Katolicismā tiek uzskatīts, ka bīskaps ir apustuļu pēctecis. Romas katoļu baznīcā par bīskapu var kļūt kristīts vīrietis – priesteris. Viņa iesvētīšanā piedalās vairāki bīskapi, un, lai bīskapa iesvētīšana būtu likumīga, nepieciešams pāvesta mandāts, jo katoļu teoloģijā Romas bīskaps ir augstākā saikne, kura vieno baznīcu. Liela nozīme bīskapa amatam ir arī pareizticībā, taču, atšķirībā no katolicisma, pareizticīgie pasaulē nav apvienoti vienā hierarhiskā struktūrā. Saskaņā ar pareizticīgo teoloģiju bīskapiem gan jābūt saistītiem vienam ar otru, – simboliski tas izpaužas viņu iesvētīšanā amatā (hirotonijā), kas ir kanoniska, ja tajā piedalās vairāki citi bīskapi.
Protestantismā ir dažādas izpratnes par bīskapa amatu – sākot no funkcionālas līdz katolicismam tuvam skatījumam. Porvo kopīgajā paziņojumā (teksts pieņemts 1992. gadā sarunās starp Anglijas un Īrijas anglikāņu baznīcām un Ziemeļeiropas un Baltijas luterāņu baznīcām) teikts, ka “bīskaps ir it īpaši atbildīgs par baznīcas pārraudzību un tās misiju. Bīskapa amats nozīmē kalpošanu un komunikāciju gan ticīgo kopībā, gan tās pārstāvniecību pasaulē.” Vienlaikus dokumentā rakstīts, ka bīskapa amata sukcesija ir kā zīme, kas nav atraujama no citiem faktoriem (pēctecība mācībā u. c.).

Pāvests Jānis Pāvils II svētī tikko ordinēto bīskapu 12 bīskapu ordinācijas laikā Svētā Pētera bazilikā Vatikānā, 06.01.2003.
Fotogrāfs Franco Origlia. Avots: Getty Images, 1710818.