A. Eglītis latviešu literatūrā bija jaunu taku staigātājs, modernists. Literatūrvēsturnieks Harijs Hiršs atzinis, ka jau pirmie darbi apliecināja savdabīgu rakstnieka talantu, oriģinalitāti, novatorismu. Atzīmējama rakstnieka spēja rakstīt interesanti, saistoši un asprātīgi, oriģinālie raksturi un vēstījums, īpaši uzteicams stils, izteiksme un valoda, oriģinālie salīdzinājumi, spilgtās redzes gleznas. Andrejs Johansons viņu raksturoja kā asu vērotāju, atjautīgu satīriķi un krietnu stilistu.
A. Eglīša literārie darbi guva plašu lasītāju interesi, kā arī kopš debijas bija vērtētāju un laikabiedru uzmanības lokā. Rakstnieks lasītājus mēdza pārsteigt ar negaidītiem sižeta pavērsieniem un situācijām, apliecināja teicamas vēstītāja spējas. Guvis panākumus portretu glezniecībā, portretēšanas prasmi viņš atklāja prozas darbos, sintezējot mākslinieka pieredzi un izglītību ar literāro jaunradīšanas procesu.
Līdzās spoži asprātīgiem, groteski rotaļīgiem un skeptiski ironiskiem dzīves tēlojumiem darbos rodami dziļi un nopietni tverti politiski motīvi, kas sakņojas vēsturiskās norisēs. Raksturīgi trāpīgi latviešu trimdas sabiedrības vides un cilvēku portretējumi. Paliekošu vērtību latviešu rakstniecībā atstājis elegantais Rīgas mākslas vides un mākslinieku (gleznotāju) kolorītais tēlojums, pārsteidzot ar precīzu vērīgu tēlojumu, groteskiem skicējumiem, rotaļīgumu. Gleznotāja pieredze, iepazītā mākslas vide – gan pašam gleznojot, gan rakstot par mākslas pasauli, sniedza unikālu pieredzi, ļāva attīstīt savdabīgu literāro rokrakstu un tematiku, spējot vizualizēt un “portretēt” spilgtas personības. Romāni pieredzējuši atkārtotus izdevumus, aizsākta Rakstu izdošana.