Anglofonajā pasaulē V. Reihs tiek skatīts kā neopsihoanalīzes jeb neofreidisma (angļu neo-Freudianism) pārstāvis, kaut gan viņš pats norobežojās no neoanalītiķiem. Precīzākam raksturojumam tiek izmantots apzīmējums “freidomarksisms” (vācu Freudomarxismus), lai norādītu uz psihoanalīzes un marksisma savienošanas mēģinājumiem.
Psihoanalīzes ietvarā nozīmīgi ir V. Reiha pētījumi par dažādām atvairīšanas formām, raksturbruņām un to terapeitisko (kā psihisko, tā fizisko) pārvarēšanu. Psihoanalītisko dziņu teorijas izstrādi V. Reihs saistīja ar praktisko sociālpolitisko darbību; par viņa nopelnu tiek uzskatīta seksuālo konsultāciju institūcijas iedibināšana trūcīgiem un neizglītotiem iedzīvotājiem. V. Reiha seksuālās apgaismības idejas ir iestrādātas mūsdienu seksuālpedagoģijā. Izstrādājot psihoanalīzi nevis kā klīnisku, bet sociālu mācību, V. Reihs veica pētījumus politiskajā socioloģijā un atsedza fašismu kā masu fenomenu un psiholoģiju.
V. Reiha orgonomiskā perioda idejas mūsdienu zinātnē netiek akceptētas, kaut arī nereti tajās tiek gūtas ierosmes “vēža slimību” izpētē un apjēgsmē. Pēdējā laikā V. Reiha psihoanalītiskie darbi tiek pārpublicēti, atmetot to vēlākās orgonomiskās pārinterpretācijas.