Nākamo mūziķi uzaudzināja māte, kura bija klavierspēles skolotāja. Zēns kopš astoņu gadu vecuma dziedāja baptistu baznīcas gospeļkorī, bet nedaudz vēlāk sāka tam spēlēt klavieru un ērģeļu pavadījumu. Pusaudža vecumā iesaistījās noziedzīgā bandā, tika aizturēts par zādzību un vairākus mēnešus pavadīja ieslodzījumā. Pēc soda izciešanas kļuva par R&B grupas The Upfronts pianistu un vokālistu, kā arī ieskaņoja (ar pseidonīmu Lī Berijs, Lee Barry) vairākus solosinglus. 60. gadu otrajā pusē strādāja par ierakstu kompāniju talantu skautu, dziesmu autoru un aranžētāju, bet izpildītāja karjeru neturpināja. Šajā laikā profesionālajā vidē sāka lietot tēva uzvārdu Vaits.
70. gadu sākumā B. Vaits uzsāka sadarbību ar meiteņu vokālo trio Love Unlimited. Tā pirmais singls – romantiska popdziesma Walkin’ in the Rain with the One You Love (1972) – kļuva par starptautisku hitu un pirmo ievērojamo panākumu B. Vaita autora un producenta karjerā. Tāpat mūziķis sastrādājās ar stīgu orķestri The Love Unlimited Orchestra, kas piedalījās Love Unlimited ierakstos, kā arī ieskaņoja vairākus viņa instrumentālo kompozīciju albumus. Orķestra debijas singls Love’s Theme – liegi eiforiska melodija ar dejošanai piemērotu ritmu – 1973. gadā sasniedza Billboard topa 1. vietu un tiek uzskatīts par diskomūzikas priekšteci. Savukārt, B. Vaitam pievēršoties izpildītājdarbībai, Love Unlimited kļuva par viņa fona vokālistēm, bet Love Unlimited Orchestra atskaņoja instrumentālo pavadījumu viņa ierakstos un koncertos.
Berijs Vaits uzstājas kopā ar meiteņu vokālo trio Love Unlimited stīgu orķestra The Love Unlimited Orchestra pavadījumā. Karaliskā Alberta zāle (Royal Albert Hall), Lielbritānija, 13.05.1975.
Vokālista karjeru B. Vaits atsāka neplānoti. Grasoties citiem izpildītājiem piedāvāt savas jaunsacerētās dziesmas, viņš veica to demoierakstus. Taču mūziķa biznesa partneris, izdzirdot B. Vaita izteiksmīgo, vīrišķīgi zemo basbaritonu, uzstāja, ka dziesmas arī komerciālam izdevumam jāiedzied viņam pašam.
1973. gadā klajā laistais B. Vaita debijas albums I’ve Got So Much to Give pieteica R&B, soulā un fankā balstītu stilistiku, kurai autors ar nelielām variācijām palika uzticīgs arī turpmāk: izsmalcināti stīgu aranžējumi, uzsvērta ritmiska pulsācija, kas vēlāk asociēta ar disko, un romantiski teksti ar neslēpti erotiskiem mājieniem. I’ve Got So Much to Give un albumā iekļautais hitsings I’m Gonna Love You Just a Little More Baby aizsāka panākumu sēriju, kas turpinājās ar virkni daudzās valstīs iecienītu ierakstu (1974. gadā ASV singlu topa virsotni sasniedza Can’t Get Enough of Your Love, Babe, bet Lielbritānijā šādu panākumu guva You’re the First, the Last, My Everything).
Šie ieskaņojumi, kā arī B. Vaita savdabīgais skatuves tēls (bārdains masīva auguma vīrs elegantā uzvalkā un zīda kreklā), erotiski uzlādētais dziedājums, kas mijās ar izjustiem čukstiem un nopūtām, kā arī konsekventi izturētā “buduāra” tematika mūziķim nodrošināja sekssimbola reputāciju un ļāva kļūt par vienu no pirmajām diskomūzikas slavenībām, kuru prese dēvēja par “mīlas valzirgu”, “mīlas dakteri” un “disko karali”.
Pēc dažiem intensīvu panākumu gadiem B. Vaita karjerā iestājās apsīkums un dziedātājs vairs nespēja konkurēt ar Donnu Sammeri (Donna Summer); Gloriju Geinori (Gloria Gaynor); The Bee Gees un citām 70. gadu 2. puses disko slavenībām. Kritika viņam pārmeta klišejisku un vienveidīgu muzikālo formulu ekspluatāciju, bet nemainīgais “mīlas daktera” tēls tika apsmiets kā bezgaumīga pašparodija. Radošo darbību mūziķis turpināja arī 80. gados pēc disko popularitātes mazināšanās (t. sk. albums Barry & Glodean, 1981, ar dzīvesbiedri, Love Unlimited dalībnieci Glodīnu Vaitu, Glodean White), taču tās rezonanse bija salīdzinoši niecīga.
Publikas interese par B. Vaitu atjaunojās 80. gadu nogalē līdz ar vispārēju R&B aktualitātes pieaugumu. 1989. gadā par vienu no lielākajiem starptautiskajiem hitiem kļuva angļu t. s. zilacainā soula dziedātājas Lizas Stensfīldas (Lisa Stansfield) dziesma All Around the World, kas radīta B. Vaita 70. gadu ieskaņojumu ietekmē (1992. gadā abi mākslinieki to iedziedāja duetā). Savukārt pats B. Vaits 1989. gadā kā viesvokālists piedalījās ievērojamā producenta un komponista Kvinsija Džounsa (Quincy Jones) skaņdarba The Secret Garden (Sweet Seduction Suite) ieskaņošanā. Šī sadarbība, kuras rezultāts dzirdams K. Džounsa albumā Back on the Block (Grammy balva kategorijā Gada albums, Album of the Year, 1991), ievadīja jaunu B. Vaita karjeras augšupejas periodu, padarot dziedātāju nu jau par vairāku paaudžu mūziķu un klausītāju autoritāti.
