O. Ranks aizsāka mītu psihoanalītisko izpēti. Mīti tiek traktēti kā fantāzijas produkts, kura rašanos ietekmē dvēseles neapzinātie spēki. Mīti ir sava veida tautas sapņi, kuros figurē sapņa darba mehānismi: pārvirze, kondensācija, simbolizācija un sekundārā apstrāde. Mīti O. Ranka skatījumā var būt vēlmju piepildījums. Viņa ieskatā mīti ir garīgs kopdarbs, kas salīdzināms ar nomoda sapni. O. Ranks norādīja, ka gandrīz visu tautu varoņmītos ir konstanti motīvi: grūta piedzimšana, došanās svešumā, smagi pārbaudījumi, neatlaidīga cīņa par mērķa sasniegšanu un tamlīdzīgi. Bērnībā un jaunībā cilvēki (īpaši neirotiķi un psihotiķi) arī individuāli sadomā šādus varoņromānus. O. Ranks apkopoja milzīgu materiālu par incestuālo problemātiku un skaidroja, ka ikviens iziet caur incestuālo fāzi, kas iedvesmo dzejniekus un rakstniekus, jo bezapziņa ir bezlaicīga.
Psihoanalīze O. Ranka skatījumā ir ģenētiska un skaidro dvēseles izpausmes, atvedinot tās no pirmsākumiem. Pacienta atrašanās psihoanalītiskajā kūrē ir skaidrojama kā drošā uzturēšanās mātes miesās, bet dziedināšanas beigas ir salīdzināmas ar piedzimšanas aktu. Apkopojot terapeitisko pieredzi, O. Ranks secināja, ka neirotiķi nav realizējuši nošķiršanos no mātes, bet terapijas mērķis ir akceptēt jaunās piedzimšanas sāpes un pieņemt sevis izaugsmi. Tādējādi dzimšana un atdzimšana ir cilvēka eksistences pirmtēmas. Dzimšana ir akts (trauma vai pārdzīvojums), kas atveidojas visā cilvēka dzīvē. Analoģiski konceptam “peņa skaudība” O. Ranks izveidoja nojēgumu “dzemdēšanas skaudība”. Vīrietis vēlas dzemdēt kā sieviete, sublimācijas procesā šīs alkas iemiesojas radītājā (māksliniekā), kas pēc inkubācijas perioda laiž pasaulē savu darinājumu.
Dziedināšanas procesā, O. Ranka ieskatā, svarīga loma ir psihoanalītiķa emocijām, iejaukšanās politikai un mātes lomas izspēlēšanai. Viņš uzskatīja, ka psihoanalītiskajā dziedināšanā ir pieļaujams ne tikai verbāls, bet arī afektīvs atslogojums, un, lai reaktivētu un pārstrādātu dzimšanas traumu, dziedināšanā nepieciešams noteikt striktus termiņus. Dominējošā tēma O. Ranka terapijā ir saistīšanās un nošķiršanās mijattiecības, divu gribu sadursme un cīņa. Neirotiķis viņa ieskatā ir neveiksmīgs mākslinieks, kuram jāpalīdz atbrīvot radošos spēkus pašbūšanas veidošanai. Laika gaitā O. Ranks aizvien vairāk uzsvēra, ka psihoanalīzē svarīgāka ir nevis analīzes tehnika, bet saprašanas māksla. Analītiķa un analizanda attiecības O. Ranka ieskatā ir Es un Tu attiecības, kuras jāveido uz atklātuma, patiesības un sadarbības pamatiem. Dzīves nogalē O. Ranks veidoja personālu ģenētisko dzīļu psiholoģiju, kas iezīmēta grāmatā “Ārpus psiholoģijas” (Beyond Psychology, 1941).