Padomju otrreizējās okupācijas laikā valdošo kultūras ierobežojumu dēļ pēc Otrā pasaules kara igauņu populārā mūzika lielākoties aprobežojās ar varas iestāžu atbalstīto estrādes mūziku. Vēsturiskās saiknes ar rietumvalstīm un to estētiskajiem procesiem netika pieļautas. Jaunajos apstākļos uzmanības centrā bija estrādes mūzika ar tādiem māksliniekiem kā Heidija Tamme (Heidy Tamme), Heli Lētsa (Heli Lääts), Uno Lops (Uno Loop) un Vello Orumetss (Vello Orumets).
Daudzi jauni žanri, piemēram, rokenrols vai pankroks, tika spēlēti arī padomju okupācijas laika Igaunijā, bet, salīdzinot ar brīvo pasauli, – novēloti. Papildus represīvajai kultūrpolitikai mūziķiem trūka šādas mūzikas radīšanai nepieciešamo instrumentu, pastiprinātāju un skaļruņu. Pamazām šķēršļi tika pārvarēti, un atsevišķas grupas sāka radīt, izpildīt un ierakstīt varas iestāžu neatzītu, taču publikas iecienītu mūziku. Grupa Müstikud (1968) tika aizliegta, un, lai darbību turpinātu, tā nomainīja nosaukumu uz Suuk (1973), grupa Keldriline Heli (1970) kļuva par Väntorel (1971), savukārt Gunāra Grapsa (Gunnar Graps) grupa Magnetic Band pārdēvējās par GGG (1983). Vairākas 20. gs. 70. un 80. gados populāras grupas, piemēram, Ruja un Propeller, izpelnījās varas iestāžu nelabvēlību skanējuma, tekstu vēstījuma, uzstāšanās veida un klausītāju reakcijas dēļ.
Dažiem mūziķiem, piemēram, Jākam Joalam (Jaak Joala) un Tenisam Megi (Tõnis Mägi), izdevās estrādes mūziku veiksmīgi apvienot ar rietumnieciskākiem izteiksmes veidiem un ar plašu turneju un vinila plašu starpniecību gūt panākumus ne tikai Igaunijā, bet arī citur Padomju Savienībā. Padomju kultūrpolitikas un ekonomikas īpatnību dēļ albumu pārdošanas apjomi to autoru finanšu situāciju īpaši nemainīja. Superzvaigznes statuss nenozīmēja pārticību.
Vērtīgu informāciju par rietumvalstu populārās mūzikas norisēm igauņu mūziķi guva, skatoties Somijas televīziju un klausoties Somijas radio. Pateicoties prāmju satiksmei starp Tallinu un Helsinkiem, ierobežotā apjomā bija pieejami arī somu mūzikas žurnāli. Tāpat klausītāju redzesloku paplašināja Radio Luxembourg (Luksemburgas Radio), Radio Free Europe (Radio Brīvā Eiropa) un citas rietumvalstīs bāzētas radiostacijas.
80. gadu beigas Igaunijas vēsturē zināmas kā Dziesmotās revolūcijas laiks. Kopīgā dziedāšana kļuva plaši izplatīta politiskās manifestācijās, kur tika apšaubīta padomju okupācijas likumība un pieprasīta Igaunijas valstiskās neatkarības atjaunošana. Šī nostāja lielā mērā ietekmēja arī populāro mūziku, veicinot daudzu atklāti patriotisku skaņdarbu rašanos un izdošanu.
1987. gadā tika ierakstīta Alo Matīsena (Alo Mattiisen) un Jiri Lēsmenta (Jüri Leesment) himniskā dziesma Ei ole üksi ükski maa (“Neviena zeme nav viena”), kas plašā sabiedrībā aktualizēja jautājumus par padomju ekonomikas postošo ietekmi uz Igaunijas dabu. Dziesma lieliski reprezentēja sava laika populārās mūzikas vidi, jo tās ierakstā, katram izpildot solo, apvienojās ievērojamu dziedātāju un grupu pārstāvju izlase: Rēta Linna (Reet Linna), Kare Kaukss (Kare Kauks, no grupas Mahavok), Silvi Vraita (Silvi Vrait, no grupas Fix), Ivo Linna (Ivo Linna, no grupas Rock Hotel), Karls Madiss (Karl Madis, no grupas Karavan), Prīts Pihlaps (Priit Pihlap, no grupas Apelsin), G. Grapss (no Magnetic Band un GGG), Riho Sibuls (Riho Sibul, no Ultima Thule), T. Megi (no Muusik Seif), Hardi Volmers (Hardi Volmer, no Singer Vinger), Henrijs Lakss (Henry Laks, no Seitsmes Meel), Jāns Elgula (Jaan Elgula, no Justament), Tomass Lunge (Toomas Lunge, no Justament) un Agu Tammeorgs (Agu Tammeorg, no Elektra).