Pirmā pasaules kara laikā O. Ranku iesauca dienestā, viņš strādāja avīzes redakcijā Krakovā, kur iepazinās ar topošo sievu Beāti Minceri (Beata Minzer) – vēlāko bērnu psihoanalītiķi. Pēc kara O. Ranks Vīnē kļuva par vienu no pirmajiem laju analītiķiem, proti, psihoanalītiķi neārstu; tādu aizstāvēšanai Z. Freids bija spiests iejaukties ar rakstu “Laju analīzes jautājums” (Die Frage der Laienanalyse, 1926). O. Ranks vadīja (1919–1924) Starptautisko psihoanalītisko izdevniecību (Internationaler Psychoanalytischer Verlag) un bija iekļauts psihoanalītisko kustību organizējošajā Slepenajā komitejā (Geheimes Komitee). Grāmatas formā viņš pārpublicēja klasisko psihoanalītisko interpretāciju “Dubultnieks” (Der Doppelgänger, 1925) un “Dona Žuana veidols” (Die Don Juan-Gestalt, 1924). 1924. gadā O. Ranks devās uz ASV, kur tika godināts Ņujorkas psihoanalītiķu apvienībā (New York Psychoanalytic Society), taču šis gads arī iezīmēja pagriezienu viņa dzīvē. Tas saistīts ar divām publikācijām – “Dzimšanas trauma” (Das Trauma der Geburt) un kopā ar psihoanalītiķi Šāndoru Ferenci (Sándor Ferenczi) sarakstītā grāmata “Psihoanalīzes attīstības mērķi” (Entwicklungsziele der Psychoanalyse).
Darba “Dzimšanas trauma” manuskriptu O. Ranks uzdāvināja Z. Freidam dzimšanas dienā, taču publikācija reaktivēja psihoanalītiķu savstarpējās psihopatoloģiskās attiecības, kas noslēdzās ar viņa izstumšanu no Vīnes analītiķu vides. Darba pamatideja – piedzimšana kā fundamentāla trauma, kuru pārdzīvo un tiecas pārvarēt ar neapzinātu atgriešanos mātes miesās. Līdztekus līdzīgas idejas par mātes un bērna nošķiršanās bailēm, ambivalentajām attiecībām izstrādāja britu psihoanalītiķi: Melānija Kleina (Melanie Klein), Donalds Vinnikots (Donald Woods Winnicott), Džons Boulbijs (Edward John Mostyn Bowlby) u. c. Sadarbībā ar Š. Ferenci tapušajā grāmatā O. Ranks uzsvēra nepieciešamību risināt pacientu aktuālās problēmas, norādīja uz dziedināšanā nozīmīgajām psihoanalītiķa emocijām un iejaukšanās politiku. Konfrontācija noslēdzās ar O. Ranka pārcelšanos uz Parīzi, kur viņš uzsāka aktīvu psihoanalīzes popularizēšanas darbu.
Trijsējumu darbā “Psihoanalīzes tehnika” (Technik der Psychoanalyse, 1926–1931) O. Ranks iestājās par psihoanalītiskās dziedināšanas termiņa noteikšanu, afektīvas (ne tikai verbālas) atslogošanas pieļaušanu, pārnesumu kā reminiscenci par saistību ar māti, nošķiršanās mijattiecībām u. tml. Grāmata “Patiesība un īstenība” (Wahrheit und Wirklichkeit, 1929) nereti tiek uzskatīta par neopsihoanalīzes filozofisko aizsākumu, kuras centrā ir radoša individualitāte, gribas un apziņas attīstīšana. Radošā cilvēka paraugu O. Ranks saskatīja māksliniekā, viņa gribā un mākslā izstrādāt savu pašbūšanu. O. Ranks uzsāka ģenētiskās dzīļu psiholoģijas izstrādi, kurā dominē saprašana, sadarbība, atklātums un patiesība. Parīzē psihoanalītisko dziedināšanu pie O. Ranka atsāka rakstniece Anaisa Nina (Angela Anaïs Juana Antolina Rosa Edelmira Nin y Culmell), kura vēlāk kļuva par viņa līdzstrādnieci, bet savstarpējās attiecības fiksēja savās dienasgrāmatās. 1935. gadā O. Ranks pārcēlās uz ASV, kur izvērsa savu psihoanalītisko praksi, veicināja sociālo darbinieku skolas izveidi Pensilvānijas Universitātē (University of Pennsylvania) un docēja Ebreju sociālā darba skolā (Graduate School of Jewish Social Work). 1939. gadā O. Ranks izšķīrās ar sievu un apprecējas ar Estellu Bueli (Estelle Buel), taču dažus mēnešus vēlāk sepses rezultātā nomira.

Priekšplānā no kreisās: Zigmunds Freids, Šāndors Ferenci (Sándor Ferenczi), Hanss Zahss, aizmugurē no kreisās: Oto Ranks, Karls Abrahams (Karl Abraham), Makss Eitingons (Max Eitingon) un Ernsts Džonss (Ernest Jones). 1922. gads.
Avots: Apic/Getty Images, 89858134.