Kristības tiek izpildītas dažādi – iegremdējot ūdenī, uzlejot vai uzpilinot ūdeni. Sākotnēji kristība nereti notika Jēzus vārdā (piemēram, Apustuļu darbos 2:38), un šādu kristību formulu mūsdienās izmanto daļa pentakostu. Tomēr 2. gs. nostiprinājās trinitārā formula (Mateja 28:19). Pirmajos kristietības gadsimtos kandidāti parasti tika iegremdēti (vai viņiem uzliets ūdens) trīs reizes. Tertulliāns (Tertullianus) 2./3. gs. savos darbos piemin trīskāršu iegremdi, pirmskristību gavēni, atsacīšanos no velna, grēksūdzi un roku uzlikšanu, simbolisku mielastu ar medu un pienu pēc kristībām. Didahē (1. vai 2. gs. tapis teksts) dod priekšroku kristīšanai tekošā ūdenī, taču teikts, ka var arī citā; Didahē pirms kristībām ir noteikts gavēnis. 3. un 4. gs. attīstījās gan kristību teoloģija, gan izvērstāki rituāli. Uzskatu sadursmju rezultātā veidojoties dominējošam viedoklim par to, kas ir pareizā un nepareizā mācība (ortodoksija vai herēze), pieauga katehizācijas loma. Tāpat bija asas diskusijas par to, vai herētiķu izpildīta kristība ir atzīstama. 4. un 5. gs. daudzviet izveidojās kompleksi riti – pēc apmācībām, kuru laikā nereti notika arī īpašas lūgšanas un eksorcisma akti, katehūmeni sestdienā pirms Lieldienām apliecināja ticību, skaitīdami ticības apliecību. Pēc Lieldienu nakts dievkalpojuma viņi tika kristīti īpašā baseinā (baptistērijā). Tradīcija noteica, ka kristāmie ir kaili, – pēc Kirila (Κύριλλος) domām, tas simbolizēja kailo, bezpalīdzīgo Kristu pie krusta un pirmo cilvēku Ādamu, kurš pirms grēkā krišanas dārzā bija kails un no tā nekautrējās. Viss kristāmo ķermenis tika svaidīts ar eļļu; viņiem tika uzliktas rokas, viņi tika ietērpti baltos tērpos un tad pievienojās draudzei Lieldienu dievkalpojumā.
Rietumu kristietībā svaidīšana ar elļu tika nošķirta no kristības un kļuva par atsevišķu ritu (konfirmāciju). Austrumu baznīcā kristība, hrizmācija un pirmā komūnija ir iniciācijas ritu kopuma sastāvdaļas.
Mūsdienās daļa protestantisma novirzienu (baptisti, pentakosti, septītās dienas adventisti un citi) kristī cilvēku, tos pagremdējot vecumā, kad viņi var apliecināt savu ticību. Viņi uzskata, ka tā ir bijusi pirmkristiešu praktizētā kristību forma. Šīs konfesijas praktizē zīdaiņu svētīšanu. Citi (luterāņi, anglikāņi, metodisti u. c.), arī katoļi un pareizticīgie, praktizē zīdaiņu kristību, argumentējot, ka tā pirmkristietībā pastāvējusi paralēli pieaugušo kristībai. Pret to baznīcas tēvu tekstos nav izvērsta polemika, un tā kā atzīta prakse minēta “Apustuliskajā tradīcijā” (Traditio apostolica, 3. vai 4. gs.). Mūsdienās daļā vēsturiski senāko protestantu draudžu cilvēkiem ir iespēja izvēlēties kristību veidu – pagremdējot vai uzlejot ūdeni. Pagaidu vai iebūvēti baptistēriji tiek iekārtoti anglikāņu baznīcās. Daži kristietības novirzieni (kvēkeri un Pestīšanas armija) kristību nepraktizē.

Ticīgo kristīšana iegremdējot. Kijiva, Ukraina, 22.07.2018.
Fotogrāfs Anton Petrychenko. Avots: Shutterstock.com.
Pasaules baznīcu padomes Ticības un kārtības komisija (The Faith and Order Commission of the World Council of Churches) 1982. gadā pieņemtā dokumentā par kristību, euharistiju un garīgo amatu akcentēja, ka kristība nav atkārtojama. Tomēr ne visi kristietības novirzieni atzīst citu kristību. Katolicismā, luterānismā un anglikānismā izplatīta liturģiska prakse ir draudzei atjaunot kristību solījumu (parasti Lieldienās). Pēdējo dienu svētie (mormoņi), atsaukdamies uz 1. Korintiešiem 15:29, praktizē kristību par mirušajiem. Tā tiek izpildīta tikai tempļos.