P. Kundziņa agrīno glezniecību no 1913. līdz 1920. gadam caurstrāvo simbolismam raksturīga vides, mistikas un pārvērtību tēma. Viņš nav ierobežojis sevi un savu fantāziju, tēlojot grūti atšifrējamus simboliskus sižetus. No 20. gs. 20. gadu sākuma P. Kundziņš gleznoja klasiskā reālisma stilā ar vizuāli skaidru redzējumu tikai viņam raksturīgā izteiksmē. Viņa darbi rūpīgi veidoti, izmantojot tradicionālās eļļas tehnikas, kas ļauj atklāt smalkas krāsas tonālās nianses un radīt dziļu emocionālu telpu. P. Kundziņš galvenokārt pazīstams kā ainavists. Šo gleznu kompozīcijā galvenā vieta ir debesīm ar fantastiski lieliem debesu mākoņu klajumiem, zemei ir atstāta pavisam niecīga vieta. Gleznās ir attēloti saules apspīdēti viegli un balti vasaras mākoņi un rudens pelēkie, kā arī daudzveidīgi zilie mākoņi un negaisa mākoņi. Kā mākoņu gleznotājs P. Kundziņš arī galvenokārt zināms plašākam mākslas cienītāju lokam – viņu dēvēja par “mākoņu Kundziņu”. Gleznu sižetos emocionāli simpātiskākā un tuvākā māksliniekam bija Vidzemes daba, gleznaini pakalni, ezeri, zilgmojošas mežu zilās tāles, vakara saules rotaļa ar mākoņiem, lauku sētas ar ēkām un zemei pieplakušām vecajām rijām un lieli laukakmeņi. Darbu pamatā ir liela iekšējā enerģija, jo ainavu glezniecībai viņa daiļradē bija teju kulta statuss. Mākslinieka daiļradei īpaši raksturīga ir glezna “Cūkgans” (1928, Latvijas Nacionālais mākslas muzejs): necils sižets ar mazo ganiņu, kurš uz akmens stāv klajā laukā cūku bara vidū un raugās krāšņos rudenīgo mākoņu vālos.
Mākslinieka daudz strādājis arī grāmatu grafikā un lietišķā grafikā. P. Kundziņš zīmējis dažādu grāmatu un kalendāru vākus, vinjetes, ielūgumu kartes, firmas zīmes un emblēmas. Viņš bija arī karikatūrists un šaržu meistars.
Sākot ar Otro latviešu mākslinieku izstādi Rīgā 1912./1913. gadu mijā P. Kundziņš ir piedalījies gandrīz piecdesmit grupu izstādēs.