“Ifigenija Tauridā” ir 18. gs. 80. gados tapusi vācu rakstnieka Johana Volfganga fon Gētes luga, kuras sižeta pamatā ir sengrieķu mitoloģija un antīko autoru darbi. Darbs uzrakstīts posmā, kad rakstnieks sava Itālijas ceļojuma laikā bija aktīvi pievērsies antīkās literatūras un kultūras studijām. Plašas pirmavotu studijas ir arī lugas “Ifigenija Tauridā” pamatā. Grieķu mitoloģijā Ifigenija pieder dzimtai, kuras pirmsākumi ir saistīti ar titānu Tantalu (Τάνταλος), kurš tika sodīts par sacelšanos pret dieviem, un traģiska ir arī viņa dzimtas tālākā vēsture, ko iemieso Tantala dēls Pelops (Πέλοψ) un tā pēcnācēji. Pelopa dēli Tiests (Θυέστης) un Atrejs (Ἀτρεύς) nogalināja viņa agrākajā laulībā dzimušo dēlu, un, kad Pelops šo varas darbu pārmeta savai sievai Hipodomijai (Ἱπποδάμεια), viņa beidza savu dzīvi pašnāvībā. Atreja dēls bija Ifigenijas tēvs Agamemnons (Ἀγαμέμνων), kurš saskaņā ar mītu upurēja savu meitu Ifigeniju, lai nodrošinātu ceļavēju, kas grieķiem bija nepieciešams, lai uzsāktu Trojas karu. Atriebjoties par šo rīcību, pēc Agamemnona atgriešanās no kara viņa sieva un Ifigenijas māte Klitaimnestra (Κλυταιμνήστρα) nogalināja viņu ar sava mīļākā Egista (Αἴγισθος) palīdzību. Kad par to uzzināja Agamemnona dēls Orests (Ὀρέστης), viņš, sekojot māsas Elektras (Ἠλέκτρα) mudinājumam, atriebās un nonāvēja gan Egistu, gan savu māti Klitaimnestru. Par šo pēdējo nodarījumu Orestam tika uzsūtītas atriebes dievietes erīnijas, kuras viņu pastāvīgi vajāja. Notikumi, kas saistīti ar Agamemnona, Klitaimnestras, Ifigenijas, Oresta un Elektras likteņiem, daudzkārt interpretēti rakstniecībā un mākslā, jau sākot no antīkā laikmeta. Viens no pirmajiem nozīmīgākajiem literārajiem darbiem, kas saglabājies, ir Aishila (Αἰσχύλος) triloģija “Orestija” (Ὀρέστεια, 458. gadā p. m. ē.), kurā ietilpst lugas “Agamemnons” (Ἀγαμέμνων), “Ziedotājas” (Χοηφόροι) un “Labvēlīgās” (Εὐμενίδες). Sofokls (Σοφοκλῆς) traģēdiju “Elektra” (Ἠλέκτρα, ap 419.–415. gadu p. m. ē.) sarakstīja ap to pašu laiku, kad tika uzvesta arī Eurīpida traģēdija “Elektra” (Ἠλέκτρα, ap 418. gadu p. m. ē.). Eurīpids ir arī traģēdijas “Orests” (Ὀρέστης, 408. gadā p. m. ē.) autors, savukārt Ifigenijas liktenim viņš pievērsās divās traģēdijās, proti, “Ifigenija Aulīdā” (Ἰφιγένεια ἐν Αὐλίδι, ap 406. gadu p. m. ē.) un “Ifigenija tauru zemē” (Ἰφιγένεια ἐν Ταύροις, ap 414. gadu p. m. ē.). Pirmajā no tām aprakstīts brīnumainais notikums, kad, iejaucoties dievietei Artemīdai (Ἄρτεμις), meitenes vietā tika upurēta stirna, un pati Ifigenija nonāca Artemīdas templī tauru zemē. Savukārt Eurīpida darbā “Ifigenija tauru zemē” tiek aprakstīti vēlākie notikumi, kad ar sava brāļa palīdzību Ifigenija atkal varēja atgriezties dzimtajā Grieķijā. Šīs Eurīpida lugas sižetam lielā mērā sekoja J. V. fon Gēte lugā “Ifigenija Tauridā”, konfliktu risinājumu saistot ar 18. gs. uzskatiem.