Agrīnajā periodā grupas dziesmu tematika bieži bija saistīta ar jaunu cilvēku pieaugšanas un pašizziņas procesiem un to noteiktu personisku introspekciju, arī sociālu neiederību un pašnoliegumu, taču līdz ar OK Computer repertuārā sāk dominēt abstraktāki dziesmu teksti ar izteiktāku sabiedrisku ievirzi. Jauno dziesmu tematika skar nāvi un vientulību, politikas procesus un to korumpētību, globalizāciju, lielo korporāciju starptautiskās ietekmes nostiprināšanos un tās sekas, t. sk. antikapitālisma tendences. Šīs pārmaiņas grupas interešu lokā liela mērā noteica pieaugošā koncertdarbības intensitāte, kas bija saistīta ar ilgstošu atrautību no mājām un ierastās vides, regulāriem pārlidojumiem starp valstīm un kontinentiem, kā arī komunikācija ar dažādu valstu plašsaziņas līdzekļiem.
Kaut arī LP tapšanas laikā interneta un sociālo mediju loma sabiedrības ikdienā vēl bija ievērojami mazāka nekā nākamajās desmitgadēs, viena no tā caurviju tēmām ir tehnoloģiju, īpaši datorizācijas strauji augošā sociālā dominance (kompozīciju Fitter Happy ierunājusi Apple operētājsistēmas macOS tekstu rediģēšanas datorprogramma SimpleText), un tās veicināta līdzcilvēku atsvešinātība, psiholoģiskas un sensoras pārslodzes, eksistenciāla nedrošība un aizraušanās ar dažādām t. s. pašpilnveides teorijām un praksēm. Grupas vokālists un tekstu autors Toms Jorks (Thom Yorke) gan uzsvēris ka albums nav par datoriem un tehnoloģijām, bet drīzāk uztverams kā refleksija par “digitālo laikmetu” un “troksni, kas pēc pusotra ceļā aizvadīta gada skan manā galvā.”
LP nosaukuma frāze ir aizgūta no angļu rakstnieka Daglasa Adamsa (Douglas Adams) komiskas zinātniskās fantastikas raidlugas “Galaktikas ceļvedis stopētājiem” (The Hitchiker’s Guide to the Galaxy, 1978, vēlāk pārstrādāta arī romānā) epizodes, kurā galaktikas prezidents krīzes situācijā uzrunā datoru. Šajā literārajā darbā aprakstīts arī depresijas mākts robots, dēvēts par Paranoido Androīdu – viņa vārdā nosaukta iepriekš minētā Radiohead kompozīcija, kas kļuva par albuma pirmo singlu.