir pārcelta Novufrīburgas Universitāte, un tagad ir Dievmātes Vidutājas fakultāte jeb universitāte (Faculdade da Filosofia Nossa Senhora Medianeira).
Brazīlijas augstskolas profesoru S. Ladusānu regulāri aicināja lasīt studiju kursus izziņas teorijā, loģikā, metafizikā, antropoloģijā, dabiskajā teoloģijā, filozofijas vēsturē un jo īpaši filozofijas didaktikā un metodoloģijā, vadīt filozofijas pētniecības seminārus. Brazīlijas akadēmiskā sabiedrība 20. gs. 60. gadu beigās S. Ladusānu atzina par vienu no ievērojamākajiem (neo)tomisma domātājiem un augsti novērtēja viņa pētījumus par indukcijas problēmu Akvīnas Toma (Sanctus Thomas Aquinas) filozofijā.
S. Ladusāns veica intensīvu zinātniski organizatorisko darbību. Pēc Brazīlijas Katolisko filozofu biedrības (Sociedade Brasileira de Filósofos Católicos) nodibināšanas 1969. gadā bija tās ilggadējs prezidents, un viņa vadībā 1972. gadā tika sarīkots Brazīlijā nebijis zinātnes notikums – Pirmā starptautiskā filozofijas nedēļa Sanpaulu. S. Ladusāns izveidoja šādu biedrību tīklojumu, kas aptvēra daudzas Latīņamerikas zemes, un 1972. gadā apvienoja Latīņamerikas Katolisko filozofu asociācijā (Associação Latino-Americana de Filósofos Católicos). S. Ladusāns tika ievēlēts par tās prezidentu. Iesaistoties Amerikas Savienoto Valstu (ASV) un Kanādas filozofiem, S. Ladusāns 1978. gadā asociāciju pārveidoja par visa kontinenta Starpamerikānisko katoliskās filozofijas asociāciju. Tās nozīmīgākais veikums ir četru pasaules kristīgās filozofijas kongresu sarīkošana (Kordovā, Argentīnā, 1979; Nuevoleonā, Meksikā, 1986; Kito, Ekvadorā, 1989; Limā, Peru, 1992). Piektā kongresa sarīkošanu 1990. gadu sākumā S. Ladusāns plānoja Ļubļinā, Polijā. Viņš iesaistīja no komunisma brīvību atguvušo tautu filozofus. Pēc 60 gadiem, atkal būdams Latvijā, S. Ladusāns sadarbojās ar Latvijas Universitātes (LU) Filozofijas un socioloģijas institūta zinātniekiem, lai, izmantojot savu starptautisko ietekmi, kopā Rīgu izveidotu par nozīmīgu filozofijas pētniecības un zinātniski organizatorisko centru. Pusgadu viņš strādāja Brazīlijā un pusgadu Latvijā, lasīdams lekciju kursus Rīgas Garīgajā seminārā un Katehētikas institūtā (tagad – Laterāna Pontifikālās universitātes filiāle, Rīgas Augstākais reliģijas zinātņu institūts, RARZI) un izglītodams topošos priesterus un lajus. Ieceru īstenošanos pārtrauca profesora S. Ladusāna nāve 1993. gadā.