Interpretācijas un to attīstība laika gaitā Justīns Moceklis (Ἰουστῖνος ὁ Μάρτυς, 2. gs. m. ē.) ticēja, ka netaisnie un ļaunie nonāk vietā, kurā viņi gaidīs tiesas laiku. Jānis Zeltamute (Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, 4. gs.) elli tēloja kā “neizdzēšamas” uguns un moku vietu. Pētera apokalipse (Ἀποκάλυψις τοῦ Πέτρου, 2. gs.) spilgti tēlo elli, kurā grēciniekus moka atkarībā no viņu nodarītā. Visiem ir tumšas drēbes. Vieni tiek pakārti aiz mēlēm, citi vārās ezerā ar degošiem mēsliem. Virs tiem ir aiz matiem pakārtas sievietes. Slepkavas ir novietoti šaurā vietā kopā ar rāpuļiem. Citus nemitīgi grūž no augstas kraujas, vēl citus atkārtoti pakar.
Daļa Austrumu kristiešu uzskatīja, ka debesis un elle ir atšķirīgas Dieva klātbūtnes pieredzes. Piemēram, 7. gs. sīriešu kristietis Īzaks Sīrietis (Ἰσαὰκ Σῦρος) vienā no homilijām rakstīja: “Es arī apgalvoju, ka tos, kuri tiek sodīti ellē, plosa mīlestība. Kas gan ir tik rūgts un kaislīgs kā mīlestības mokas? Būtu nepareizi, ja cilvēks domātu, ka grēciniekiem ellē tiek atņemta Dieva mīlestība... tā moka grēciniekus. Tāpēc es saku, ka elles mokas ir rūgta nožēla.” Līdzīgi mūsdienās uzskata pareizticīgo teologs, Fordemas Universitātes (Fordham University, Amerikas Savienotās Valstis, ASV) pareizticīgās teoloģijas un kultūras profesors Aristotelis Papanikolau (Aristotle Papanikolaou).
Bieži tiek pieņemts, ka Origens (Ὠριγένης, 2., 3. gs.) bija universālists, kurš domāja, ka visi cilvēki galu galā sasniegs pestīšanu pēc tam, kad tiks attīrīti no saviem grēkiem “dievišķajā ugunī”. Origena alegoriskajā interpretācijā tā nebija burtiska uguns, bet drīzāk iekšējas ciešanas, apzinoties savus grēkus. Origens gan šo mācību piesardzīgi pasniedza kā pieņēmumu, nevis kā drošticamu apgalvojumu.
Agrīnajā kristietībā izveidojās mācība par to, ka Jēzus pēc savas nāves sludināja ellē. Tās piekritēji to pamatoja ar Jaunās Derības tekstiem (piemēram, “...nogājis un arī sludinājis gariem cietumā”, 1. Pētera 3:19). Atsauce uz to iekļauta Apustuļu un Atanāsija ticības apliecībās (tā gan nav atrodama Apustuļu ticības apliecības senākajās versijās), un Kristus nokāpšana ellē minēta apokrifajos Pilāta darbos (Πράξεις Πιλάτου, teksts pazīstams arī kā Nikodēma evaņģēlijs). Aleksandrijas Klements (Κλήμης ὁ Ἀλεξανδρεύς, 2. gs.) uzskatīja, ka Jēzus sludinājis ellē, lai tur esošajiem būtu iespēja glābties. Tas aplūkojams saistībā ar refleksijām par to, kāds liktenis pēc nāves piemeklēs tos, kuri savas dzīves laikā nekad nav saskārušies ar kristietību. Nebūtu taisnīgi, ja šie cilvēki tiktu sodīti. Mūsdienās Kristus nokāpšana ellē daudzās konfesijās tiek pieminēta sestdienā pirms Lieldienām. Liturģiskā ziņā īpašs akcents uz to tiek likts pareizticībā.
Viduslaikos katari (reliģisks novirziens, kas uzplauka Dienvideiropā 12.–14. gs.) neticēja ellei tradicionālā izpratnē, bet uzskatīja, ka cilvēku dvēseles ir bezdzimuma gari, kas iesprostoti ļaunā dieva materiālajā valstībā. Viņi domāja, ka šīm dvēselēm lemts reinkarnēties, līdz tās sasniegs pestīšanu caur consolamentum – kristību formu, kas tiek veikta tad, kad nāve ir nenovēršama.
12.–13. gs. nostiprinājās mācība par šķīstītavu (purgatoriju) kā trešo telpu starp paradīzi un elli. Idejas par to gan bija pazīstamas jau agrāk. Katoļu oficiālā mācība šķīstītavu attēlo nevis kā vietu, bet kā dvēseles stāvokli. Florences koncils (1431–1449), runājot par šķīstītavu, nepieminēja tautas reliģiozitātē populārās idejas par šķīstījošo uguni un nodalītu vietu šķīstīšanās procesam. Pareizticīgie un vairums protestantu mācību par šķīstītavu noraida.
