Politiķu vai politisko kandidātu mērķis, izplatot savus vēstījumus, ir panākt politisko ietekmi, tapt ievēlētam vai veicināt sabiedrības atbalstu noteiktām politiskām iniciatīvām. Politiskie vēstījumi var būt runas, preses relīzes, sociālo tīklošanās vietņu ieraksti, politiskās iniciatīvas un tamlīdzīgi. Tāpat kā produktu mārketingam, arī politiskajam mārketingam jāspēj paredzēt auditorijas gaidas, radot inovatīvākos produktus un pakalpojumus. Pretēji klasiskajam mārketingam, politiskā mārketinga galvenais mērķis nav veicināt peļņu, bet panākt nepieciešamo atbalstu politiķiem vai politiskajām iniciatīvām. Lai to sasniegtu, ir jāveicina politiķu redzamība, jāpiedāvā mērķa grupām pievilcīgs publiskais tēls un piemēroti vēstījumi. Viena no zināmākajām teorijām, kas palīdz skaidrot politiskās reklāmas un politiķu runas, ir politisko kampaņu diskursa funkcionālā teorija (Functional theory of political campaign discourse). Saskaņā ar šo teoriju kampaņas vēstījumi ir “funkcionāli” tad, ja tie pārliecina balsotāju par to, ka kandidāts ir labāks par citiem kandidātiem. Viljams Benuā (William Lyon Benoit) norāda, ka kampaņu vēstījumiem ir trīs funkcijas: akcentēt pozitīvos iemeslus, kāpēc vēlētājiem vajadzētu atbalstīt kādu politiķi vai politisko spēku; mazināt vēlētāju atbalstu citam kandidātam, norādot uz tā kļūdām vai trūkumiem; atspēkot pretinieku uzbrukumus.