Saklausāmas ietekmes no tādiem virzieniem kā minimālisms, jaunā laikmeta mūzika (New Age Music), elektroniskā deju mūzika u. c.
Terminu “ambientā mūzika” kā žanra apzīmējumu pirmo reizi lietoja britu mūziķis Braiens Īno (Brian Eno) 1978. gadā albumā Ambient 1: Music for Airports, lai definētu elektroniskās mūzikas audioierakstu, kas paredzēts gaisotnes radīšanai. B. Īno pretstatīja ambiento mūziku tolaik izplatītajai fona mūzikai un norādīja, ka ambientajai mūzikai vajadzētu rosināt mieru un radīt telpu domām, vienlaikus neizslēdzot iespēju izjust šaubas un neskaidrību. Tai jābūt tikpat nemanāmai, cik interesantai un pielāgojamai dažādām mūzikas klausīšanās formām.
Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā, kad jebkura mūzika neatkarīgi no žanra var kļūt par noskaņas radītāju un fonu, ambientā mūzika ieņēmusi savu vietu populārās mūzikas tirgū kā izvērsts un neviennozīmīgs žanrs, kura galvenās iezīmes ir noteiktas gaisotnes radīšana, elektronikas izmantojums, niansētas skaņu faktūras un tembrālu meklējumu dominēšana pār melodiju un ritmu.