Pirmā publiskā M. Kalējas uzstāšanās notika 14.12.1891. E. Vīgnera audzēkņu vakarā Rīgas Latviešu biedrības zālē. Pēc tam viņa sāka darboties Latviešu biedrības teātra korī. Šajā laikā daudz mācījās tautasdziesmu dziedāšanu, operu ārijas, kā arī dažādu komponistu oriģināldziesmas.
No 1893. gada dzīvoja Liepājā, piedalījās E. Vīgnera organizētos koncertos. 1896.–1898. gadā M. Vīgnere dzīvoja un mācījās Maskavā, un Pēterburgā; periodiski atgriezās Latvijā. 28.02.1897. Rīgas Latviešu biedrības zālē notika M. Vīgneres pirmais solovakars, kurā viņa izpildīja gan operu ārijas, gan tautasdziesmas, gan arī latviešu komponistu (J. Vītola, A. Jurjāna, Jēkaba Ozola) oriģināldziesmas.
1898. gada sākumā M. Vīgnere atgriezās Latvijā, sāka darboties Liepājas Vācu teātrī, kurā uzstājās vairākās operu izrādēs, izpildot Azučenas lomu Džuzepes Verdi (Giuseppe Fortunino Francesco Verdi) operā “Trubadūrs” (Il trovatore, 1853) un Nensijas lomu Frīdriha fon Flotova (Friedrich Adolf Ferdinand Freiherr von Flotow) operā “Marta” (Martha, oder Der Markt zu Richmond, 1847). Kopā ar šo teātri piedalījās viesizrādēs Tērbatā (tagad Tartu), Vīborgā un Helsingforsā (tagad Helsinki).
1899. gada beigās M. Vīgnere sāka dzīvot Rīgā un darboties Rīgas Vācu teātrī, kur piedalījās operu iestudējumos – aukles lomā Pētera Čaikovska (Пётр Ильич Чайковский) operā “Jevgeņijs Oņegins” (Евгений Онегин; 1879), Martas lomā Šarla Guno (Charles François Gounod) operā “Fausts” (Faust, 1859), Frikas lomā Riharda Vāgnera (Wilhelm Richard Wagner) operā “Reinas zelts” (Das Rheingold, 1869) un citās lomās. 20. gs. sākumā M. Vīgnere izvirzījās par pazīstamāko latviešu dziedātāju. Bieži koncertēja gan Latvijā (Cesvainē, Jelgavā, Koknesē, Ķemeros, Liepājā, Rīgā u. c.), gan arī citās Krievijas Impērijas pilsētās (Harkovā, Kijevā, Maskavā, Pēterburgā u. c.) un ārzemēs (Berlīnē, Hamburgā, Vīnē u. c.), kur izpildīja gan latviešu tautasdziesmas, gan arī dažādu komponistu (t. sk. latviešu) oriģināldziesmas. 18.11.1903. Rīgas Latviešu biedrības zālē M. Vīgnere uzstājās pirmajā latviešu komponistu (Nikolaja Alunāna, E. Dārziņa, A. Kalniņa, J. Vītola) solodziesmām veltītajā koncertā (viņa piedalījās arī šā koncerta organizēšanā un turpmākajos gados piedalījās arī citos līdzīgos koncertos).
1907. gada rudenī viņa devās septiņu mēnešu ilgā koncertceļojumā pa Krieviju, kura laikā 25 pilsētās (Irkutskā, Jekaterinburgā, Omskā, Tomskā, Ufā, Vladivostokā u. c.) sarīkoja ap 40 koncertu.
27.12.1912./09.01.1913. M. Vīgnere-Grīnberga piedalījās latviešu diriģenta un mūzikas pedagoga Pāvula Jurjāna organizētās Latviešu operas pirmizrādē, izpildot aukles lomu P. Čaikovska “Jevgeņijs Oņegins”. Viņa darbojās Latviešu operā līdz pat 1915. gadam, kad kara dēļ šī trupa izbeidza darbību. Šajā laikā M. Vīgnere-Grīnberga piedalījās arī citos Latviešu operas iestudējumos, izpildot Eņģeļa lomu Antona Rubinšteina (Антон Григорьевич Рубинштейн) operā “Dēmons” (Демон, 1875), titullomu Žorža Bizē (Alexandre César Léopold Bizet) operā “Karmena” (Carmen, 1875), Grāfienes lomu P. Čaikovska “Pīķa dāma”, kā arī citas lomas.