H. Kinga teoloģisko uzskatu attīstību iespējams iedalīt vairākos posmos: pievēršanās eklesioloģiskiem jautājumiem (līdz 20. gs. 70. gadiem); refleksijas par kristietības pamatatziņām (Dievs, Kristus persona u. c.) – 70. gadi; dialogs starp kristietību un citām pasaules reliģijām – 80. gadi; globālā atbildības ētika un reliģiju loma tās veidošanā – no 90. gadiem.
20. gs. 60. gados H. Kings kļuva pazīstams ar to, ka noliedza dogmu par pāvesta nemaldību ticības lietās – mācību, kas 19. gs. bija viens no pamatiemesliem, kāpēc veckatoļi atdalījās no Romas katoļu baznīcas. Viņš nenoliedza pāvesta vadošo lomu kristietībā, taču uzskatīja, ka pāvestība jāreformē. Šie H. Kinga uzskati pausti grāmatā “Nemaldīgs?” (Unfehlbar?, 1970). Viņa skatījumā neviens – ne cilvēki, ne ticības apliecības, ne baznīcas koncili – nav nemaldīgs. Tas saistīts ar valodas dabu – tā vienmēr ir mainīga, daudznozīmīga un nespēj pilnībā izteikt dievišķo realitāti. H. Kings kritizēja pāvesta Pāvila VI (Paulus VI) 1968. gadā publicēto encikliku “Cilvēka dzīvība” (Humanae Vitae), kurā noliegta mākslīga dzimstības kontrole. Viņš gāja tālāk par vēršanos pret šādu nostāju un kritizēja katoļu eklesioloģiju, saucot to par garīgu absolūtismu. Baznīcas represīvā nostāja pret viņu tikai vairoja H. Kinga popularitāti, jo motivēja vairāk darboties ārpus baznīcas institūcijām.
Izpratnē par Dievu viņš, izmantojot Georga Vilhelma Frīdriha Hēgeļa (Georg Wilhelm Friedrich Hegel) filozofiju, rakstīja par dialektiku pašā Dievā, kas nevis izslēdz, bet iekļauj sevī nepilnīgo un galīgo. Mācībā par Jēzu H. Kings iestājās par “zemo” kristoloģiju, kas ieinteresēta nevis no sengrieķu filozofijas patapinātās metafiziskās spekulācijās, bet tajā, kā Jēzus personība uzrunā mūs šodienas pasaulē. H. Kings iebilda pret realitātes sadalīšanu divās daļās – dievišķajā un pasaulīgajā. Pārdomās par ekumenismu H. Kings akcentēja, ka mūsdienu sabiedrības plurālisma apstākļos ekumenisms vairs nedrīkst būt tikai dialogs starp dažādām kristietības konfesijām, bet tajā jāiekļauj arī citas reliģijas. Tikai tad tas atbildīs sengrieķu valodas vārda οἰκουμένη, oikouménē sākotnējai nozīmei – ‘visa apdzīvotā pasaule’. Šādā ekumenismā centrālais koncepts, viņaprāt, ir cilvēcība, kas sevī ietver vienlīdzību, brīvību un cilvēka cieņu. Tas, kas ir patiess kristietībā, neizslēdz citas reliģijas, jo tās var bagātināt kristietību. Jo cilvēciskāka būs kristietība, jo kristīgāka (tas ir, atbilstoša savām pamatidejām) tā būs. Ētikas “zelta likums” ir kopīgs visām lielajām pasaules reliģijām. H. Kings kritizēja savu laikabiedra, katoļu teologa Karla Rānera (Karl Rahner) piedāvāto “anonīmā kristieša” konceptu kā pārāk aizbildniecisku, jo citu reliģiju piekritēji nemaz nevēlas, lai viņus tā kategorizē. Tā vietā H. Kings iestājās par “iekļaujošu kristīgo universālismu”. Viņš neuzskatīja, ka kristietība reducējama uz humānisma ideju kopumu, bet akcentēja, ka tās centrā ir Kristus persona.
H. Kings bija ieinteresēts apoloģētikā. Viņš uzskatīja, ka kristietībai nopietni jāņem vērā ateisms un sekulārisms. Viņa pieeja bija līdzīga Paula Tilliha (Paul Tillich) korelācijas metodei. H. Kings ir daudzu grāmatu autors – viņš rakstījis gan par teoloģiju, gan par Austrumu reliģijām un atsevišķām personībām: Volfgangu Amadeju Mocartu (Wolfgang Amadeus Mozart), Zigmundu Freidu (Sigmund Freud), Tomasu Moru (Thomas More) u. c. 21. gs. sākumā tika publicēta viņa autobiogrāfija. Vispopulārākā grāmata “Būt kristietim” (Christ sein, 1974) pēc pirmpublicēšanas vācu valodā strauji tika izpārdota vairāk nekā 200 000 eksemplāros. Tā tulkota arī citās valodās.