60. gadu nogalē, noslēdzot neilgu psihedēliskā roka periodu, Rolling Stones atgriezās pie savas mūzikas izteikti amerikāniskajām saknēm – blūza, ritmblūza, soula, kantrī un gospeļmūzikas. Taču, starplaikā bieži strādājot ASV, grupa šo mūziku bija iepazinusi daudz labāk nekā darbības sākumā, un nu tās tradīcijas savā jaunradē spēja adaptēt ievērojami kompetentāk. To apliecina jau trīs pirmās, Maslšolzā ieskaņotās dziesmas. Brown Sugar ir enerģiskā, t. s. Stax stilistikai radniecīga ģitāras un pūšaminstrumentu (saksofons un trompete) rifā balstīta blūzroka dziesma ar izteikti kontroversālu tekstu par vergu tirdzniecību, melno sieviešu seksualitāti, seksuālu varmācību un narkotikām. Kaut arī teksts bieži kritizēts par jutīgu tēmu vulgarizēšanu, Brown Sugar, kuras publiskais pirmatskaņojums notika Altamontas festivālā (Kalifornijas pavalstī, ASV) dažas minūtes pēc publikā notikušas slepkavības, turpmāk ierindojusies starp Rolling Stones vispopulārākajām dziesmām; 2021. gadā grupa paziņoja, ka koncertrepertuārā to vairs neiekļaus. Savukārt kantrīroka skaņdarbs Wild Horses ir viena no tās slavenākām romantiskajām balādēm, ko M. Džegers dzied ar neraksturīgi trauslu un niansētu jutīgumu. Atšķirībā no Brown Sugar, kuras sacerēšana galvenokārt bija M. Džegera nopelns, Wild Horses tapšanā ievērojamu ieguldījumu sniedzis ģitārists Kīts Ričardss (Keith Richards), kurš šajā laikā sava drauga Grema Pārsonsa (Gram Parsons) ietekmē aizrāvās ar kantrīmūziku. G. Pārsonsa grupa The Flying Burrito Brothers arī bija dziesmas pirmā izpildītāja un to izdeva gadu pirms Rolling Stones. Trešais Maslšolzā ierakstītais skaņdarbs ir sens gospelis You Gotta Move, kura pirmie ieskaņojumi tapuši 20. gs. 40. gados. Rolling Stones versija izceļas ar izteiksmīgu M. Teilora elektriskās slaidģitāras spēli un M. Džegera dziedājumu ASV Dienvidu dialektā, bet tās prototips ir Freda Makdavela (Fred McDowell) 60. gados ieskaņota dziesmas blūza versija.
Arī vairums pārējo LP dziesmu demonstrē nevainojamu M. Teilora iekļaušanos grupā (daudzi cienītāji tieši šo sastāva modeli, kas pastāvēja 1969.–1974. gadā, uzskata par pārliecinošāko Rolling Stones vēsturē) un savstarpēji papildinošo saspēli ar K. Ričardsu. Visuzskatāmāk grupas iekšējā sinerģija atklājas dziesmā Can’t You Hear Me Knocking – agresīvā blūzokroka skaņdarbā ar netipiski izvērstu instrumentālu noslēguma daļu, kurā saklausāma līdzība ar grupas Santana latīņu roka džemiem; līdzās M. Teilora ģitārspēles dominancei nozīmīga loma tajā ir arī grupas pastāvīgo viesmūziķu – elektroērģelnieka Billija Prestona (Billy Preston) un saksofonista Bobija Kīsa (Bobby Keys) – sniegumam.
Sticky Fingers ir viens no kvalitātes ziņā viendabīgākajiem Rolling Stones albumiem, kurā ik skaņdarbam piemīt aizraujoša forma un emocionāli pirmreizīgs izpildījums, taču tā slavenākie skaņdarbi līdzās Brown Sugar un Wild Horses ir vēlāk daudzu mūziķu (Taunzs Van Zants, Townes Van Zandt; Stīvs Ērls, Steve Earle; Cowboy Junkies; Villijs Nelsons, Willie Nelson, u. c.) interpretētā kantrī dziesma Dead Flowers un blūzroka kompozīcija Sister Morphine, kuras teksta autore un pirmā izpildītāja bija Marianna Feitfula (Marianne Faithfull). M. Feitfula to jau 1969. gadā izdeva singlā, taču dziesmas teksts, kurā sāpēs mirstošs pacients lūdz medmāsai morfija injekciju, 60. gadu morālajā klimatā un dzimumu sociālo lomu stereotipu kontekstā izrādījās pārāk skandalozs sievietes izpildījumam, tādēļ ierakstu kompānija Decca to pēc dažām dienām atsauca no pārdošanas. Rolling Stones versija ir emocionāli iespaidīga psihodrāma ar teicamas aktierdotības apliecinošu M. Džegera dziedājumu, ko efektīgi papildina vēl viena viesmūziķa – Raja Kūdera, Ry Cooder – slaidģitāras spēle.
Albumam kopumā piemīt Rolling Stones neraksturīgi lēns temps un rezignēta noskaņa, tā tematikā dominē sekss, narkotikas un eksistenciāls nogurums – gan muzikālā specifika, gan tematiskā ievirze bieži skaidrota ar grupas dalībnieku dzīvesveidu un Altamontas festivāla traģisko notikumu psiholoģisku ietekmi, kā arī laikmeta sociālpolitiskās realitātes (Vjetnamas kara krīze un rasu spriedze ASV, studentu nemieri ASV, Latīņamerikā un Rietumeiropā, narkotiku izplatība) noteiktām sabiedrības noskaņojuma izmaiņām.
The Rolling Stones – Sticky Fingers.