Reformātu tradīcijas baznīcu teoloģija var būt atšķirīga atkarībā no konkrētas baznīcas vai draudzes. Tāpat tai pieder vairākas lielās tradīcijas, kurām piemīt mācības vai baznīcas iekārtas īpatnības. Kopīgais šīm tradīcijām ir kalvinisma ietekme un tā daudzveidīga interpretācija un pielietojums baznīcas praksē.
Reformātu tradīcijas teoloģijai centrāla ir Dieva atklāsme ar Dieva vārda starpniecību. Ar Dieva vārdu reformāti saprot gan Rakstus (Bībeli), gan pašu Jēzu Kristu, kas ir Dieva vārda iemiesojums jeb inkarnācija. Dieva atklāsme ar Jēzus Kristus starpniecību nāk divos veidos. Pirmais ir ar pasaules radīšanu un providenci, tas ir, Dieva pastāvīgu ietekmi uz pasauli. Šis veids tikai informē cilvēku par Dieva eksistenci, nav pilnīgs un nespēj atbrīvot cilvēku no grēka. To dara otrais atklāsmes veids – ar evaņģēliju –, kas runā par izpirkšanu un pestīšanu, kas nepieciešama, lai būtu atbrīvots no soda par grēku. Dieva vārds runā arī ar Bībeles autoru starpniecību, un Bībeles teksts ļauj cilvēkam iepazīt Dievu unikālā veidā, kas nav iespējams no neviena cita avota. Pie Dieva vārda pieder arī sludināšana, caur kuru Dievs tāpat runā uz cilvēkiem. Bībeles absolūtais patiesums ir daļa no reformātu teoloģijas, bet mūsdienās dažādu teologu vidū šī patiesuma un tā robežu noteikšana var atšķirties. Konservatīvie refomātu teologi pastāv uz to, ka Bībele ir patiesa un nemaldīga un ka nav iespējams, ka tā būtu nepatiesa jebkurā nozīmē. Cits uzskats ir tāds, ka Bībele ir primārais avots zināšanām par Dievu, bet tās fragmenti var būt nepatiesi vai neliecināt par Kristu, kā arī nebūt normatīvi mūsdienu baznīcai. No šīs perspektīvas Kristus ir Dieva atklāsme, bet Bībele ir vienīgi liecība par atklāsmi.
Derība ir nozīmīgs koncepts reformātu teoloģijā, kas tika izmantots, lai aprakstītu cilvēces attiecības ar Dievu vēstures gaitā. Klasiskajā reformātu teoloģijā pastāvēja priekštats par divām – darbu un žēlastības – derībām. Darbu derība ir noslēgta starp Dievu un Ādamu un Ievu. Tās nosacījums bija viņu pilnīga paklausība Dieva likumiem. Derība tika lauzta, kad viņi apēda aizliegto augli, savukārt uzreiz pēc tam Dievs noslēdza otru – žēlastības – derību, kas paredz pestīšanu no nāves caur ticību Dievam. Reformātu teologs Karls Barts (Karl Barth) pastāvēja uz vienas derības mācību, tas ir, uz žēlastības derību, kurā Dievs komunicē ar cilvēkiem bez jebkādiem nosacījumiem.
Cita refomātiem raksturīga mācība ir predestinācija. Klasiskajā izpratnē tā nozīmē, ka Dievs ir izredzējis daļu cilvēku pestīšanai un daļu – mūžīgai pazudināšanai. Dieva izvēle kādus glābt ir beznosacījuma un nebalstās rakstura īpašībās vai cilvēka rīcībā. Cilvēkiem šajā izpratnē saglabājas brīva griba. Viņi grib grēkot, bet nevar izvēlēties negrēkot iedzimtā grēka verdzības dēļ. Tāpat tie, kurus Dievs ir izredzējis, nevar atkrist no ticības.
17. gs. sākumā reformātu tradīcijas ietvaros notika šķelšanās starp Ž. Kalvina un Jēkaba Armīnija (Jacobus Arminius) sekotājiem. Debates starp šīm frakcijām deva impulsu tā saukto piecu kalvinisma tēžu noformulēšanai. Tās ir: 1) pilnīgais pagrimums (angļu total depravity), kas nosaka, ka grēks pilnībā valda par cilvēku un tas nevar brīvi izvēlēties ticēt uz Dievu un tikt pestīts; 2) beznosacījuma izredzētība (angļu unconditional election), kas nosaka, ka Dievs ir izredzējis dažus cilvēkus pestīšanai un citus pazudināšanai neatkarīgi no to lēmumiem, uzvedības vai rakstura īpašībām; 3) ierobežota izpirkšana (angļu limited atonement), kas nosaka, ka izpirkšana, kaut arī pilnīga savā spēkā, attiecas tikai uz izredzētajiem pestīšanai; 4) nepārvarama žēlastība (angļu irresistible grace), kas nosaka, ka tie cilvēki, kurus Dievs izvēlējās pestīt, noteikti būs glābti, jo Svētais Gars cilvēkā ar žēlastību liks izredzētajam ticēt, atgriezties no grēka un nākt pie Kristus; 5) svēto neatlaidība (angļu perseverance of the saints), kas nosaka, ka tie, kurus Dievs izvēlas pestīšanai, paliks pie ticības līdz nāvei, bet tie, kuri pamet kristietību, līdz ar šo uzskatu nav bijuši izredzēti. Arminiānisma izpratnē cilvēks ar savu ticību vai neticību, atbildot uz Dieva aicinājumu ticēt, piedalās savā pestīšanā. Dievs vēlas pestīt visus un ir izredzējis vienus pestīšanai un citus pazudināšanai, tomēr zina, kādā veidā cilvēks atbildēs. Tāpēc arī žēlastībai ir iespējams pretoties un svētie paliek pie ticības, balstoties izvēlē turpināt sekot Kristum.