K. Kobeins ar reti sastopamu emocionālu tiešumu un reālismu izteicis savas paaudzes pasaules izjūtu.
Bērnībā smagi pārdzīvoja vecāku šķiršanos – nespēdams iejusties ne tēva, ne mātes jaunajā ģimenē, iemantoja nepārejošu neiederības sajūtu, kas izpaudās sociālā pašizolācijā, ļāva identificēties ar margināliem sabiedrības slāņiem un bieži noteica dziesmu tematiku. Aizrāvās ar zīmēšanu, bet, kad 14. dzimšanas dienā saņēma lietotu ģitāru, par galveno pašizpausmes veidu kļuva mūzika. Sākotnējās muzikālās intereses bija eklektiskas – The Beatles, kā arī 20. gs. 70. gadu pusaudžu popmūzikas, glamroka, hārdroka, smagā metāla un pankroka mūziķi Bay City Rollers; The Knack; Led Zeppelin; Black Sabbath; Aerosmith; Queen; Boston; Nīls Jangs (Neil Young); The Velvet Underground; The Stooges; The Sex Pistols un citi. Vēlāk pārsvarā aizrāvās ar pankmūzikas un hārdkora grupām The Melvins; The Vaselines; Meat Puppets; Wipers; Butthole Surfers; Black Flag, arī plašāk pazīstamiem alternatīvā roka mūziķiem – Pixies; Sonic Youth; R.E.M. un agrīnās folkmūzikas klasiķi Ledbeliju (Lead Belly). Nereti šo mākslinieku ietekme saklausāma arī paša K. Kobeina jaunradē.