Kā vairums rokmūzikas stilistiku, arī alternatīvais roks ātri sazarojās dažādos novirzienos: neopsihedēlija (60. gadu psihedēliskā roka laikmetīga versija); sapņu pops jeb drīmpops (dream pop, melodiska atmosfēriska skanējuma mūzika); šūgeizs (shoegaze, distortētu ģitāru skanējumā balstīts sapņu popa atzarojums); gotiskais roks (gothic rock, postpanka tradīcijā balstīta mūzika ar introspektīviem tekstiem, kuros bieži runāts par nāvi, izmantots gotisks un reliģisks simbolisms); grāndžs (grunge, smagā roka, smagā metāla un pankroka kombinācija); postgrāndžs (post-grunge, komerciālāka grāndža versija); industriālā mūzika (industrial, avangardisks roka un elektroniskās mūzikas hibrīds), trokšņu roks (noise rock, eksperimentāla stilistika, kurā apvienots minimālisms, industriālā mūzika un pankroks); emo (emo, emocionāli sakāpināta mūzika, bieži ar depresīvi fatāliem, pašnāvnieciskiem tekstiem); postroks (post-rock, skaņu faktūrās un tembrālā izsmalcinātībā balstīta mūzika ar roka, elektronikas, džeza, minimālisma u. c. ietekmēm) un citos. Lielbritānijā 90. gadu alternatīvā roka vadošā stilistika bija britpops (Britpop), kuras pārstāvji, norobežojoties no globālās grāndžroka popularitātes, akcentēja britu roka un popa vēsturiskās tradīcijas.
Augot atsevišķu mūziķu atpazīstamībai masu auditorijā, auga arī lielo ierakstu kompāniju interese par šo mūziku. Alternatīvo stilistiku un mūzikas industrijas attiecību komplicētību raksturo fakts, ka 1991. gadā tika ieviesta Grammy balvas nominācija Labākais alternatīvās mūzikas albums (Best Alternative Music Album), taču uzvarētājdarba I Do Not Want What I Haven’t Got autore – īru dziedātāja Šineida O’Konora (Sinéad O’Connor), protestējot pret industrijas “materiālistiskajām viltus vērtībām”, no godalgas atteicās.
Radikālu lūzumu iezīmēja grāndža grupas Nirvana pārsteidzošie panākumi – 01.1992. tās albums Nevermind sasniedza ASV topa 1. vietu, līderpozīcijā simboliski nomainot “popa karaļa” Maikla Džeksona (Michael Jackson) albumu Dangerous un aizsākot strauji augošu alternatīvā roka masu popularitātes vilni. Turpmāk daudzi mūziķi sadarbojās ar lielajām kompānijām, to ierakstus un videoklipus pārraidīja komercradio un muzikālā televīzija MTV. Jauno stilistiku prestižu un izplatību būtiski veicināja arī ceļojošais festivāls Lollapalooza, kas pirmo reizi notika 1991. gadā un kļuva par nozīmīgu t. s. alternatīvās nācijas (alternative nation, festivāla aizsācēja, grupas Jane’s Addiction dziedātāja Perija Ferela, Perry Farrell, formulēts apzīmējums) notikumu ar plašu rezonansi.
Tomēr arī laikā, kad daudzi sākotnēji alternatīvajai apritei piederīgi mākslinieki iekļāvās rokmūzikas pamatstraumē, virkne mūziķu (Pavement; Fugazi; Mudhoney; Sleater-Kinney; Swans u. c.) joprojām palika uzticīgi stilistikas sākotnēji nekomerciālajam patosam – viņu jaunrade arī ASV arvien biežāk tika dēvēta par indīroku; laika gaitā apzīmējums “indīroks” ir kļuvis par starptautiski lietotu jēdziena “alternatīvais roks” sinonīmu.
Ievērojami alternatīvā roka mūziķi šajā laikā: Pearl Jam; Soundgarden; Alice in Chains; Hole; Stone Temple Pilots; Smashing Pumpkins; Elenisa Morisete (Alanis Morissette); Skunk Anansie; Beks (Beck); P. Dž. Hārvija (PJ Harvey); Weezer; Bush; Garbage; Torija Eimosa (Tori Amos); Niks Keivs (Nick Cave); Blur; Oasis; Suede un citi.

Pearl Jam uzstāšanās. Londona, 02.03.1992.
Fotogrāfs Mark Baker. Avots: Sony Music Archive via Getty Images, 83156474.