Berijs Vaits koncertā Berlīnē. Vācija, 27.08.1989.
Popularitāti veicināja arī ieskaņojumi ar jauniešu iecienīto hiphopa slavenību Bigdediju Keinu (Big Daddy Kane, duets All of Me, 1991), R&B klasiķi, vienu no B. Vaita muzikālajiem iedvesmotājiem Aizeku Heisu (Isaac Hayes, duets Dark and Lovely, 1992) un soula un roka zvaigzni Tīnu Tērneri (Tina Turner, duets In Your Wildest Dreams, 1996), kā arī dalība vairākās televīzijas seriāla “Alija Makbīla” (Ally McBeal) epizodēs.
Arī šajā laikā B. Vaits saglabāja savu intīmi romantisko skanējumu, kurā stīgu aranžējumus papildinājuši arī elektroniski ritmi. Ar 1994. gadā izdoto albumu The Icon Is Love dziedātājs pēc 17 gadu pārtraukuma atgriezās Billboard Top 20, savukārt nākamā albuma Staying Power (1999) tituldziesma tika novērtēta ar Grammy balvām kategorijās Labākais R&B vokālais izpildījums vīriešu konkurencē (Best Male R&B Vocal Performance) un Labākais tradicionālā R&B vokālais izpildījums (Best Traditional R&B Vocal Performance).
90. gadu nogalē, īsi pēc Staying Power iznākšanas B. Vaitu piemeklēja nopietnas veselības problēmas, kas radošo darbību turpināt vairs neļāva.
B. Vaita raksturīgais skanējums lielā mērā balstījās jutekliska dziedājuma un krāšņu stīgu aranžējumu kombinācijā, kas aizgūta no 60. gadu un 70. gadu mijas perioda R&B un soulmūziķiem A. Heisa, Mārvina Geja (Marvin Gaye) un Ela Grīna (Al Green). Taču, necenšoties sekot šo prominenču jaunrades sociālpolitiskajām pretenzijām, viņš iemiesoja idejiski piezemētāku un vienšķautņaināku romantiski hedonisku muzikālo identitāti, kurai tāpat bija ievērojama loma žanriskajā evolūcijā, kuras rezultātā uz soula bāzes radās diskomūzika. Īpaši nozīmīga šajā konteksta bija B. Vaita sadarbība ar Love Unlimited Orchestra, kas veicināja lielu stīgu orķestru plašo izplatību un nozīmi disko agrīnajā skanējumā.
Starp māksliniekiem, kuru jaunradē sastopamas B. Vaita muzikālās ietekmes, mināmi Chic; Sister Sledge; Luters Vendross (Luther Vandros); Šadē (Sade); R. Kellijs (R. Kelly); Maksvels (Maxwell); Soul II Soul; L. Stensfīlda; Simply Red.
B. Vaita dziesmu samplus savos ieskaņojumos izmantojuši daudzi popmūzikas, deju mūzikas, R&B un hiphopa izpildītāji: Meraija Kerija (Mariah Carey); Robijs Viljamss (Robbie Williams); Džastins Timberleiks (Justin Timberlake); Pet Shop Boys; Orchestral Manoeuvres in the Dark; Daft Punk; The Avalanches; Destiny’s Child; Black Eyed Peas; 50 Cent, Nass (Nas); Džei Zī (Jay-Z); DŽĪZA (GZA); Aiss Tī (Ice-T); Ašers (Usher); The Beastie Boys; Cypress Hill; The Roots u. c.
B. Vaits saņēmis divas Grammy balvas, viņa ieraksti balvai nominēti 11 reizes. Amerikāņu fankroka grupa Fun Lovin’ Criminals B. Vaitam veltījusi dziesmu Love Unlimited (1998).
Can’t Get Enough of Your Love, Babe; I’m Gonna Love You Just a Little More Baby; I’ve Got So Much to Give; You’re the First, the Last, My Everything; It’s Ecstasy When You Lay Down Next to Me; Just the Way You Are; Let the Music Play; Never, Never Gonna Give You Up; Practice What You Preach; Staying Power; What Am I Gonna Do with You
Berijs Vaits. 10 ievērojami skaņdarbi.
I’ve Got So Much to Give (20th Century, 1973); Stone Gon’ (20th Century, 1973); Can’t Get Enough (20th Century, 1974); Just Another Way to Say I Love You (20th Century, 1975); Let the Music Play (20th Century, 1976); Is This Whatcha Wont? (20th Century, 1976); Barry White Sings for Someone You Love (20th Century Fox, 1977); The Man (20th Century Fox, 1978); I Love to Sing the Songs I Sing (20th Century Fox, 1979); The Message Is Love (CBS, 1979); Sheet Music (CBS, 1980); Barry & Glodean (CBS, 1981, ar Glodīnu Vaitu); Beware! (CBS, 1981); Change (CBS, 1982); Dedicated (CBS, 1983); The Right Night & Barry White (A&M/Polygram, 1987); The Man Is Back! (A&M/Polygram, 1989); Put Me in Your Mix (A&M/Polygram, 1991); The Icon Is Love (A&M/Polygram, 1994); Staying Power (Private Music/BMG, 1999)