Hārdbops un Blue Note zelta periods. No 1955. līdz 1965. gadam Blue Note darbības nozīmīgākais periods sākās 50. gadu vidū un turpinājās līdz 60. gadu 2. pusei – džeza evolūcijā šis laiks pirmkārt saistīts ar hārdbopa mūziķu centieniem bībopu apvienot ar ritmblūzu, gospeli, soulu un Latīņamerikas mūziku. Savukārt ap A. Laienu tolaik pulcējās jaunās paaudzes džezmeņu kodols – mūziķi, kuri rūpīgi sekoja kolēģu darbībai un, arī nebūdami formālu sastāvu dalībnieki, piedalījās cits cita ieskaņojumos, ļaujot rasties savdabīgam, ar Blue Note asociētam skanējumam. Tā izveidē lieli nopelni bija arī ierakstu inženierim Rudijam Ven Gelderam (Rudy Van Gelder) – vairums sesiju šajā laikā notika viņa vecāku mājā iekārtotā studijā, kas izcēlās ar specifiskām akustiskām īpašībām. Kompānijas un mūziķu starpā pastāvēja abpusēja lojalitāte, bet tās izdevumiem bija īpaši kvalitatīvu un labskanīgu skaņuplašu reputācija, kā arī elegants, stilistiski izturēts vizuālais noformējums ar F. Volfa fotogrāfijām (kopš 50. gadu vidus Blue Note grafiskā dizaina mākslinieks bija Rīds Mailzs, Reid Miles, kurš noformējis vairāk nekā 500 albumu).
Starp pirmajiem spilgtajiem hārdbopa paraugiem bieži minēti pianista Horasa Silvera (Horace Silver) un The Jazz Messengers 1954. un 1955. gadā veiktie ieskaņojumi (dzirdami albumā Horace Silver and the Jazz Messengers), kuros jauna līmeņa muzikālā izsmalcinātība apvienojusies ar rotaļīgu vieglumu un plašam klausītāju lokam uztveramu pievilcību. 1956. gadā H. Silvera skaņdarbs The Preacher kļuva par pirmo Blue Note ierakstu, kas guva lielu atsaucību ārpus džeza publikas.

Pianists Horass Silvers (otrais no labās) saņem apbalvojumu no Blue Note Records, viņam līdzās (trešais no labās) – Alfrēds Laiens. 28.10.1959.
Fotogrāfs Bob Parent. Avots: Archive Photos/Getty Images, 175970774.
Panākumus baudīja arī elektroērģelnieks Džimijs Smits (Jimmy Smith), kura albumi The Champ; The Incredible Jimmy Smith at the Organ (abi 1956. gadā); The Sermon! un Home Cookin’ (abi 1959. gadā) būtiski vitalizēja Blue Note darbību. Savukārt Dž. Smita spēlētās ērģeles Hammond turpmāk kļuva par džezā plaši izmantotu instrumentu.
Saksofonists Džons Koltreins (John Coltrane) kā ansambļa vadītājs Blue Note apgādā ieskaņoja tikai vienu albumu Blue Train (1958), taču tas kļuva par viņa pirmo meistardarbu un vienu no slavenākiem hārdbopa ierakstiem. Tolaik Dž. Koltreins muzicēja T. Monka kvartetā, bet albuma sesijām sapulcēja ievērojami jaunāku mūziķu sastāvu: pianistu Keniju Drū (Kenny Drew); kontrabasistu Polu Čeimbersu (Paul Chambers), bundzinieku Filiju Džo Džounsu (Philly Joe Jones), kā arī trompetistu Lī Morganu (Lee Morgan) un trombonistu Kērtisu Fulleru (Curtis Fuller) – abi pēdējie muzicēja grupā Jazz Messengers. Dažu nākamo gadu laikā visi kļuva par džeza izcilībām, savukārt Dž. Koltreins nereti vērtēts kā viens 20. gs. nozīmīgākiem mūziķiem.
Kanonisks darbs, kas bieži minēts aptaujās par ievērojamākiem džeza ierakstiem, ir arī saksofonista Kenenbola Aderlija (Cannonball Adderley) albums Somethin’ Else (1958), kura ieskaņošanā piedalījās arī M. Deiviss un Ā. Bleikijs.
60. gadu sākumā nozīmīgs Blue Note atklājums bija pianists H. Henkoks. Viņa debijas albuma Taking Off (1962) kompozīcija Watermelon Man kļuva par džeza standartu un karjeras turpinājumā H. Henkoks darbojās gan M. Deivisa kvintetā, gan arī pats ieskaņoja daudzus albumus, kas ieturēti postbopa, džezroka, elektrodžeza, fanka u. c. stilistikās.
Vēl viens mūziķis, kurš vispirms guva atzinību kā Ā. Bleikija Jazz Messengers dalībnieks, bet pēc tam muzicēja M. Deivisa kvintetā un ierakstīja virkni klasisku albumu kā dažādu sastāvu vadītājs, bija saksofonists V. Šorters.
60. gadu 1. pusē, džeza popularitātei mazinoties, Blue Note piedzīvoja krīzi un bija tuvu bankrotam. Šajā situācijā negaidītu ievērību guva L. Morgana albuma The Sidewinder (1964) titulkompozīcija – enerģisks ritmblūzā balstīts deju skaņdarbs, ko trompetists sacerēja pēc narkotiku atkarības izraisītas radošas pauzes. The Sidewinder singla panākumi albumam ļāva ierindoties Billboard popmūzikas tabulas 25. vietā – tas bija Blue Note vēsturē vēl nepiedzīvots rezultāts. Savukārt 1965. gadā līdzīgu atzinību izpelnījās H. Silvera skaņdarbs Song for My Father ar hārdbopa kontekstā integrētām bosanovas ietekmēm.
Šie sasniegumi būtiski izmainīja Blue Note radošo stratēģiju. Reaģējot uz L. Morgana un H. Silvera komercpanākumiem, kompānija arī citus mūziķus mudināja meklēt plašākai publikai saprotamus radošus risinājumus, kas ļautu pilnvērtīgi konkurēt mūzikas tirgū, kur dominēja roka un popmūzikas ieraksti. No otras puses tā arvien izteiktāk pievērsās elitāram avangarda un frīdžeza repertuāram, finansiāli ienesīgo ierakstu peļņu novirzot tādu mūziķu kā Endrū Hils (Andrew Hill), Sesils Teilors (Cecil Taylor), Ēriks Dolfijs (Eric Dolphy), Ornets Kolmens (Ornette Coleman) un Dons Čerijs (Don Cherry) darbu izdošanai.
Starp Blue Note ierakstu māksliniekiem šajā laikā bija arī Sonijs Rolinss (Sonny Rollins), Klifords Brauns (Clifford Brown), Sonijs Klārks (Sonny Clark), Deksters Gordons (Dexter Gordon), Henks Moblijs (Hank Mobley), Džekijs Maklīns (Jackie McLean), Grānts Grīns (Grant Green), Kenijs Barels (Kenny Burrell), Makojs Tainers (McCoy Tyner), Džo Hendersons (Joe Henderson), Fredijs Habards (Freddie Hubbard), Donalds Bērds (Donald Byrd), Bobijs Hačersens (Bobby Hutcherson) u. c. ievērojami mūziķi.
Blue Note Records. 20 ievērojami ieraksti.
Sastādījis Klāss Vāvere.