Kinorežisora profesijas nozīmīgums pieauga vienlaikus ar kino medija un tā valodas attīstību. Par vienu no pirmajiem nozīmīgākajiem amerikāņu režisoriem tiek uzskatīts Edvins S. Porters (Edwin Stanton Porter). 20. gs. sākumā būtisku ieguldījumu kino un kinorežisora profesijas attīstībā deva amerikānis Deivids Vorks Grifits (David Wark Griffith), kurš izstrādāja novatoriskus kino valodas paņēmienus – pilnveidoja vēstījuma principus un montāžas elementus, izmantoja dažāda veida kameras plānus, kā arī pievērsa lielu nozīmi aktierspēlei. Pateicoties D. V. Grifitam, režisora profesionālā kompetence kļuva par noteicošo komponentu filmas veidošanā. Kaut arī režisors ir filmas atslēgas persona, tam jāsadarbojas ar filmas producentu, kurš ir atbildīgs par finansiāliem lēmumiem. Amerikas Savienoto Valstu (ASV) un Eiropas kinematogrāfijās režisora loma un radošās pilnvaras ir atšķirīgas, – ASV kino praksē īpaši būtiska loma ir filmas producentam.
ASV kino ražošanas centrā Holivudā studiju sistēmas periodā (no 20. gs. 20.–50. gadiem) studijas slēdza līgumus ar režisoriem par noteiktu filmu skaita uzņemšanu. Šajā laikā tika likts pamats ASV kino industrijā dominējošai tendencei – režisora darbību strikti kontrolē filmas producents, kurš pārstāv konkrētu studiju – filmas finansētāju – un ir atbildīgs par konkrētā audiovizuālā produkta izveidi. Vēsturiski ASV kino industrijā režisora radošā brīvība un oriģinalitāte tiek ierobežota – režisoram jārespektē noteiktas filmu veidošanas konvencijas – Holivudas klasiskā stila principi un žanru formulas –, kuru mērķis ir veicināt plašai auditorijai pievilcīga audiovizuālā produkta izveidošanu. Piemēram, 30. un 40. gados Holivudas studijas Warners Brothers režisori veidoja vairākas filmas gadā un tika minimāli iesaistīti filmas sagatavošanas un pēcapstrādes posmā. Viņu radošā brīvība bija ļoti ierobežota, viņi parasti netika iesaistīti filmas scenārija izstrādē, kā arī filmas montāžas procesā. Filmas fināla montāžu veica studijas producenta vadībā.
50.–60. gados kinoražošana Holivudā mainījās, beidzās klasiskā studiju sistēma, mainījās to īpašnieki, vairs netika slēgti ilglaicīgi līgumi ar radošo personālu; izmaiņas skāra arī kino produkciju – filmas un arī režisora pozicionējumu. 60. gados tika veidotas mazāka budžeta filmas, kas orientētas jaunākai auditorijai. Daudzi no amerikāņu režisoriem, kuri sāka karjeru šajā laikā, izmantoja arī ietekmes no Eiropas kino un t. s. autorkino. Īpaši spilgti šī tendence izpaudās 20. gs. 60.–70. gadu mijā Jaunās Holivudas (New Hollywood) režisoru – Vudija Allena (Woody Allen), Mārtina Skorsēzes (Martin Scorsese), Artura Penna (Arthur Penn), Frānsisa Forda Kopolas (Francis Ford Coppola), Roberta Oltmena (Robert Altman), Maika Nikolsa (Mike Nichols), Romāna Polaņska (Roman Polanski), Džordža Lūkasa (George Walton Lucas) un citu darbos. Jaunās Holivudas režisori bija pamatīgāk iesaistīti visos filmas tapšanas posmos – scenārija izveidē, aktieru atlasē, filmas montāžā. Kaut arī ASV kinoražošanā tradicionāli dominējošā loma filmas izveidē ir filmas producentam, nereti tiek respektēta arī režisoru rokrakstu oriģinalitāte.
Vēsturiski nozīmīgi ASV kinorežisori ir Orsons Velss (Orson Welles), Billijs Vailders (Billy Wilder), Džons Fords (John Ford), Viljams Vailers (William Wyler), Stenlijs Kubriks un daudzi citi. Mūsdienās ASV kino darbojas Deivids Linčs (David Lynch), Ītens un Džoels Koeni (Ethan Coen; Joel Coen), Kventins Tarantīno (Quentin Tarantino), Ričards Linkleiters (ASV) un citi režisori, kuru filmas raksturo īpašs stils un autora rokraksts. Vēsturiski kinorežisora profesijā dominējuši vīrieši, tomēr ASV kino industrijā ir darbojušās režisores Dorotija Aznere (Dorothy Emma Arzner), Aida Lupino (Ida Lupino), Ketrīna Bigelova (Kathryn Ann Bigelow), Sofija Kopola (Sofia Carmina Coppola), Petija Dženkinsa (Patty Jenkins; Patricia Lea Jenkins) un citas. Pēdējo gadu laikā dzimumu disbalanss kinoindustrijā un kinorežisora profesijā kļuvis par aktuālu diskusiju un kritikas objektu. Mūsdienu praksē radošo neatkarību ASV kino var saglabāt, veidojot tā dēvētās neatkarīgās filmas, kas top ārpus Holivudas.