Vārdam ir sekulāra izcelsme. Salaminas (Kiprā) bīskaps Epifānijs (Epiphanius) darbā “Pret herēzēm” (Adversus Haereses, 4. gs.) raksta, ka ebreju apustuļi ceļoja pie jūdiem ārpus Palestīnas, lai atjaunotu mieru un kārtību viņu kopienās un savāktu nodevas. Tam Jaunajā Derībā ir paralēles ar to, ka pirmie kristieši ar apustuļu Pāvila un Barnabas starpniecību bada laikos sūtīja palīdzību saviem ticības līdzgaitniekiem Jūdejā (Apustuļu darbi 11:27–30).
Jaunajā Derībā vārds “apustulis” lietots dažādās nozīmēs. Pazīstamākais vārda lietojums ir attiecībā uz Jēzus divpadsmit tuvākajiem sekotājiem. To uzskaitījums atrodams Marka evaņģēlija 3. nodaļā, Mateja evaņģēlija 10. nodaļā un Lūkas evaņģēlija 6. nodaļā. Šie saraksti nav identiski – Jūda (Jēkaba dēls) minēts vienīgi Lūkas evaņģēlijā. Pārējie – Sīmanis, kuram deva vārdu Pēteris, Andrejs (viņa brālis), Jēkabs, Jānis, Filips, Bartolomejs, Matejs, Toms, Jēkabs (Alfeja dēls), Sīmanis, saukts Zēlots, un Jūda Iskariots. Atšķirībā no sinoptiskajiem evaņģēlijiem, Jāņa evaņģēlijā nav atrodams divpadsmit apustuļu vārdu uzskaitījums. Pats vārds “apustulis” šī evaņģēlija grieķu tekstā minēts tikai vienu reizi (Jāņa 13:16, Bībeles latviešu izdevumos – sūtnis). Par apustuli saukts arī Matijs, kurš nebija paša Jēzus iecelts, bet, kā aprakstīts Apustuļu darbu 1. nodaļā, lozēšanas rezultātā ieņēma Jēzus nodevēja Jūdas Iskariota vietu. Lozēšana kā veids Dieva gribas noskaidrošanai droši vien tika pārņemta no Vecās Derības (tā minēta Sakāmvārdu 16:33). Par apustuli sevi dēvēja Pāvils (Romiešiem 11:13), un šis vārds attiecināts arī uz Barnabu (Apustuļu darbi 14:14), kurš kopā ar Pāvilu devās misijas ceļojumos. Ebrejiem 3:1 par apustuli saukts Jēzus, 2. Korintiešiem 8:23 – vārdā nenosaukti draudžu pārstāvji (latviešu tulkojumos – sūtņi), 2. Korintiešiem 11:13 runāts par viltus apustuļiem. Romiešiem 16:7 par apustuli tiek nodēvēta sieviete Jūnija. Gadsimtu gaitā par viņas dzimumu un vārda lietojuma kontekstu bijuši atšķirīgi uzskati, kas parādās arī Bībeles tulkojuma izvēlē – “sveicinait Androniku un Jūniju [..], kas ieņem cienīgu vietu starp apustuļiem” (latviešu Bībeles 1997. gada revidētais teksts), “Sveiciniet Andronīku un Jūniju [..], kas pazīstami pie apustuļiem” (2012. gada tulkojums).
Agrīnajā baznīcā par vadošajiem tika uzskatīti apustuļi Pēteris (Kēfa), Jānis un Jēzus brālis Jēkabs, kurus sauca par draudzes pīlāriem (Galatiešiem 2:9). Šie trīs bija tie, kuri bija klāt Jēzus dzīves īpašos brīžos – apskaidrošanas notikumā (Marka 9:2–13) un Ģetzemenes dārzā pirms apcietināšanas (Marka 14:32–42). Jēkaba vārds bija diviem apustuļiem, un, lai tos vienu no otra nošķirtu, piešķīra apzīmējumus “Vecākais” un “Jaunākais”. Literatūrā angļu valodā šie apustuļi tiek nošķirti kā “Lielākais” (the Greater) un “Mazākais” (the Lesser). Pētnieki nav vienisprātis, vai pēdējais minētais ir Jēkabs (Alfeja dēls) vai Jēzus brālis Jēkabs, kurš arī tiek saukts par apustuli. Tāpat ir dažādi uzskati par Jēkaba radniecību ar Jēzu. Katolicismā tradicionāli Jēzus brāļus un māsas (Marka 6:3) uzskata par viņa brālēniem un māsīcām. Tas saistīts ar mācību par Jēzus mātes Marijas nevainību.