Teologs Akvīnas Toms (Tommaso d’Aquino) 13. gs. mācīja, ka ellē esošajiem Dievs nav liedzis savu mīlestību, bet gan ļauj tiem dzīvot šķirti no viņa, jo respektē viņu izvēles brīvību. Romas katoļu Tridentas koncils (1545–1563), atsaucoties uz līdzību par avīm un āžiem (Mateja 25:31–46), elli attēloja kā mūžīga soda vietu. Sākotnēji arī vairums protestantu uzskatīja tāpat. Daudzi reformāti ticēja dubultajai predestinācijai – daļa cilvēku kopš pasaules radīšanas ir lemti mūžīgam sodam. Atmodas kustību sludinātāji 18. un 19. gs. nereti sprediķos elli tēloja, izmantojot iztēli rosinošas metaforas. Tipisks piemērs ir amerikāņu mācītāja Džonatana Edvardsa (Jonathan Edwards) svētruna “Grēcinieki dusmīgā Dieva rokās” (Sinners in the Hands of an Angry God, 1741), kurā elle atainota kā ugunīga bedre. Velni tajā gaida grēciniekus kā “izsalkuši lauvas, kas redz savu laupījumu”. Reaģējot pret šādu burtisku pieeju, daļa garīdznieku un teologu apgaismības ietekmē noraidīja elles moku konceptu, sakot, ka tas ir pretrunā ar Dieva mīlestību un nav loģisks – par ierobežotā laika sprīdī izdarītiem pārkāpumiem cilvēks tiek sodīts ar mūžīgu sodu. Elle tika noraidīta vispār – vai arī tika uzskatīts, ka tā nav mūžīga. Pēc pastarās tiesas ļaunie tiks iznīcināti. Vācu teologs Frīdrihs Šleiermahers (Friedrich Schleiermacher) rakstīja, ka cilvēkiem ir neiespējami pēc nāves dzīvot svētlaimē, zinot, ka citi ir pakļauti mūžīgām mocībām, tāpēc tradicionālā mācība par elli ir noraidāma. 19. gs. mācību par elles mūžīgumu noraidīja arī daļa evaņģelikāļu. Elles mūžīgo pastāvēšanu apšaubīja arī viens no pazīstamākajiem 20. gs. evaņģelikāļu teologiem Džons Stots (John Stott). Septītās dienas adventisti, kuri pieder kristietības novirzienam, kas radies ASV 19. gs. vidū, noraida dvēseles nemirstību un tic, ka pēc nāves cilvēki “dus” (neatrodas apzinātā stāvoklī) un ka ļaunie pēc augšāmcelšanās laiku beigās tiks tiesāti un iznīcināti.
Mūsdienu teoloģijā elle bieži tiek saprasta metaforiski. 20. gs. reformātu teologs Entonijs Hekima (Anthony Hoekema) rakstīja: “Dažādie tēli, ar kuriem tiek attēlots elles sods, nav jāuztver burtiski. Jo, ja tos uztver burtiski, šie tēli ir pretrunā cits ar citu: kā elle var būt tumsa un uguns vienlaikus?” Kristīgā zinātne – 19. gs. veidojies kristietības novirziens – māca, ka elle un debesis ir indivīda prāta stāvokļi. Anglijas baznīcas (anglikāņu) Doktrīnu komisija (The Church of England’s Doctrine Commission) 1995. gadā elli nodēvēja par “pilnīgas neesamības”, nevis mūžīga soda stāvokli.
Jehovas liecinieki uzskata, ka elle apzīmē nevis mūžīgu mocību vietu, bet gan cilvēces kopējo kapu – simbolisku vietu, kur nonāk mirušie. Cilvēki, kas nonāk tajā, atrodas pilnīgas nebūtības stāvoklī. Jehovas liecinieku skatījumā Jēzus līdzībā par bagātnieku un Lācaru nav aprakstīti reāli notikumi. Līdzības ir alegoriski stāsti.
Pēdējo dienu svēto (mormoņu) svēto rakstu kanonā iekļautajā Jēkaba grāmatā (Book of Jacob, Mormona grāmatas, Book of Mormon, daļa) ir teksts, kurā, tāpat kā Jaunajā Derībā, izmantota uguns simbolika – “jums vajadzēs doties prom uguns un sēra jūrā, kuras liesmas ir neizdziestošas un kuras dūmi paceļas augšup mūžīgi mūžos, šī uguns un sēra jūra ir bezgalīgas mocības” (Jēkaba 6:10). Pēdējo dienu svētie vārdu “elle” lieto divās nozīmēs. Viena apzīmē sāpju, vainas apziņas un ciešanu stāvokli, kurā bezdievīgo gari būs pēc nāves. Tas bieži tiek saukts par garu cietumu. Otrs ir mūžīgs elles stāvoklis, kas paredzēts atsevišķiem patiesi ļauniem cilvēkiem. Līdz ar to lielākajai daļai cilvēku elle nebūs mūžīga: pēc galīgā sprieduma vairums cilvēku nonāks zemākas pakāpes svētlaimē.